Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Juke 1,5 dci - Czy według was to padnięty wtryskiwacz ?


YATES

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku tygodni jeżdżąc moim Nissanem Juke zauważyłem , że silnik nie pracuje równo, przyspieszenie jak na swoją moc i moment obrotowy jest kiepskie , jego kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Silnik zapala do strzału i z rury wydechowej nie kopci ( auto posiada DPF) . 
  W zimie na dużych mrozach  miałem pierwszą przygodę , podczas jazdy zapaliła się czerwona kontrolka check wraz z żółtą kontrolką ESP, silnik zaczął drgać, auto straciło moc. Akurat blisko był zaufany warsztat , który zdiagnozował , że filtr paliwa był zapchany i go wymienił. Kilka tygodni auto jeździło w miarę normalnie choć wyczułem , że silnik nie pracuje idealnie. 
   Dziś jadąc pod górę na 3 biegu nagle silnik zaczął drgać , oświeciła się czerwona kontrolka check i żołta ESP i na szczęście było to blisko domu więc cudem dojechałem. Wygląda to tak jak by silnik nie palił na jeden cylinder.  Po przyjeździe do domu podłączyłem samochód pod komputer i wyskoczył błąd P0201 - wtryskiwacz , cylinder 1 usterka obwodu ( szczegóły na zdjęciu poniżej) . 
    
 3840099200_1553766161_thumb.jpg  3162467900_1553766161_thumb.jpg 
      

  Po wykasowaniu błędu odpalam silnik i po chwili ponownie zapala się check i słychać z okolicy silnika takie kilkusekundowe brzęczenie , szczegóły na filmiku poniżej ( to brzęczenie od 8 sekundy filmiku) 

https://www.youtube.com/watch?v=nzcYdoBd3IA&feature=youtu.be

 Na drugim filmiku widać jak silnik drży na biegu jałowym 
https://www.youtube.com/watch?v=VEnh_FEa8ek&feature=youtu.be

  Moje pytanie , czy według was to już na 100% padnięty wtryskiwacz , czy może być jakaś przerwa w jego zasilaniu. Czy ciężko wymontować taki wtryskiwacz z silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko na to wskazuje że jest problem z wtryskiem. Wtryskiwacze wyjmuje się łatwo, tak twierdzi mój mechanik. Niestety układ wtryskowy 1.5 dci jest bardzo delikatny, nie lubi słabego ON . Zła wiadomośc jest taka że regeneracja wtryskiwaczy zastosowanych w Nissanie Juke jest problematyczna. Jeśli padła końcówka wtryskiwacza to można go uratować . Bez demontażu się nieobejdzie. Znajdz dobrego mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W JUKE wtryskiwacze są te same co w Renault i w Dacia dlatego dostępność używanych wtryskiwaczy jest bardzo duża , a ceny za używane zaczynają się od 150zł do 400zł za regenerowane , a za nowe od 600zł/sztuka. 

  Mam problem ze zdjęciem górnej pokrywy silnika . Odkręcam dwie śruby , zdejmuję dwa zaczepy i pokrywa jest gotowa do wyjęcia ale jest jeden problem . Blokuje ją metalowa rura która idzie gdzieś z dołu podszybia tuż nad pokrywą silnika w stronę intercoolera. Wyjąłem taki gumowy łącznik który nachodzi na tę metalową rurę , odkręciłem śrubę, która trzyma sztywno tę metalową rurę ( na zdjęcu zaznaczyłem żółtą strzałką) i rurą można poruszać ale tylko w minimalnym zakresie za małym aby wyjąć plastikową pokrywę silnika. Mam pytanie , czy ktoś z was podpowie jak można wyjąć pokrywę silnika w JUKE 1,5 DCI . Czy tą metalową rurą można próbować bardziej poruszać w większym zakresie ? Do czego ona jest umocowana tam na dole podszybia ?

 3729965500_1553938456_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Z tym klipsem się jakoś uporałem i dziś zabrałem sie za sprawdzenie wiązki od wtyczki idącej do ECU do wtyczki która wchodzi do gniazda wtryskiwacza. 
  Jeden przewód omomierza połączyłem z jednym pinem na wtyczce idącej do wtryskiwacza , a drugi dotykałem poszczególnych gniazd wtyczki idącej do ECU. Dziwna sprawa , że żadnego połączenia nie znalazłem . 
  Czy może ktoś doradzić ze zdjęcia  poniżej które piny we wtyczce są od wtryskiwaczy ?

 9882469900_1554300150_thumb.jpg 
  
  Czy wiązka od ECU idzie bezpośrednio do wtrysków czy może po drodze ma jakieś przekaźniki czy bezpieczniki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak okazało się , że za sterowanie wtryskami odpowiada nie środkowa ale dolna kostka wchodząca w ECU . Na samym dole tej kostki jest 8 otworów i pierwsze 2 z prawej idą do wtryskiwacza cylindra 1. Zmierzyłem to omomierzem i na pierwszy wtryskiwacz jest przejście na obydwu pinach.  Wniosek jest zatem taki, że na 95% jeden wtryskiwacz do wymiany , no chyba, że coś jest ze sterownikiem silnika ale to mało prawdopodobne z uwagi na to, że zawsze wyskakiwał błąd tylko tego pierwszego wtryskiwacza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć przy okazji kilka pytań

Jakiego interfejsu używasz do diagnozy?

Jak z wtryskiem wymieniłeś na regenerowany / nowy jak cenowo?

No i co to jest?

 

a.png

3729965500_1553938456.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Używam do sprawdzania błędów i podstawowych parametrów silnika SDPROG . Jutro Nissan jedzie do serwisu Bosch i będą mi tam sprawdzać ten wtryskiwacz , ewentualnie czyścić lub jeśli to będzie konieczne i możliwe to regenerować.

 To pończocha damska w której była sierść mojego psa od czasu kiedy kuna wygryzła mi połowę wyciszenia maski.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...