Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N15] GA14DE Nie odpala


saq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem ze swoją almerą. Auto kupiłem parę miesięcy temu i nie było z nim żadnych problemów, dwa tygodnie temu pierwszy raz pojawił się problem gdy odpaliła i po chwili zgasła, palił się check i nie chciała w ogóle odpalić. Po odłączeniu akumulatora problem znikł, i auto jeździło dwa dni bez problemów. Gdy ponownie po 2 dniach przestała odpalać zacząłem szukać przyczyny, i myślałem że problem się rozwiązał gdy wymieniłem przekaźnik od pompy paliwa za skrzynką z bezpiecznikami (auto na włączonym zapłonie i zaczęła pompa chodzić i gasnąć check, i po chwili zapalał się znowu i pompa się wyłączała i tak parę razy). Chwilowo to pomogło bo auto znów odżyło.

A wczoraj robiąc krótką trasę auto nagle zgasło i zapalił się check, i zanim wytracił całkowicie prędkość po paru sekundach check zgasł i auto jechało dalej. Będąc na miejscu zgasiłem na chwilę auto, i za pierwszym razem nie odpaliło, dopiero za drugim razem odpalił i bez żadnych problemów już dojechał do domu. I na chwilę obecną auto już nie odpala wcale. Z 3-4 razy miałem wcześniej w ciągu ostatnich dwóch tygodni już taką sytuację że auto na ułamek sekundy podczas jazdy gasło.

Robiąc samodiagnostykę pokazuje kod błędu "11" - jeden długi i jeden krótki. Z autodaty wynika że problem jest z czujnikiem położenia wału/wałka rozrządu, ale z tego co zdążyłem się dowiedzieć to ten silnik nie posiada tych czujników? I po odłączeniu akumulatora, i ponownym podłączeniu bez odpalania, robiąc samodiagnostykę od razu wyświetla się ten błąd "11".

Mam nadzieję że ktoś pomoże mnie nakierować gdzie szukać przyczyny bo już nie mam pomysłów. Z góry dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź która mogłaby mi pomóc sobie z tym poradzić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału jest w aparacie zapłonowym, czyli pod tą czarna kopułką z tworzywa sztucznego do której idą przewody zapłonowe. Wystarczy odkręcić 3 sruby. Sciagnac kopulke. Odkrecic sruby mocujace oslone ochronna. Srube mocujaca palec rozdzielacza zapłonu i sciagnac palec. Delikatnie odpiac plastikowy uchwyt z konektorami. Odkrecic srube mocujaca kolnierz (oske). Wyciagnac delikatnie metalowa tarcze enkodera. Odkrecic dwie sruby mocujące cewke (nie zgubic skrezynki w kominku - zakleic tasma najlepiej) i wyciagnac cewke. Odkrecic sruby mocujące czujnik polozenia wału. Najpierw jednak trzeba sprawdzic, czy sygnaly sterujace ida z ECU, okablowanie. Wypieta wtyczka generuje blad DTC11. Proponuje wiec wypiac wtyk. Przeczyscic styki. Wpiac na nowo. Wyczyscic bledy i ponownie zrobic diagnostyke zwora. Jesli blad bedzie nadal widoczny to trzeba sprawdzic polaczenia masy i zasilania idace do aparatu zaplonowego. Mozesz tez sprobowac przeczyscic wacikiem do twarzy rowek w ktory wchodzi tarcza enkodera. Optoelement mogl sie zabrudzic (malo prawdopodobne). Mozesz tez miec uszkodzenie identyczne jak u mnie, ze komponent odpadl, wiec trzeba wtedy Dremelem wyciąć tylna szara pokrywe i przylutowac go (mozna oddac do serwisu GSM). Zaoszczedzisz 180 PLN.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z sąsiedniego forum nissana zakupiłem od innego użytkownika cały aparat zapłonowy, po jego wymianie auto odżyło :) Dzięki za pomoc i temat można uznać za zamknięty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...