Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dziwne odgłosy z przodu - Pathfinder


Sebooo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu mam dziwne odgłosy dobiegające z przodu pojazdu podczas jazdy. Jakieś dudnienie.

Im się jedzie szybciej tym odgłosy są głośniejsze i częstrze , im wolniej tym cichsze. Dodatkowo występowało wycie.

Pojechałem do poleconego na forum mechanika, wymienił łożysko prawego przedniego koła, wycie ustało ale odgłosy nadal są.

Teraz odczuwam dodatkowo jakieś drgania na kierownicy podczas występowania tych odgłosów.

Mechanik stwierdził, że to łożyska półosi.. Czy to możliwe ? 

Czy ktoś się spotkał z podobną sytuacją? Szukałem na forum podobnego tematu ale nic nie było.

Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez Sebooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maksymalnie skręć kierownicą w lewo i zacznij jechać, później to samo w prawo. Napisz co się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak kilka razy i nie ma odgłosów. 

To dudnienie zaczynam słyszeć jak jadę 35km/h im jadę szybciej tym jest głośniejsze. Zauważyłem że na zakręcie w prawo jest bardziej słyszalne niż w lewo. To jest coś takiego: 

Du...Du...Du...Du...Du itp..

Dzisiaj podczas hamowania poczułem na pedale hamulca wibracje, które pojawiały się wtedy kiedy to dudnienie.

Klocki hamulcowe były zmieniane.

Hmmm może coś z tarczą albo tą półosią... ale łożyska półosi by taki dźwięk dawały?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sq9mcs napisał:

Wygląda na krzywą tarczę. 

Jak kolega wcześniej napisał, podnieś koło i zakrec. Jak krzywa będziesz słyszał. 

Pozdrawiamy 

Ml 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak podniesiesz samochód , to zobacz przy okazji jak wyglądają osłony przegubów wewnętrznych, czy nie są popękane i czy nie widać pochlapanego smarem podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tarcze są dobre, wymienili łożyska półosi i się okazało że nic to nie pomogło ... :/ zamontowali te poprzednie

I teraz pozostaje pytanie czy to może być napęd ? Mechanik ten co ogarnia pathfindery mówi, że miał nadzieje że to łożyska półosi ale teraz stawia że to napęd.

Czy takie dudnienie nasilające się podczas jazdy i w zakrętach to będzie oznaczało napęd ?

... masakra ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega sprawdzi łozyska w dyfrze. fabryczne mocowani (kołyski) zbyt je ściskają i bieżnia zewnętrzna łozyska wyrabia się nierównomiernie. Może satelity w dyfrze a może to  uszkodzona opona.

Przyczyn  jest dużo i trzeba sukcesywnie wszystko sprawdzać i wykluczać mozliwe przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie... efekt krzywej tarczy również będzie odczuwalny gdy masz wywalone łożysko piasty. Podnieś koło do góry i chwyć je rękami z lewej i z prawej i zobacz czy ma luz.. to samo w pionie.

U mnie hałasowało przy prędkości powyżej 110km/h i wydawało odgłosy podobne do huczącego wiatru w kominie :) Przy hamowaniu z większych predkości kierownica latała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzali tarcze, mówili że są ok.

Myślałem też nad oponami, bo obecne już mają swoje lata. Auto kupiłem w styczniu, zrobiłem nim jakieś 7tys ale chyba do zimy nie wyrobią...

Dzisiaj przełożyli koła z przodu na tył ale i tak dudniło, potem założyli od innego Pathfindera i nadal dudni.

Mechanik stawia na napęd. Jutro rozbierze i da znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie łożysko piasty zdycha. U mnie było podobne dudnienie tylko przy lewoskręcie. Po wymianie piasty cisza.

Bez odkręcenia i wyciągnięcia z piasty półosi nie da się sprawdzić czy łożysko jest ok. u mnie wszystko było sztywne dopóki nie wyciągnąłem z piasty półosi, wtedy okazało się że łożysko to ruina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożysko z piastą zostało wymienione bo wyło ale dudnienie nadal było.

Potem było szukanie przyczyny dudnienia.

Mechanik sprawdził tarcze, opony, zawieszenie, napędy, założył inne koła z lepszymi oponami ale dalej dudniło.

Następnie wymienił łożyska półosi, nic to nie pomogło. Zamontował nowe półosie i po przejechaniu kilku kilometrów znów pojawiło się dudnienie.

Mechanik wskazuje na dyfer ale powiedział, że nie chce go rozbierać bo jeśli się okaże że to nie to to będą duże koszty. Powiedział że już jest cztery dni pracy w plecy, części zwrócił ale niechętnie by ruszał dalej auto.

Nie wiem, może jeździć i obserwować jak auto będzie się zachowywało.

Nakwyżej skończy na lawecie.. wycieków żadnych nie ma.

Napędy działają dobrze, tylko jest jakieś dudnienie ale nie wiadomo co je powoduje a tak to można całe auto rozebrać.. nie mam pomysłu już.

Miałem nadzieje, że ktoś z forum miał taką sytuacje ale widzę, że niestety nie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź przedni wał napędowy - krzyżaki , czy nie jest wygięty.

 

Odkręć przedni wał napędowy i zdemontuj.

Spróbuj jazdy z wyjętym przednim wałem , bez napędu przedniego dyfra.

 

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...