Rafal20047 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Witam. Mam pytanie czy w nissan Qashqai j10 2007r wahacz dokręcić po opuszczeniu auta czy nie ma to znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stuff1000 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Wahacze zawsze dokręcamy po opuszczeniu auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal20047 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Napewno bo mechanik powiedział że tuleje są proste i przy tym wahaczu nie trzeba opuszczać auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Mechanik dba o swoją kieszeń a nie o Twoją (prędzej przyjedziesz). Dokręcenie wahacza stabilizuje gumę tulei w określonym położeniu. Dokręcenie jej pod ciężarem samochodu zmniejsza zakres jej pracy (wydłuży żywotność). PS. Proszę moderację o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 (edytowane) jeśli to ten wahacz to dokręcamy go jak chcemy i nie ma to znaczenie na trwałość, generalnie to rozpoznajemy to po położeniu tulei gumowych i zakresu ich pracy, i tu mamy ciekawostkę, bo jest tuleja pozioma, z którą wahacz powinniśmy dokręcać pod obciążeniem, ale wnioskuje (nie znam zawieszenia QQ), że jest ona przykręcana 2 śrubami na stałe, bez możliwości ingerencji w położenie, więc sposób przykręcania całego wahacza jest dowolny .............warto zwrócić uwagę (widać to na foto), że tuleje w tym wahaczu są kierunkowe, gdyby ktokolwiek kiedyś chciał je wymieniać............ z budowy tego wahacza widać iż największe siły są na tulei pionowej tylnej i ona teoretycznie najszybciej powinna ulegać zniszczeniu. Edytowane 12 Kwietnia 2019 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 W tym przypadku zgodzę się co do tulei pionowej. Zwróciłbym jednak uwagę na widoczną na foto i na rys. poniżej - tuleję poziomą przykręcaną na dwie śruby do ramy pomocniczej i jej późniejszy zakres pracy podczas jazdy: http://nissan4u.com/parts/qashqai/el_j10e/2006_12/type_1/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_1/ Dokręcenie jej na odprężonym zawieszeniu, spowoduje że guma będzie skręcona (nie mówiąc, że ciężko ją w tym położeniu przykręcić). Stąd w późniejszym czasie mogą pojawić się nieokreślone stuki w zawieszeniu. Dlatego zawsze dokręcam śruby zawieszenia pod obciążeniem (takie moje widzimisię i odstępstwo od teorii) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2019 (edytowane) Nieprawda, tuleja pozioma jest przykręcana na stałe , nie mamy możliwości zmiany jej polozenia, wedle sposobu przykręcania , poniżej przykład wahacza który przykręcamy pod obciążeniem. Niech się wypowie ktoś jeszcze kto ma doświadczenie , żeby zweryfikować kto ma racje. Z reguły łatwiej też dokręcić tuleje w warunkach garażowych jak koło zdjęte, czyli auto nieobciążone https://images.app.goo.gl/VXnG5aGbGS46kSjt8 Edytowane 12 Kwietnia 2019 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Macie problem... Aby zamontować wahacz do QQ J10, trzeba i tak go ustawić w poziomej pozycji i w tej pozycji go dokręcić. Dopiero potem odgiąć wahacz w dół i włożyć sworzeń do zwrotnicy. A to zdjęcie powyżej, to nie jest wahacz QQ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal20047 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Dzięki za pomoc. Ale dalej nie mam konkretnie powiedziane czy mogę dokręcić wszystko na podniesionym aucie. Dzięki za odpowiedzi. I cierpliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 (edytowane) 3 hours ago, cezzar1 said: A to zdjęcie powyżej, to nie jest wahacz QQ. Ales Ty spostrzegawczy, dokładnie napisałem że to przykład wahacza którego trzeba dokręcać pod obciążeniem , a na górze dałem zdjęcie konkretnego wahacza z QQ I napisałem dlaczego można go przykręcać na podnosniku Rafal wszystko wytłumaczone możesz dokręcać na podniesionym aucie ..... Dokręcając tuleje poziomą w tym aucie nie masz wpływu na jej położenie w czasie pracy... Edytowane 15 Kwietnia 2019 przez Kazik_R52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal20047 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Nie znam się. Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Róbcie jak uważacie - ja cukierka zawsze dokręcam po postawieniu na kołach, w jego neutralnym położeniu. Czasami z kanału widać jego przemieszczenie się w otworach (niewielkie ale jest) - co będzie miało wpływ na geometrię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Rafal jedna i druga metoda montażu dla tego wahacza jest poprawna, pytanie brzmiało czy można po opuszczeniu , owszem można, a nawet może być łatwiej jeśli w warunkach domowych, czyli lepsze dokręcenie, wygodniejsza praca, ja bym osobiście dokręcał bez koła nie słuchaj też że Ci się zbieżność w twoim konkretnym aucie przestawi bo skręcasz bez obciążenia, to bzdura jakikolwiek luz techniczny śruba/otwór czy ma wpływ na zbieżność ?, nie , jest to marginalne/żadne - jaki nie wybierzemy sposób należało by sprawdzić zbieżność, przedtem inne elementy jak końcówki drążków kierowniczych, itd... to jest prawidłowa praktyka mechanika zawodowca, dbamy o pozostałe elementy, opony. twierdzenie , że te luzy techniczne spowodują przestawienie się zbieżności jest nieznajomością tematu, wskutek wypracowania elementów zawieszenia już powstają odchylenia w zbieżności, a już totalną głupotą jest, jeśli ktoś myśli, że tak ustawiając zbieżność (pod obciążeniem) doprowadza się do identycznego stanu jak producent wyprodukował/wycentrowania w otworze śruby, ha ha ha. Zawieszenie w fabryce nie jest skręcanie pod jakimiś obciążeniu na kołach, maszyna to składa jako element niezależny, bez żadnego obciążenia, skręcane są elementy z prawidłowym ustawieniem tulei, wedle sanek/ramy, itd... potem całe zawieszenie jest przykręcane do nadwozia, na końcu praktycznie koła. Czyli nawet jak dokręcamy na kołach, to nie jesteśmy w stanie doprowadzić, żeby śruby w otworze wycentrowały się identycznie z fabryką, bo działają dodatkowe siły/obciążenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal20047 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź na pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.