Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wyciek oleju


Kaci

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na wstępie zaznaczam, że jestem totalnym laikiem w sprawach mechanicznych, więc proszę o przejrzyste odpowiedzi .:jump:

Zauważyłem pod maską wyciek oleju. Czy mógłby ktoś powiedzieć skąd on jest (jakbym musiał mechanikowi wytłumaczyć przez telefon) i jak ewentualnie naprawić to? :D Nissan Note  2006 1.5 dci 86KM.

IMG_20190413_130315.jpg

IMG_20190413_130310.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewidentnie silnik do wymiany ..... :-)

 

 

może da się go uratować .............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest ok, możesz wytrzeć wąż odmy i wymienić ew. uszczelkę wewnątrz rury. Te węże prawie nigdy nie są suche. Warto sprawdzić membranę zaworu odmy czy cała (nawet malutka dziurka +wysokie ciśnienie i "rzyga") Ale jeśli Ci nagle nie zżera więcej oleju, to wytrzyj tylko i obserwuj narazie.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już parę miesięcy temu go wycierałem bo był lekko zapocony, teraz jest tego więcej. Po przejechaniu niecałych 10 tys. km musiałem dolewać około 1.5l oleju. Nie wiem czy w tych silnikach to normalne, nigdy wcześniej nie posiadałem diesla, tylko benzynowe silniki. :D A teraz czeka mnie wymiana oleju i filtra, więc wolałbym mieć pewność, że po przejechaniu tysiąca kilometrów nie będę musiał znowu dolewać bańki oleju. :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak niech ktoś Ci sprawdzi cały układ, szczególnie membranę, bo to za duży ubytek, a skutki mogą być opłakane.

Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napraw to co widać, bo nie jest powiedziane, że to jest przyczyną, wyciek 1.5litra to musi olej się ekstra walić po wszystkim.

nie wykluczone, że masz większy problem , wiec wracamy do pierwszego mego posta , silnik do wymiany :-)