Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
jarekft

Gaśnie po przekroczeniu 3trpm

Recommended Posts

jarekft

Witam

kolejny problem z którym nie mogę sobie poradzić mianowicie

odpala idealnie podczas spokojnej (normalnej)jazdy przyspiesza redukuje płynnie rozpędzam się w taki sposób do około 160 wtedy wskazówka obrotów lekko przekracza 3trpm i bach gaśnie na pobocze bo to automat wyłączam stacyjkę odpalam na dotyk i jadę dalej jak nie przekraczam 3trpm mogę jechać na koniec świata.Gorzej jest jak chce wyprzedzić przyspieszyć szybko gaz w podłogę redukcja na mniejszy bieg lekko ponad 3trpm i gaśnie więc nie wyprzedzam:)

błędu w momencie zgaśnięcia nie ma  ale zapisały się

P0725 Engine speed  ten błąd myślę że jest konsekwentnością że auto zgasło i zjeżdżając na pobocze miał brak sygnału

P0089 FUEL PUMP tego nie jestem pewien porady mile widziane

P1525 ASCD FUNCTION   ten błąd myślę że jest konsekwentnością że auto zgasło i w standardzie komp odłączył tempomat

P2293 FRP CONTROL SYSTEM  tego nie jestem pewien porady mile widziane

miałem wcześniej problemy z odpalaniem okazało się że listwa miała mikropęknięcie i zasysała lewe powietrze po wymianie ideał ogólnie gdyby ktoś uprawiał eco driving nawet by nie wiedział że jest taka usterka

sprawdzałem na postoju czy są jakieś pęcherzyki powietrza normalnie brak kręci do 5trpm brak wycieków

 

 

Edited by gkowal
Z postu zostały wykasowane pytania na inne tematy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge

wpisz do 'wujka 'Google kod bledu i np. nissan error albo nissan code, 5 min roboty tylko boje sie ze bez pomocy mechanika znajacego marke nie naprawisz usterki samodzielnie

o P0089 jest nawet cos na forum leniuszku

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarekft

Witam 

Leniuszkiem nie jestem:D przeczytałem chyba wszystkie posty i cały Youtube zmieniłem wężyk na przezroczysty aby sprawdzić czy idzie powietrze nie idzie sprawdzone zawory na listwie są ok zawór z pompy wykręcony sprawdzone działanie pod akumulatorem zrobiona płukanka w środku do czyszczenia wtrysków wtryski przelewy idealne .

Auto jak pisałem ma moc żadnych objawów pisanych na forum nie ma 

Jedyne co mnie zastanawia to gdzieś  na ru stronach pisali coś o paliwie nie spalonym na powrocie i niskim ciśnieniu w jakiejś szynie ale tego za bardzo nie rozumiem translator tak przetłumaczył 

Gdy podłączyłem kompa w sekcji silnik pokazują się jakieś wartości ujemne miedzy -4 a -6 wlasnie tam pisze frp nie chciałem naprowadzać na to bo moze ja gdzieś popełniłem błąd 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DonVito

Witaj. W temacie gaśnięcia silnika po przekroczeniu 3000 obrotów, powiem ci tyle, że miałem podobny objaw. W moim T31 2.0 DCI automat, postępowałem tak jak ty. Lekarstwem okazało się 

prosta wymiana filtra paliwa. Spróbuj może to ci pomoże.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarekft

Witam to była  pierwsza rzecz jaką zrobiłem ale do sedna nie wieżę mechaniką zapłaciłem za sprawdzenie wtrysków i co jak sam sprawdziłem to się za głowę złapałem

po minucie na wolnych obrotach 1 i 3 wędrują do regeneracji w poniedziałek i zobaczymy

wtryski.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge

jesli punktem odniesienia ma byc powyzsza fotografia to nr 4 tez nie wyglada ciekawie i IMO w tej sytuacji powinienes regenerowac (wymienic) wszystkie wtryski, nie ma co oszczedzac

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarekft

Możesz napisac dla czego w nissanach pierwszy wtrysk to ten od skrzyni biegów i jak napisalem 1 i 3 przelewają a 2i 4 sa idealne

Share this post


Link to post
Share on other sites
borge

spojrzalem na Twoje zdjecie i policzylem od lewej strony 1, 2 itd., jesli pojemnik jest pusty tzn. ze z niego ubywa szybciej paliwa bo wtrysk 'leje' a tym samym pobiera wieksza dawke paliwa
szkoda ze nie oznaczyles pojemnikow cyferkami, byloby zrozumiale jak liczyc, od ktorej strony

majac do czynienia z samochodami pamietam ze dokonujac wymiany czy regeneracji wtryskow robilo sie komplet, wykonujac ta czynnosc selektywnie jest to szukanie oszczednosci tam gdzie szukac sie ich nie powinno
oczywiscie rozumiem rozne uwarunkowania ekonomiczne ale...

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarekft

Dobra więc tak nowe komplet zamówione okazało się że 3 szt nie przeszły testów 2 przelewały 1 lał teraz pytanie do osób które mają consulta czy w programie jest tak samo jak w silniku że 1 wtrysk jest od skrzyni w zakładce programowania jest tylko 1234 i nie wiem jak dopisać

nawiasem mówiąc licząc od prawej do lewej to 4 ma fabryczne dane

Edited by jarekft

Share this post


Link to post
Share on other sites
chudson

Renault oznacza wtryski od skrzyni biegów w stronę rozrządu.  T31 to silnik renault . Czyta się go Clipem czy Consultem ?  Clip na 100% równieź widzi wtryski zaczynając od strony skrzyni biegów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarekft

Dzięki za pomoc , ale tracę już siły wtryski założone przypisane teraz bardziej miękko pracuje silnik, ale problem nie został usunięty na dodatek kolega który mi pomagał ,wtryski robiłem  pierwszy raz zwrócił mi uwagę dla czego consult (chinol) nie pokazuje mojego vinu u niego w aucie nissan note  benzyna pokazuje zaciekawiło mnie to posiadając uniwersalny interfejs z możliwością odczytu vin przeżyłem szok vin jaki odczytał to renault master II  2.5 dci 74KW 6 biegowa manualna skrzynia wkur.......  podłączam się do jego auta vin ok ponownie sprawdzam swój nie stety master

auto posiada,  immo działające ,alarm, dostęp bez kluczykowy i wszystko działa odpala itp itd dzwoniąc do poprzedniego właściciela dowiedziałem się że w 2011r auto miało wymieniany komputer sterujący silnikiem bo ten co był okazał się wadliwy wymiana była serwisowa bardzo zdziwiony był jak mu powiedziałem o fakcie zainstalowania innego kompa ,postara się poszukać faktury z serwisu bo płacił  za diagnozę a komp dostał w ramach akcji serwisowej , pytałem o te objawy gaśnięcia powiedział że nigdy czegoś takiego nie miał jedynym powodem dla którego kom został wymieniony to parokrotne wzywanie serwisu bo auto nie odpalało bez znaczenia na porę dnia i temp silnika  ale ten pan rocznik 53 mógł nawet nie wiedzieć o takiej usterce, jak pisałem wychodzi ona dopiero po 3trpm a to trza depnąć bo automat zmienia bieg już przy 2.5-2.7trpm

teraz pytanie jak to ugryźć czy jak kupię sterownik od x t31 z mojego rocznika lub podobnego to zamienię p&p auto będzie odpalać? jakie kroki muszę podjąć zaczynam się poważnie martwić co jeszcze muszę zrobić w tej kwestii zielony jestem a koszty  rosną  pracy przy aucie się nie boję ale .............

bardzo proszę o podanie jakich filtrów używacie ja kupiłem filtrona z zamontowanym zaworkiem zwrotnym takim półprzezroczystym  a kumpel mówi że to shit i mam kupić mapco z czarnym zaworkiem ponoć jakoś mocniej jest on zamocowany i przewody ciaśniej się zapinają

prosił bym o zdjęcie jeżeli ktoś posiada x t31 2009r 2.0 dci 150km automat z kompa sterującego silnikiem będę szukał jeżeli jest  sens i będę wiedział co mam dalej robić

ps: czytając posty kupiłem czujnik wału i wałka o ile wałek namierzyłem szybko to za diabła nie mogę namierzyć  czujnika wału dziś wymienię ten od wałka i zobaczę jak nic nie da to od wału i tak pomału aż znajdę przyczynę

odnośnie błędów podczas gaśnięcia nic nie wyświetla jak by było wszystko ok potem około 1h postoju w pamięci pokazują się

P0725 Engine speed, P0089 FUEL PUMP, P1525 ASCD FUNCTION,   P2293 FRP CONTROL SYSTEM

 

Edited by jarekft
dopisek

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarekft

Witam po ciężkich walkach i w końcu emailu do Nissana sprawa rozwiązana napiszę dla wiadomości innych

powyższe błędy były skutkiem źle działającego potencjometru gazu usterka ta występowała w autach europejskich Nissan xtrail t31-2007-2013 polegała ona na błędnym odczycie położenia pedału przyspieszenia prowadziła do nieprawidłowego przyspieszania odczucie zamulenia auta , a w najgorszym wypadku do nie kontrolowanego wyłączenia silnika przy czym nie było żadnych błędów w sterownikach jedynie związane z układem paliwowym które były konsekwencją zgaszenia auta najczęstsze stwierdzone awarie  były na potencjometrze z oznaczeniem literki S ,

ja od siebie napiszę zrobiłem po wymianie potencjometru z 1300km pięknie przyspiesza zmieniła się charakterystyka przełożeń i w końcu normalnie wyprzedzam

temat uważam za zamknięty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×