Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
toporr23

Qashqai II - wymiana radia na chińczyka z androidem

Recommended Posts

toporr23

Witam,

Mam problem z wymianą radia w Qashqai II 2016. W samochodzie zainstalowane było radio Visteon 5AL9, inaczej nazywane Nissan G13-W2DIN. Załączam zdjęcie gniazd z tegoż urządzenia.

Kupiłem z Chin radio z androidem dedykowanie do Qashqai, z spasowaną ramką.

Problem polega na braku sterowania radiem z pilota kierownicy.

Z instalacji samochodu wychodzą dwie kostki. Niestety kable nie są w żaden sposób oznaczone a w internecie próżno szukać jakichkolwiek schematów. W instrukcji samochodu też oczywiście takowych nie znajdziemy.

Większa z kostek ma kilkanaście kabli - tej kostki w ogóle nie podłączyłem.
Mniejsza z kostek po podłączeniu do nowego radio daje zasilanie, urządzenie się uruchamia, głośniki grają, FM i GPS działa bez zarzutu. Jednak piny z instalacji nie pokrywają się z pinami urządzenia, np tam gdzie w nowym radio mam piny odpowiedzialne za pilota kierownicy ("Key1" Key2") w kostce z samochodu są puste miejsca.

Nie mam pojęcia jak zlokalizować piny odpowiedzialne za sterowanie pilotem.
Zagadką jest dla mnie ta większa kostka z instalacji samochodu - kilkanaście kabli, do czego one są, skoro już praktycznie na tej mniejszej kostce mam wszystko prócz pilota?

Pozdrawiam
Marcin

 

 

 

28185_BV80A_G13-W2DIN_TD8ERw1.JPG

e5e3a5cf803fd9dfee38fae34de806a3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Musiałbyś poszukać,nie wiem czy na allegro,czy w jakimś audio car przejściówek.Ja kupowałem w Polsce Chińczyka i było tego mnóstwo ,kabli,wtyczek kostek...

Ja mam takie radio,ale zamieszczam to tylko po to byś spróbował zadzwonić do tego gościa z aukcj.Prowadzi zakład audiocar,może coś pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tz1609

U mnie w zestawie od chińczyka były dwa rodzaje przejściówek do podpięcia stacji i właśnie kiedy podpiąłem kablami widocznymi na zdjęciu to sterowanie z kierownicy nie działało.Za sterowanie odpowiadają kable opisane Key 1 i Key 2 i tutaj są one zaślepione.Ale pamiętam też,że jak w ustawieniach zaawansowanych wybierze się niewłaściwe ustawienia to wtedy też sterowania nie będzie i na Twoim miejscu w pierwszej kolejności sprawdziłbym te ustawienia.

IMG_20190420_211313.jpg

IMG_20190420_211253.jpg

Edited by tz1609

Share this post


Link to post
Share on other sites
toporr23

Niestety problem polega na tym, że nie wiem które kable z instalacji samochodu odpowiadają za sterowanie z kierownicy. Po stronie nowego radia sytuacja jest klarowna - mam piny "key1" "key2" i GND".

Mogę oczywiście próbować metodą prób i błędów po kolei wszystkie piny ale obawiam się że za bardzo namieszam bo na drugiej z kostek z instalacji (tej której w ogóle nie podłączam) mam ponad 10 kabli...

Niepojęte dla mnie jest, że Nissan nigdzie nie udostępnia schematów kabli, montowałem w ubiegłym roku podobne radio w Stilo i owe schematy znaleźć można w podstawowej instrukcji...

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

GND to masa

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mahtew

w pierwszej kolejności wrzuć link do radia jakie kupiłeś, najlepiej bezpośrednio z ali.

teraz tak.

1) Key1 i key2 nie odpowiadają za sterowanie z kierownicy. są to kable do podłączenia dodatkowych przycisków rezystywnych (takie coś jak u mnie na zdjęciu). wogóle tymi kablami się nie sugeruj. z innnych (na razie) zbędnych kabli powinieneś mieć SUB (i jeszcze jakiś jeden, ale nie pamiętam).

sterowanie z kierownicy idzie po CANBUSie. jeżeli nie dostałeś adaptera canbus od sprzedawcy to albo musisz dokupić, albo otwierasz spór (bo powinieneś to dostać).

2) dlaczego nie podłączyłeś masy do jakiejść gołej blachy/punktu uziemienia ;D ?? GND musi być przykręcone do blachy :D

3) dlaczego nie podłączyłeś drugiej kostki wychodzącej z samochodu ;D ? jak masz dwie to podłączasz dwie. schematy złącza są w instrukcji serwisowej. da się ją znaleźć na internecie. mam ją też ściągniętą i jutro z rana będę mógł wrzucić niezbędne strony. ale tak naprawde jest to zbędne, bo chińczycy większość ogarneli.

jeżeli w wiązce masz dwie pasujące kostki to to wszystko pospinaj i odpal radio. typ kierownicy ustawia się bezpośrednio w ustawieniach radia

wrzuć zdjęcie wiązek jakie masz, adaptera canbus i inne zdjęcia a w miarę możliwości ogarniemy temat. jestem lepiej zorientowany w radiach na układzie px5. jeżeli przez przypadek masz coś na intelu to też damy radę :D
 

 

dod przyciski.jpg

kable.jpg

kable2.jpg

typ radia.jpg

ust1.jpg

ust2.jpg

Edited by mahtew
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
toporr23

mahtew

Link do urządzenia z ali:
https://www.aliexpress.com/item/Seicane-2-DIN-10-1-Android-7-1-Android-8-1-Car-Radio-Stereo-GPS-Navigation/32902963067.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.77974c4dAu7c8m

1. Ok, mam Canbusa. Wpięty oczywiście w radio, w druga stronę kable wychodzą do 3 lub 4 różnych kostek, więc zamieszanie jest dość spore.
2. Masę mam oczywiście podłączoną.
3. Drugiej kostki nie podłączyłem z prostego powodu - piny w kostce z instalacji nie pokrywają się z pinami z kostki od radio. Właściwie to urządzenie posiada dwie takie same kostki, obie pasujące do tej z instalacji, ale żadna nie pokrywa się w rozmieszczeniu pinów. Oczywiście mógłbym poprzekładać kable tak aby były w odpowiednich miejscach ale do tego muszę mieć schemat czyż nie?
Próbowałem rzecz jasna podłączenia obu kostek (raz jedną, potem drugą) do kostki z instalacji ale nie miało to wpływu na działanie urządzenia - dalej miałem wszystko na czym mi zależy prócz pilota kierownicy. Tak, próbowałem sparować przyciski z kierownicy do funkcji urządzenia w aplikacji do tego przeznaczonej.

Tak czy inaczej z instalacji mam dwie kostki (prócz aneteny i usb) a po stronie urządzenia będzie z 5 różnych. Zdaje sobie sprawę że radio ma dodatkowe funkcję do jakichś dekoderów więc siłą rzeczy wiele kabli zostanie nie podłączonych.

Wieczorem, po pracy wrzucę zdjęcia.
Dzięki za pomoc.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mahtew

kiedy kupowałeś radio i którą wersję wziąłeś? 1GB ramu to maaało na andka w samochodzie :(

wrzuć zdjęcia kostek (btw. dostałeś jakąś instrukcję? jak nie to napisz do sprzedawcy aby podesłał pdfa; na stronie Seicane też coś powinno się pojawić). jeżeli masz dwa złącza z instalacji, to prawie na pewno będziesz mieć dwie kostki do wpięcia. przejrzałem stronę z ali i wydaje się, że powinieneś podłączyć kostkę 1 i 3 (gdzie 3 obsługuje tylko aux; chyba że masz dod. kamerę).

u mnie też połowa kabli z kostek jest niepodłączona. do tego dostałem cztery wtyki (hi i low; z czego dwa pasują) lepiej się nie zastanawiać dlaczego :D sporo (jak kamery, drzwi, światła) ogarniane jest właśnie przez adapter CANBUS

sterowanie z kierownicy będziesz musiał ustawić w ust. systemowych MCU (wybór typu adaptera i obsługa przycisków).

Share this post


Link to post
Share on other sites
wojak999

Ta szeroka kostka (32 pinowa) zawiera sterowanie pilota na kierownicy oraz inne dodatki typu wyjscie  AUX w schowku, mikrofon do telefonu itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomaszwi

A czy są już Chińczyki które obsługują oryginalną kamerę cofania?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pavllo
9 godzin temu, Tomaszwi napisał:

A czy są już Chińczyki które obsługują oryginalną kamerę cofania?

No pewnie, przecież obsługują nawet kamery 360...dasaita chyba nawet asystenta parkowania

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomaszwi

Podeślesz linka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafsty

Np taki model:

Dasaita HA5225-V840-8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crazyiq

Moge potwierdzic. Wszystkie funkcje kamery dzialaja. Asysten parkowania rowniez.

kliknij

2019-01-15 12.13.56.jpg

Edited by Crazyiq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomaszwi

To super. A co myślicie o http://s.aliexpress.com/zaERfAjQ

A jak z dopasowaniem ramki i koloru? Czy masz cały panel , razem ramką klimatronika, czy tylko radia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Crazyiq

Ramka i kolor ok. Jak original. Ramka klimy byla w pakiecie. Trzeba bylo tylko sam panel przelozyc. 

Dziecinada, dwie wtyczki, dwie srubeczki. 

2019-02-16 17.31.28.jpg

Edited by Crazyiq
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

No! I to mnię się pądąba!:D 

I wygląd i funkcjonalność...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Qashtan1.2

Ja oprócz radia wymieniłem również wszystkie głośniki w drzwiach. Nie wiem jak u Was, ale w moim samochodzie głośniki były fatalne. Najpierw wymieniłem z przodu. Efekt był niezły, radio grało o wiele lepiej. Ale po wymianie tylnych sytuacja zmieniła się diametralnie. Teraz dopiero chce się słuchać muzyki w samochodzie. Fabryczne głośniki powędrowały od razu na złom bez żalu,  poprostu nie nadawały się do niczego. Już stare kołchoźniki wydają się lepsze. Nissan trochę przesadził instalując taki szmelc w samochodzie. Fabryczne głośniki są lekkie, mają małą moc i wąskie pasmo przenoszenia. Nadają się jedynie do odtwarzania mowy a na pewno nie do muzyki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stasziek

jakie glosniki zalozyles?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Qashtan1.2
11 godzin temu, stasziek napisał:

jakie glosniki zalozyles?

Na przód założyłem Audiosystem z osobnymi głośnikami wysokotonowymi, na tył założyłem Hertz DCX 165 dwudrożne, chociaż w tej samej cenie były JBL o podobnych parametrach. Oczywiście na przód i tył musiałem zastosować dystanse. Są identyczne dla wszystkich głośników.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mahtew

sam mam DASAITĘ 5225 v840-8 i z tymi radiami uważajcie na kilka rzeczy -

1) wadliwy czip USB który wywala urządzenia w zimę dopóki się nie nagrzeje (generalnie w temperaturach <0 montuje USB po kilku/kilkunastu minutach; jak ktoś korzysta z modemu USB i nawigacji to ma problem). podobno problem jest już rozwiązany, ale urządzenia przed listopadem napewno się z tym borykają. ja wymieniłem chip USB u elektronika i jest OK.

2) DSP w tych radiach to ściema. dopiero od niedawna DASAITA wprowadziła DSP oparte o ADAU1401  w którym korektor graficzny działa (ale za to trzeba dopłacić +30USD). wcześniej dsp realizowane w oparciu o procesor dźwięku BD3702 który zmienia podbicie na low/mid/hi całymi pasmami. na forach są wątki o dodaniu DSP własnymi siłami (nie jest to skomplikowane i działa). sam próbuję dodać oprócz DSP ADAU1701 równiez SPDIFout.

3) nie warto na razie instalować update do android 9.0 bo jest mocno zabugowany

4) warto zainstalować modowany ROM od HALL9k. bardzo usprawnia działanie radia.

5) nie warto kupować od chińczyka modemu USB. działa HUAWEI 3372h po modyfikacji softu. przy tym cena o połowę niższa. testowana szybkość internetu maks. w trakcie jazy 60MBit/22MBit -suuper

6) moja jednostka zrzuca USB raz na jakiś czas (przy trasie powyżej 2h). nie wiem dlaczego, ale aby USB z powrotem zaczęło działać potrzebny restart.

7) nie warto bawić się w JOYING, SEICANE i inne. generalnie problem z aktualizacjami albo ich brakiem. DASAITA stale wydaje update softu i firmware oraz poprawia błędy. mało który chiński myfriend dba o to. na zagranicznych forach ludzie stale proszą się o poprawki.

8) testowałem trzech sprzedawców na aliexpr. w zakresie radia - mogę polecić jednego, a jeżeli się zorganizujemy, to może uda sie ponegocjowac jakieś zniżki na radia.

no i dotarła do mnie MB+SOM na układzie px6 4GB/64GB do podmiany - niedługo będę testować :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pavllo

czyli generalnie potwierdza się to co kiedyś napisałem (bo miałem taką jednostkę w poprzednim aucie) - szkoda nerwów, zamiast korzystać to będzie się cały czas szukać aktualizacji i poprawek  a i tak coś zawsze działać nie będzie.  ale to oczywiści moje zdanie...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mahtew
14 minut temu, Pavllo napisał:

czyli generalnie potwierdza się to co kiedyś napisałem (bo miałem taką jednostkę w poprzednim aucie) - szkoda nerwów, zamiast korzystać to będzie się cały czas szukać aktualizacji i poprawek  a i tak coś zawsze działać nie będzie.  ale to oczywiści moje zdanie...

absolutnie się nie zgodzę :D nie wyobrażam sobie powrotu do oryginalnego NC. to co napisałem powyżej to zebrane informacje. po prostu trzeba rozsądnie wybrać radio i w miarę świadomie podejmować decyzje.

ostatni raz aktualizację androida robiłem ze 3mce temu. pakiety OTG aktualizują się same bez ingerencji (mam modowany rom). robiłem aktualizacje mcu bo 'zamarzały' kamery, ale ostatnia działa i jeżeli by mnie to nie ciekawiło to raczej nie musiałbym aktualizować.

+ przesłaniają -. np ustawienie trasy w nawigacji to naciśnięcie jednego przycisku przy kierownicy, wymówienie adresu, potwierdzenie na ekranie i jazda. yanosik włącza się sam.  dzwonienie do kogoś też działa prawie bez ingerencji: przycisk na kierownicy, wymówienie osoby i samo dzwoni. dźwięk jest lepszy z chińczyka (nawet z oszukiwanym DSP, +ma trochę więcej mocy). ekran jest bardzo duży. itd.

minusem jest ręczne wywoływanie kamery (trzeba z kierownicy przejść na media i przytrzymać przycisk przez kilka sekund). no i tyle :P

Edited by mahtew

Share this post


Link to post
Share on other sites
Makrys

Czy te prezentowane radia będą pasować do J11 2014 ?Zależy mi na android auto , kamery 360 ;lepszą funkcjonalność systemu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
debek
On 5/3/2019 at 3:47 PM, Crazyiq said:

Moge potwierdzic. Wszystkie funkcje kamery dzialaja. Asysten parkowania rowniez.

kliknij

2019-01-15 12.13.56.jpg

Mam pytanie o kamerę cofania. Nie było problemu z montażem kamery oraz podłączeniem do androida? Wykonywał Ci to elektryk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×