Jackch Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Przedstawiam Wam mój sposób na wypalanie DPF'a: 1. Gdy zauważę na wskaźniku zużycia paliwa dużo większe chwilowe wskazania to oznacza, że rozpoczęła się procedura wypalanie filtra cząstek stałych. 2. Gdy cały proces jest w trasie, to nie trzeba się niczym przejmować i kontynuować jazdę (u mnie trwa to przez min. 20km). 3. Niestety często zdarza się tak, że proces rozpoczyna się na trasie i nie zostaje zakończony przed jest skończeniem, lecz nadal trwa po dojeździe np. do miasta lub domu. 4. Zamiast wyjeżdżać na trasę i jeździć bez celu staję na poboczu lub podwórku (przed garażem), przestawiam skrzynię na N, wciskam gaz tak, aby obroty były jednostajne ok. 2000rpm, i czekam, aż obroty nagle samoistnie "pofruną" powyżej 2500rpm. Oznacza to, że proces zakończył się. Od rozpoczęcia wypalania do zakończenia trwa to najczęściej ok. 10-15 min. 5. Po zakończeniu należy odczekać krótką chwilę na schłodzenie turbo i można wyłączyć silnik. 6. Wypalanie w moim aucie o przebiegu ponad 160kkm zdarza się najczęściej co 1000-2000km. Rzadko kiedy przekraczam 2500rpm. Wyżej opisaną procedurę stosowałem już wielokrotnie i to działa bezbłędnie i bezproblemowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Ostatnio oglądałem jakiś program motoryzacyjny , gdzie mechanik dokładał diodę wypalania filtra DPF, nie wiem czy w każdym aucie się da, ale bardzo ciekawy patent . Gdybym miał DPF bym kombinował z tą diodą , podejrzewam że gdzieś jest jakiś sygnał na kablu , że zachodzi taki proces. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2019 W niektórych markach podczas regeneracji DPF komputer włącza wszystkie możliwe odbiorniki prądu, nawet jak nie jest to potrzebne. Na przykład włączone zostanie ogrzewanie lusterek czy tylnej szyby. Wystarczy wtedy zamontować LED z opornikiem do układu grzewczego lusterka i mamy gotową kontrolkę. Niestety (a może stety) nissan ani pokrewny renault nie stosują tego rozwiązania. Dołożenie LEDa w tak prosty sposób jest niemożliwe. Ja osobiście mam w Renault czujnik temperatury na rurze wydechowej tuż za FAPem i wyświetlacz w kabinie, z alarmem na 120 stopni. Działa niezawodnie. Obserwacja spalania nie zawsze jest skuteczna. W QQ odkąd go mamy, a to ponad rok, nie zaobserwowaliśmy wypalania. Tylko więcej żona jeździ, a ona takich rzeczy nie zauważa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2019 Nic nie obserwuje chociaz czasem czuje gdy wypala. Przerywam kiedy mi sie podoba, 120 tys przjechane i nie wiem ze mam DPF.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 18 godzin temu, scanik napisał: Nic nie obserwuje chociaz czasem czuje gdy wypala. Przerywam kiedy mi sie podoba, 120 tys przjechane i nie wiem ze mam DPF.. To już niedługo dowiesz sie ,ze masz dpf ,ze wszystkimi tego urokami.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Godzinę temu, piotrek3 napisał: To już niedługo dowiesz sie ,ze masz dpf ,ze wszystkimi tego urokami.. Kupując to auto w jakiś sposób się liczyłem, że DPF to część eksploatacyjna, która przy większym przebiegu będzie wymagała wymiany. A jak taka wymiana ma następować co powiedzmy 150-200 ty to żadna tragedia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2019 Oczywiście-nikt Ci nie zabroni takiego postepowania,tym bardziej ,ze 3/4 kierowcow postepuje identycznie. Ale oni to czynią po prostu z nie wiedzy jak prawidlowo uzytkowac auto z filtrem dpf. A w rzeczywistości nie wiele trzeba aby dpf posluzył po wieloktroć dłuzej(np.nie wyłaczanie auta podczas procesu wypalania) niz przejechanych 100-150 tys.km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.