Katrinnax33 Posted April 30, 2019 Share Posted April 30, 2019 Witam wszystkich. Dosłownie od kilku dni jestem posiadaczką Murano z 2008r. (II generacja). Wszystko było dobrze, ale dzisiaj wsiadam, chcę jechać i nic... krecilam kilka razy, wyłączyłam gaz i dalej nie mogę. Czy ktoś ma jakiś pomysł, co to może być? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazik_R52 Posted April 30, 2019 Share Posted April 30, 2019 (edited) Co znaczy wylaczylas gaz ? Zakrec zawór na butli, niech auto postoi i wtedy sprobuj.. Może nieszczelność i zalewa . Jeśli pominąć już gaz to problem albo układ zapłonowy albo paliwowy lub rzadko układ dostarczania powietrza np. przepustnica Slyszysz pompę paliwa po przekręceniu stacyjki ? Trzeba wykręcić świece (przynajmniej te z głowicy z łatwiejszym dostępem) , zobaczyć jak wyglądają i czy jest iskra Edited April 30, 2019 by Kazik_R52 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
troix Posted April 30, 2019 Share Posted April 30, 2019 Witam. Chyba jakaś panna miała już podobny problem i opisywała go na forum. Przyczyną o ile pamiętam była padnieta bateria w kluczyku. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katrinnax33 Posted April 30, 2019 Author Share Posted April 30, 2019 Troix szukałam na forum, ale nie znalazłam, sprawdzałam, ale to nie kluczyk. Kazik_R52 czy słyszę pompę? Hm, szczerze nie wiem po prostu.. wylaczylam gaz na przycisk, jutro spróbuje zakrecic przy butli. Niestety nie mam jak się dostać do mechanika, a w moim mieście jest tylko jeden z dojazdem, ale teraz nie ma terminów, dlatego staram się na własną rękę coś wymyślić Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafer_alston Posted April 30, 2019 Share Posted April 30, 2019 Bezpieczniki do sprawdzenia. U mnie dwa razy tak było i za każdym razem bezpiecznik. Przekręcasz kluczyk i cisza. Czy przy przełączeniu kluczyka do pozycji gotowej do rozruchu, na desce rozdzielczej (prawy zegar) wyświetla się literka P przy ustawionej dźwigni zmiany biegów na pozycję "P" Park? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazik_R52 Posted May 1, 2019 Share Posted May 1, 2019 Myślę że sama sobie nie poradzisz , poza sprawdzeniem baterii pilota (immobilizer) , czy max wymiana bezpiecznika np. pompy- ja bym nawet tego nie robił bez wstępnej diagnostyki, bez sensu ... ale rozumiem że przy twojej wiedzy najłatwiej to zrobić ... a moze akurat... Z tego co rozumiałem z pierwszego postu to rozrusznik kręci, więc możemy wyeliminować ten problem. Kobietę na początku nalezalo by spytać czy masz paliwo w zbiorniku ? Watpie czy poradzisz sobie z zakręceniem gazu na zbiorniku, instalacja LPG potrafi się rozszczelnić np. wtryskiwacze i czasami ostro zalewa i ciężko odpalic. Wyłączenie centralki od gazu mało co daje Inny fakt ze to czasami czuć nosem .... Następnie trzeba posłuchać czy działa pompa paliwa, dlaczego ? Bo szczególnie jazda na gazie zabija pompę paliwa (niski stan paliwa). A może to tylko bezpiecznik od pompy, a może co innego ... wyłączasz wszystko w aucie , żeby bylo cicho i przekrecasz kluczyk (nie odplasz auta) i powinnaś słyszeć przez kilka sekund ciche brzęczenie pompy ... Jeśli pracuje wstępnie zakładasz że jest oki, jeśli nie to szukasz bezpiecznika fuel pump, dalszej procedury nie dasz rady. Mogę Ci napisać kolejne 15 krokow diagnostyki układ paliwowy, zapłonowy, czujnik, uszkodzona/zawieszona przepustnica, ale sobie nie poradzisz , nawet jak pompa jest padnięta to niektóre instalacje LPG umożliwiają start tkz. awaryjny od razu na gazie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katrinnax33 Posted May 1, 2019 Author Share Posted May 1, 2019 (edited) Bezpieczniki są dobre. Tak, wyświetla mi się literka P. Hah, jestem kobietą, ale nie aż tak głupia i z zerową wiedza - tak, jest benzyna i gaz też, nie rezerwy. Gazu nie czuje przy kręceniu, a i awaryjne też mi nie chce odpalić. Zakrecenie zaworu przy butli nie pomogło. Co do słyszenia pompy, to coś słyszę, ale nie dam sobie nic obciąć, że to akurat do niej dzwiek nalezy. Edited May 1, 2019 by Katrinnax33 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazik_R52 Posted May 1, 2019 Share Posted May 1, 2019 Jeśli słyszysz pompę , jeśli ? - trzeba być pewny..To następna diagnostyka to układ zapłonowy trzeba zobaczyć czy podaje iskrę na świece , wykręcić świece, przy okazji obejrzyc jej stan... Potem z powrotem wrócimy do układu paliwowego czy podaje na wtryski .... Nie twierdzę że jesteś głupia , po prostu nie musisz się znać , jedni znają się na mechanice , ty może na fizyce kwantowej lub leczeniu ludzi....... Jeśli nie chce Ci mechanik przyjechać, podzwon może laweta rozsądnie weźmie za parę kilometrów .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katrinnax33 Posted May 1, 2019 Author Share Posted May 1, 2019 Z wykreceniem świec to już sobie nie poradzę. Dziękuję bardzo za odpowiedzi, zostaje laweta albo poczekać na wolny termin u mobilnego. Miałam nadzieję, że okaże się to coś prostszego, co mogę sama zrobić, ze względu na to, że mnie też czas goni Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
troix Posted May 1, 2019 Share Posted May 1, 2019 Przepraszam za zamieszanie z tą bateryjką. Odszukałm temat(kilka stron dalej), Joasia 90 miała ten sam problem ale winowajcą okazała się centralka od autoalarmu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.