Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Gaśnie gdy skrzynia w pozycji D lub R


r0b0c0p
 Share

Recommended Posts

Witam,

Proszę o pomoc i pokierowanie w kierunku zdiagnozowania problemu jaki dziś dopadł mojego patka.

R51 2007 2,5 diesel AT 5 biegów

Po uruchomieniu silnika na P i N wszystko jest ok. Po przełączniu na D lub R (pedał hamulca wciśnięty) auto po kilku sekundach gaśnie. Po ponownym uruchomieniu, szybkiej zmianie na D i szybkim ruszeniu jest ok. Trzeba zmienić na D i ruszyć dynamicznie, żeby nie zdążył zgasnąć. Po ruszeniu hamuję, a po zatrzymaniu (hamulec wciśnięty i bieg D) auto po kilku sekundach gaśnie. Dzieje się to za każdym razem na światłach, w korku, na parkingu. Tylko szybka zmiana po zatrzymaniu na N lub P powoduje, że auto nie gaśnie.

Jeździ normalnie, ale mam wrażenie, że zaczął zbyt późno redukować biegi lub wcale. Np nie redukuje z 5 na 4 po wytracie prędkości ze 120 na 70. Po dodaniu gazu przyśpiesza powoli na 5 biegu. Zdarza się też, że podczas zmiany z 1 na 2 przeciągnie obroty i szarpnie w czasie tej zmiany.

Dziękuję za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Skrzynia do diagnostyki. Kiedy zmieniałeś olej w skrzyni??

Link to comment
Share on other sites

Auto serwisowałem u (mechanika nr1)

Oddałem teraz auto do innego serwisu, który specjalizuje się w tylko naprawie skrzyń automatycznych (mechanik nr2)

 

W serwisie skrzyń mechanik nr2 zdiagnozował:

- glikol w skrzyni, który przedostawał się z chłodnicy

- sparciałą uszczelkę na wale gdzie było sprzęgło - na tej podstawie i objawów jakie przedstawiłem w pierwszym poście powyżej stwierdzono, że glikol wewnątrz skrzyni dokonał już uszkodzeń i naprawa tych wszystkich elementów jest nieopłacalna

 

Rekomendacja z serwisu skrzyń automatycznych to:

- naprawa obecnej mojej skrzyni nieopłacalna

- wymiana skrzyni na inną używaną

- założenie dodatkowej chłodnicy oleju skrzyni

 

Skrzynia bez reduktora obecnie jest zdjęta, dolny dekiel nie został zdjęty.

Płynu nigdy nie ubywało. Dwa razy w roku mechanik nr1 sprawdzał i mówił, że wszystkie płyny i ich poziom jest w normie.

Na moją prośbę o wymianę oleju w skrzyni usłyszałem, że jeśli nic się nie dzieje to nie wymieniać.

Nie wymieniałem oleju w skrzyni i nie wiem kiedy ostatnio był wymieniany.

Auto przebieg oryginalny 145 tyś km

Teraz pewnie warto zmienić mechanika nr1 i się doszkolić (co właśnie robię)

 

Na tabliczce na skrzyni jest napisane:

JATCO CORP

MODEL 95X3C

NO 6Z10936

Inne naklejki i etykiety są nieczytelne.

 

Pytanie moje brzmi:

- jak sprawdzić co to jest dokładnie za skrzynia

- czy to skrzynia EA310?

- czy skrzynie JATCON Pathfinder i Navara pasują zamiennie

- co oznacza i czym się różnią skrzynie oznaczone 95x0C, 95x3C, 95x6C, 96X1B?

- czy jeśli mam 95X3C, a kupię 96X1B czy to będzie kompatybilne?

 

Cel to naprawić mojego Hipka i zostawić wiedzę tu na forum dla innych użytkowników.

Dzięki z góry za pomoc.

 

Link to comment
Share on other sites

Skrzynia ci zdechła bo rozleciała się chłodnica oleju skrzyni która jest chłodzona glikolem z układu. Jedno z drugim zabiło ci skrzynię.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję kolego. To już wiemy : )

Teraz szukamy skrzyni, może znasz odpowiedzi na powyższe pytania dot. oznaczeń?

Link to comment
Share on other sites

Wyślij mi VIN auta na PW. Sprawdzę jakie skrzynie przewidział producent do Twojego auta.

Link to comment
Share on other sites

 

jesli jest tak jak w USA skrzynia to model RE5R05A , oznaczenie 95X3C określa chyba typ przełożeń, pathfinder i navara powinny mieć te same, jedynie  pathfinder V8 5.6l ma inne, takie same jak Armada i Titan,

http://www.prnd.pl/automatyczna-skrzynia-biegow-re5r05a,4,9.html

Link to comment
Share on other sites

310203X04B tylko i wyłącznie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzięki Panowie za wsparcie. Auto naprawione, od tygodnia jeździ elegancko.

 

Zostawiam dla potomności:

 

Objawy:

- objaw 1: czasami szarpanie przy zmianie z 1 na 2

- objaw 2: czasem brak redukowania biegu przy zwalnianiu i ponownej chęci przyspieszania

- objaw 3: nagła awaria w postaci gaśnięcia silnika na biegu D i R z wciśniętym hamulcem

 

Auto jeździło, trzeba było tylko po zatrzymaniu zmieniać na N lub P, bo po paru sekundach chciał ruszać na hamulcu i gasł.

 

Co zrobił mechanik z serwisu naprawiającego skrzynie:

- zbadał olej ze skrzyni na obecnośc glikolu - wynik pozytywny

- zdjął skrzynię i na podstawie stanu uszczelek i objawów stwierdził, że skrzynia jest już na tyle uszkodzona, że reanimacja jej jest nieopłacalna

- zakupił skrzynię od Navary o innym oznaczniu

- przełożył komputer (pytałem o szczegóły, ale nie chciał mówić tłumacząc się, że to jego wiedza i z tego żyje, to zrozumiałe nie drążyłem)

- wymienił przewody olejowe

- założył zewnętrzną chłodnicę oleju skrzyni przed oryginalną chłodnicą wody

- dolał olej

- wymienił uszczelniacze

 

Koszt:

- skrzynia 3800

- chłodnica oleju 600

- robocizna, dolewka oleju, węże i uszczelniacze 1200

RAZEM: 5600

 

Rekomendowana zmiana oleju za 5000km

 

Moją starą skrzynię mogłem zabrać, ale nie jej nie chciałem.

 

Rada:

- nie wierzcie mechanikom, trzeba czytać

- wymieniajcie olej skrzyni

- zalóżcie sobie zewnętrzną chłodnicę oleju

 

Pozdrawiam

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Masz plusa za poinformowanie co było przyczyną i jak rozwiązano problem. Dużo osób pisze , szuka, naprawia i nie informuje na forum innych jak usunięto usterkę i tematy umierają przeniesione do archiwum "X" ....

Kolega jeszcze da namiary na ten warsztat, tak dla potomnych... ;)

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Z którego roku masz Patka??

Link to comment
Share on other sites

Serwis skrzyń w miejscowości Jatne pod numerem 14b. Pod Warszawą za Otwockiem

Rocznik mojego Patka to 2007

Link to comment
Share on other sites

On 5/25/2019 at 4:36 AM, r0b0c0p said:

 

 

Rada:

- nie wierzcie mechanikom, trzeba czytać

- wymieniajcie olej skrzyni

- zalóżcie sobie zewnętrzną chłodnicę oleju

 

Pozdrawiam

 

 

Taka  prawda

ty masz pancerną skrzynię w porównaniu z moim Pathfinderem, ja dodatkowo często cisnę do redline i w sezonie 2 dni w tygodniu ciągami ciężką łódkę, nie wspominając już o wodowaniu i wyciąganiu  łodzi na stromej rampie, ale olej zmieniałem już 2 razy, dolatane mam prawie 200tys km (120tys mil) i skrzynia odpukac chodzi jak nowa .....by jeszcze dało rady polatać z 80tys mil i git jak padnie nie będzie już naprawy, auto idzie na złom...

Za 50tys mil robię ostatnią zmianę płynu w skrzyni ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Cześć,

Odgrzebię trochę temat padłą mi skrzynia w moim patku jej oznaczenie to 95X3C czy może ktoś ma możliwość sprawdzenia czy skrzynia 95X2D jest kompatybilna?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...