Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Sworzeń wahacza - co polecacie


neq
 Share

Recommended Posts

Cześć ! 

Panowie przy wymianie kół, dostałem informację, że nie jest dobrze ze sworzniem wahacza lewego i wymaga on wymiany. Koło faktycznie ma luzy i nie wygląda to optymistycznie. Generalnie nie zauważyłem niepojących objawów poza może delikatnym luzem i bezwładnością, którą można było wyczuć wjeżdżając w dziurę na skręconych kołach. Do rzeczy. Widzę, że sworzeń drogą częścią nie jest. Producentów jest sporo. Którego byście polecili? Wdzięczny byłabym również na pomoc w wyborze warsztatu w trójmieście, który temat bezproblemowo by ogarnął. 

Pozdrawiam 

Edited by neq
Link to comment
Share on other sites

przegub czy sworzeń wahacza w końcu ?  czy to i to ?

 

Link to comment
Share on other sites

Dobre pytanie :). Wulkanizator wskazał na sworzeń. Czy to prawidłowa diagnoza tego niestety nie wiem, bo się na tym specjalnie nie znam (W pierwszym poście popełniłem błąd, który już skorygowałem).

 

Lewe koło miało  luz tzn. można je było złapać i ruszać lewo prawo, niestety nie wiem czy również góra dół. Prawe przednie koło było sztywne.

Edited by neq
Link to comment
Share on other sites

jedz do  mechanika, albo daj parę groszy i wybierz się na diagnostykę, lewo prawo to najszybciej końcówka drążka kierowniczego ...............

czasami sworzeń nie jest tak łatwo zdiagnozować, jak nie jest mocno zużyty, a  zawieszenie jest napięte,  czasami trzeba go rozpiąć i ręką zdiagnozować

znowu jak jesteś w stanie szybko zdiagnozować jego luz jakimś łomikiem, to znaczy że jest mocno zużyty i jazda już jest bardzo niebezpieczna bo jak Ci się rozepnie to wiadomo, o Nasz Panie ... 

tu potrzeba pełnej diagnostyki ,bo co Ci z wymiany końcówki sworzniów jak już tuleje w wahaczu możesz mieć mocno zmęczone (zwłaszcza te większe przenoszą spore siły)

 

Edited by Kazik_R52
Link to comment
Share on other sites

Ok, dzięki. Właśnie "kształtce" się w temacie i dochodzę do podobnych wniosków, tzn. to nie koniecznie musi być sworzeń. B jak nawet jest to sworzeń to warto zastanowić się nad wymianą całego wahacza. 

Swoją drogą jakie objawy daje uszkodzony sworzeń? W trakcie jazdy nie słyszę niepokojących hałasów dobiegających zawieszenia. 

Intuicja mówi mi, że to właśnie końcówka drążka. Zawieszenia nie słychać, ale w czasie jazdy po dziurach przy skręconych kołach czuć na kierownicy delikatne luzy. 

Edited by neq
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, neq napisał:

Cześć ! 

Panowie przy wymianie kół, dostałem informację, że nie jest dobrze ze sworzniem wahacza lewego i wymaga on wymiany. Koło faktycznie ma luzy i nie wygląda to optymistycznie. Generalnie nie zauważyłem niepojących objawów poza może delikatnym luzem i bezwładnością, którą można było wyczuć wjeżdżając w dziurę na skręconych kołach. Do rzeczy. Widzę, że sworzeń drogą częścią nie jest. Producentów jest sporo. Którego byście polecili? Wdzięczny byłabym również na pomoc w wyborze warsztatu w trójmieście, który temat bezproblemowo by ogarnął. 

Pozdrawiam 

jeśli już to -firmy LEMFORDER  w dobrej hurtowni /uważaj na podróby/

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, neq said:

Swoją drogą jakie objawy daje uszkodzony sworzeń? W trakcie jazdy nie słyszę niepokojących hałasów dobiegających zawieszenia. 

jeśli nic nie słyszysz wyraźnie to nie zdiagnozujesz w czasie jazdy zużytego sworznia, bo nawet jakieś pogorszenie komfortu jazdy o niczym nie świadczy ...

nabić opony na maxa (im więcej tym lepiej) porządna ścieżka zdrowia .... szarpaki, test amortyzatorów + łomik, od razu test hamulców ..........  Ile na diagnostyce za to zapłacisz 50zł ? ...

po teście zmniejszyć ciśnienie w oponach do nominalnego, naprawa/wymiana i ustawienie zbieżności .............. 

 

Link to comment
Share on other sites

Byłem w serwisie specjalizującym się w naprawie zawieszeń i po kontroli zawieszenia zakwalifikowano do wymiany,

  • sworzeń lewy, 
  • sworzeń prawy,
  • tuleje wahaczy ze względu na sparciałe gumy, które lada moment najprawdopodobniej "rozwulkanizują się"
  • końcówkę drążka kierowniczego lewą (przyczyna luzów)

Z tego co widzę, ciężko jest skompletować zestaw tulei oraz sworzni przyzwoitego producenta. Zastanawiam się czy faktycznie nie zamówić kompletnych wahaczy. Z drugiej strony mamy obawy, czy te wymiany nie są na wyrost. Wczoraj byłem w ASO (Pro-Motor Gdańsk), w którym mechanicy zakwalifikowali do wymiany wyłącznie sworznie. Dopytałem się o tuleje ponoć były ok, ale Ci sami mechanicy jeszcze dwa miesiące temu nie dostrzegli w zawieszeniu żadnych problemów na przeglądzie okresowych i badaniu technicznym (obie usługi zlecone w ASO). Kwalifikując do wymiany inne elementy zawieszenia sami kręcili by na siebie bata. 

Nie wiem czy nie wybrać się na stacje kontroli pojazdów, żeby przetrzepała go trzecia grupa specjalistów :P

 

W dniu 5.05.2019 o 20:52, HOROWITZ napisał:

jeśli już to -firmy LEMFORDER  w dobrej hurtowni /uważaj na podróby/

 

 

Niestety z dostępności elementów zawieszenia tej firmy przeznaczonych do Juków jest bardzo słabo, a wręcz ich po prostu nie ma. 

Edited by neq
Link to comment
Share on other sites

Rozglądając się za wahaczami wytypowalem dwie marki Blue print i meyle HD. Jest to coś warte. Niestety nic lepszego nie mogę znaleźć

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Panowie ponowie swoją prośbę o opinie oraz pomoc w dobrze części: 

Co sądzicie o takim zestawie od meyle:

2x 36-16 010 0034 MEYLE SWORZEŃ
2x 36-14 610 0010/HD MEYLE TULEJA WAH. NISSAN
2x 36-14 610 0026 MEYLE TULEJA WAH. NISSAN
 
No i jeszcze końcówka drążka dostępna jest również meyle, ale i TRW. Praktycznie w tej samej cenie. 
 
O ile sam wahacz jest w dobrym stanie, to chyba nie ma sensu go wymieniać. 
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

neq jak zakończył się temat ?? u mnie na przeglądzie wyskoczyły niby końcówki drążków i oba sworznie zwrotnicy/wahacza. Zastanawiam się czy przy okazji zrobić coś jeszcze.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Zamówiłem dokładnie te części z listy. Szczerze, to moje odczucia z jazdy po wymianie jakoś specjalnie się nie zmieniły. Jak na razie jest ok. Ogólnie cześć zawieszenia nie są jakieś specjalnie drogie (tuleje, końcówki drążków), więc jak najbardziej można wymienić wszystko. 

Link to comment
Share on other sites

ile Cie wyszło samo prasowanie tego ? niewiem czy to warto bo cały wahacz mayle 328zł .

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

a ja robiłem zawieszenie na podzespolach koreańczyków CTR.Byłem sceptycznie nastawiony ale teraz zmieniłem zdanie .Polecam !!

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wasze opinie, ja zastanawiam się na razie albo cały nowy wahacz Meyle bo cena niska, a jak już bawić się w prasowanie to chyba wybiorę japońską produkcję http://www.sankei-555.com/  mają sworznie i końcówki drążków w ofercie.

Link to comment
Share on other sites

Nie są to drogie usługi. Mechanik odradzał zakupu całego wahacza, bo oryginalne były/są w dobrym stanie,  a oryginały są solidniejsze od zamienników. Także, jeżeli twoje wahacze nie zaczynają rdzewieć to bym je zostawił. 

Link to comment
Share on other sites

Tylko japońska firma 555. Gwarantuje niezawodność 200 tyś km.

Oczywiście sam takowy założyłem z prawej strony auta.

Link to comment
Share on other sites

Tylko japońska firma 555. Gwarantuje niezawodność 200 tyś km.
Oczywiście sam takowy założyłem z prawej strony auta.
Reszte tulei przy okazji też wymieniałeś ?

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Tylko japońska firma 555. Gwarantuje niezawodność 200 tyś km.
Oczywiście sam takowy założyłem z prawej strony auta.
Czytałem, że ta marka spadła na psy strasznie w ostatnich latach
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W  poprzednim aucie sprzedawałem go przy 200 tysiącach i wszystko było ok. ( wymienione przy około 150 tyś km )

Jak wcześniej pisałem 555 daje gwarancję na 200 tyś .

Jak będzie , czas pokaże   :)

Link to comment
Share on other sites

Na razie mogę ocenić tylko wrażenia organoleptycznie bo powiem szczerze jakość wykonania 555 (jak się trzyma w ręku) zmiotła konkurencję. Miałem kilku producentów w rękach i szok (macałem sworznie i końcówki drążków) nawet głupie pudełko i jego jakość od 555  robi wrażenie :)

Link to comment
Share on other sites

Mi 555 odradzili 2 mechaników. Ten który mi robił zawieszenie powiedział tylko, że do juka nie może polecić z czystym sumieniem żadnego producenta. Wymienił tylko katalog firm których nie brać. W śród nich było właśnie 555. Osobiście ich części nie montowałem.

Wysłane z mojego SM-G985F przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...