nesio Posted May 10, 2019 Share Posted May 10, 2019 Dzień dobry, Od niedawna jestem posiadaczem Nissana Rogue (X-Trail z USA jak wiecie). Chcę założyć do niego hak. Znalazłem tylko jeden firmy Westfalia ale "bardzo drogi" (pojęcie względne), który w opisie miał zapis "pasuje do Rogue". Jest wiele innych haków do X-Traila T32 w znacznie lepszych cenach ale nikt nie potrafi powiedzieć czy będą pasowały do Rogue. Te samochody mają identyczną budę. Czy ktoś może montował hak do Rogue (jaki)? Proszę o pomoc. Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted May 10, 2019 Share Posted May 10, 2019 Taki sam samochód tylko inna nazwa...Smiało montuj od xtrail-a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nesio Posted May 14, 2019 Author Share Posted May 14, 2019 Dzięki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jafik007 Posted November 2, 2020 Share Posted November 2, 2020 Jakie DMC po montażu wpisał diagnosta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wojciechu11 Posted November 21, 2020 Share Posted November 21, 2020 Witam. Jaki koszt mieliście w ASO ( haka z montażem, albo sam montaż i własny hak ) , tak z ciekawości ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArtM Posted November 21, 2020 Share Posted November 21, 2020 Za montaż haka, tylko montaż zapłaciłem 600 zł ( Kraków Jasnogórska). Hak kupiłem sam 1500 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jafik007 Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 Jaki uciag maksymalny haka macie wbity w dowód ? A ile realnie ciągneliście Rogue 2,5 CVT ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 Rogue ma 1000 funtów uciągu, czyli jakieś 450 kg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jafik007 Posted November 24, 2020 Share Posted November 24, 2020 To jest zaskakująco mało. Dlaczego tak ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzeriusz Posted November 28, 2020 Share Posted November 28, 2020 W dniu 24.11.2020 o 20:15, jafik007 napisał: To jest zaskakująco mało. Dlaczego tak ? Ponieważ no nie oszukujmy się. Haki w USA to kawałek profilu stalowego zamkniętego przymocowane na bolec. 500kg to i tak niezły wynik jak na USA. Oczywiście można pojechać na OSKP na ustalenie danych i wtedy będziemy mieć 750kg bez hamulca i 2000kg z hamulcem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 (edited) Mój hak jest ok , a uciąg jest tak mały bo tu jest skrzynia cvt plus malutki silnik. Edited November 30, 2020 by stuff1000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jafik007 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Okej, ale czy w Rogue z roku 2017 z silnikiem 2.5 benzyna i skrzynia CVT można w Polsce legalnie i bezpiecznie założyć hak z homologacja do 2000kg z przyczepą z hamulcem?? Czy skrzynia raczej tego nie wytrzyma? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Po co Ci takie parametry uciągu? Masa własna tego samochodu to jakieś 1530 kg, więc zgodnie z przepisami i tak DMC przyczepy nie może przekroczyć tej wartości. A właściwie dalej uściślając to DMC przyczepy nie może być większe niż masa właściwa ciągnika podzielona przez 1,33, czyli w tym przypadku jakieś 1150 kg. Moim zdaniem każda przyczepa o DMC większej niż 1150 kg podłączona do tego samochodu jest już nielegalna, niezależnie jak masywny hak założysz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jafik007 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 Masz rację. Pytanie brzmi czy przyczepa o masie załóżmy 1150 kg nie rozwali skrzyni CVT? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted November 30, 2020 Share Posted November 30, 2020 (edited) W instrukcji jest napisane 450 kg i to jest bezpieczna masa przyczepy do ciągnięcia. Wszystko powyżej to już ryzykujesz uszkodzeniem CVT. Edited November 30, 2020 by stuff1000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jafik007 Posted January 17, 2021 Share Posted January 17, 2021 Czy mógłby ktoś podesłać link do haka który będzie pasował do nissana rogue 2017 lift? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mike85 Posted September 29, 2022 Share Posted September 29, 2022 witam, Chyba jest nas tutaj za mało ale zapytam, czy montował ktoś już hak holowniczy? Czy zdecydowaliście sie na rozwiązanie Steinhoff (pionowo lub poziomo wpinan kulka) z wiązką Quasar? Ewentualnie kto co założył jak się to spisuje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dOob Posted October 3, 2022 Share Posted October 3, 2022 Montowałem Brink 643900 wraz z oryginalną wiązką Nissan KE5056F011. Wszystko działa jak trzeba choć otwieranie bagażnika stopą wymaga odrobinę większej cierpliwości / wiedzy gdzie łapie czujnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek103 Posted October 30, 2023 Share Posted October 30, 2023 (edited) Czy orientuje się ktoś gdzie są wtyczki do oryginalnej wiązki haka? i czy w X-trail i Rogue jest to samo? Edited October 30, 2023 by arek103 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted October 31, 2023 Share Posted October 31, 2023 Raczej nie ma dedykowanych wtyczek do haka. Dedykowaną wiązkę haka najczęściej włącza się w kostki tylnych reflektorów. Wiązka jest tak skonstruowana, że ma odpowiednie przejściówki/złodziejki. Poniżej masz pierwszy lepszy przykład znaleziony w internecie https://www.ehaki.pl/media/produkty/pdf/87140732-21140523pl-nissan-note-ab-10-13-qashqai-ab-02-14-x-trail-ab-07-14.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek103 Posted October 31, 2023 Share Posted October 31, 2023 (edited) Kupiłem używanego, wypinanego pionowo haka Westfalia, który pochodził z T32 z 2018, wraz z wiązką, która oprócz złącza masy i modułu, ma tylko 4 wtyczki, które wyglądają jak były by były przygotowane pod montaż Plug&Play. Edited October 31, 2023 by arek103 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gkowal Posted November 1, 2023 Share Posted November 1, 2023 To prawdopodobnie musisz się dostać do kostek tylnych reflektorów po obu stronach samochodu. Na 95% skończy się to rozpięciem tych złączek i wpięciem pomiędzy nie złączek z wiązki. Też tak kiedyś to robiłem z wiązką z Westfalii w moim T30. Tylko u Ciebie dochodzi jeszcze dodatkowy moduł. Jeśli kostki po obu stronach (lewa, prawa) są różne to nie da się ich pomylić. Jeśli są takie same to musisz zwrócić uwagę co gdzie wpinasz. Głównie chodzi mi o zamianę kierunkowskazów w wiązce w stosunku do samochodu. Tej potencjalnej różnicy z kostkami nie pamiętam. Niektórzy producenci wiązek po montażu wiązki zalecają wymianę bezpieczników na mocniejsze, bo podłączenie przyczepy powoduje dodatkowe obciążenie prądowe i mogą się palić standardowe bezpieczniki. W tym dokumencie co wcześniej załączałem też chyba były takie zalecenia do niektórych modeli samochodów. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arek103 Posted November 2, 2023 Share Posted November 2, 2023 Dzięki za wskazówki, jak będę montował to zrobię jakąś fotorelację:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.