Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

nesio
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry,

Od niedawna jestem posiadaczem Nissana Rogue (X-Trail z USA jak wiecie). Chcę założyć do niego hak. Znalazłem tylko jeden firmy Westfalia ale "bardzo drogi" (pojęcie względne), który w opisie miał zapis "pasuje do Rogue". Jest wiele innych haków do X-Traila T32 w znacznie lepszych cenach ale nikt nie potrafi powiedzieć czy będą pasowały do Rogue. Te samochody mają identyczną budę. Czy ktoś może montował hak do Rogue (jaki)? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Taki sam samochód tylko inna nazwa...Smiało montuj od xtrail-a.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Witam.

Jaki koszt mieliście w ASO ( haka z montażem, albo sam montaż i własny hak ) , tak z ciekawości ?

Link to comment
Share on other sites

Za montaż haka, tylko montaż zapłaciłem 600 zł ( Kraków Jasnogórska). Hak kupiłem sam 1500

Link to comment
Share on other sites

Jaki uciag maksymalny haka macie wbity w dowód ? A ile realnie ciągneliście Rogue 2,5 CVT ?

Link to comment
Share on other sites

Rogue ma 1000 funtów uciągu, czyli jakieś 450 kg.

Link to comment
Share on other sites

W dniu 24.11.2020 o 20:15, jafik007 napisał:

To jest zaskakująco mało. Dlaczego tak ?

Ponieważ no nie oszukujmy się. Haki w USA to kawałek profilu stalowego zamkniętego przymocowane na bolec. 500kg to i tak niezły wynik jak na USA. Oczywiście można pojechać na OSKP na ustalenie danych i wtedy będziemy mieć 750kg bez hamulca i 2000kg z hamulcem 

Link to comment
Share on other sites

Mój hak jest ok , a uciąg jest tak mały bo tu jest skrzynia cvt plus malutki silnik. 

Edited by stuff1000
Link to comment
Share on other sites

Okej, ale czy w Rogue z roku 2017 z silnikiem 2.5 benzyna i skrzynia CVT można w Polsce legalnie i bezpiecznie założyć hak z homologacja do 2000kg z przyczepą z hamulcem?? Czy skrzynia raczej tego nie wytrzyma?

Link to comment
Share on other sites

Po co Ci takie parametry uciągu? Masa własna tego samochodu to jakieś 1530 kg, więc zgodnie z przepisami i tak DMC przyczepy nie może przekroczyć tej wartości.

A właściwie dalej uściślając to DMC przyczepy nie może być większe niż masa właściwa ciągnika podzielona przez 1,33, czyli w tym przypadku jakieś 1150 kg.

Moim zdaniem każda przyczepa o DMC większej niż 1150 kg podłączona do tego samochodu jest już nielegalna, niezależnie jak masywny hak założysz.

Link to comment
Share on other sites

Masz rację. Pytanie brzmi czy przyczepa o masie załóżmy 1150 kg nie rozwali skrzyni CVT? 

Link to comment
Share on other sites

W instrukcji jest napisane 450 kg i to jest bezpieczna masa przyczepy do ciągnięcia. Wszystko powyżej to już ryzykujesz uszkodzeniem CVT. 

Edited by stuff1000
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Czy mógłby ktoś podesłać link do haka który będzie pasował do nissana rogue 2017 lift?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

witam,

Chyba jest nas tutaj za mało ale zapytam, czy montował ktoś już hak holowniczy?

Czy zdecydowaliście sie na rozwiązanie Steinhoff (pionowo lub poziomo wpinan kulka) z wiązką Quasar?

Ewentualnie kto co założył jak się to spisuje?

Link to comment
Share on other sites

Montowałem Brink 643900 wraz z oryginalną wiązką Nissan KE5056F011. Wszystko działa jak trzeba choć otwieranie bagażnika stopą wymaga odrobinę większej cierpliwości / wiedzy gdzie łapie czujnik.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Czy orientuje się ktoś gdzie są wtyczki do oryginalnej wiązki haka? i czy w X-trail i Rogue jest to samo?

Edited by arek103
Link to comment
Share on other sites

Raczej nie ma dedykowanych wtyczek do haka. Dedykowaną wiązkę haka najczęściej włącza się w kostki tylnych reflektorów. Wiązka jest tak skonstruowana, że ma odpowiednie przejściówki/złodziejki.

Poniżej masz pierwszy lepszy przykład znaleziony w internecie

https://www.ehaki.pl/media/produkty/pdf/87140732-21140523pl-nissan-note-ab-10-13-qashqai-ab-02-14-x-trail-ab-07-14.pdf

Link to comment
Share on other sites

Kupiłem używanego, wypinanego pionowo haka Westfalia, który pochodził z T32 z 2018, wraz z wiązką, która oprócz złącza masy i modułu, ma tylko 4 wtyczki, które wyglądają  jak były by były przygotowane pod montaż  Plug&Play.

Edited by arek103
Link to comment
Share on other sites

To prawdopodobnie musisz się dostać do kostek tylnych reflektorów po obu stronach samochodu. Na 95% skończy się to rozpięciem tych złączek i wpięciem pomiędzy nie złączek z wiązki. Też tak kiedyś to robiłem z wiązką z Westfalii w moim T30. Tylko u Ciebie dochodzi jeszcze dodatkowy moduł. 

Jeśli kostki po obu stronach (lewa, prawa) są różne to nie da się ich pomylić. Jeśli są takie same to musisz zwrócić uwagę co gdzie wpinasz. Głównie chodzi mi o zamianę kierunkowskazów w wiązce w stosunku do samochodu. Tej potencjalnej różnicy z kostkami nie pamiętam.

Niektórzy producenci wiązek po montażu wiązki zalecają wymianę bezpieczników na mocniejsze, bo podłączenie przyczepy powoduje dodatkowe obciążenie prądowe i mogą się palić standardowe bezpieczniki. W tym dokumencie co wcześniej załączałem też chyba były takie zalecenia do niektórych modeli samochodów.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wskazówki, jak będę montował to zrobię jakąś fotorelację:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...