Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Spadek obrotów silnika 2.0 Dci 150km


KAMMIL
 Share

Recommended Posts

Witam

W moim qashqaiu 2.0 dci przy włączonej klimatyzacji spadają obroty. Sytuacja ma miejsce przy włączonej klimatyzacji, podczas wrzucania na luz. obroty spadją do 800 i po krótkiej chwili wzrastają do 900 i dzieje się tak przy każdorazowym wrzucaniu biegu jałowego. Nie byłby to wielki kłopot tylko auto przy zmniejszaniu się obrotów wpada w wibracje. Przy wyłączonej klimie jest to mniej odczuwalne. Prosze o podpowiedź czy to jakaś awaria czy ten model tak ma.

Pozdrawiam

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam. Mam dokładnie ten sam problem z moim qashqai 2.0dci. Z tym że obroty potrafią spaść do 500-600. Przy wyłączonej klimie problem jest dużo mniej odczuwalny, ale jest. Póki co nie udało mi się uporać z tym problemem. Serwis powiedział że to prawdopodobnie problem z pompa wysokiego ciśnienia, chociaż była sprawdzana wcześniej wraz z wtryskami. Do tej pory sprawdzilem/wymienilem/zrobiłem:

1. Pompa z wtryskami

2. Przeplywomierz

3. Sonda lambda

4. EGR wyczyszczony

5. Czujnik ciśnienia doładowania

6. Serwis klimy 

Problem jak był tak jest. Może macie jeszcze jakieś sugestie? 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

U mnie był identyczny problem, wszystko było spowodowane chłodniczką spalin , była w niej pęknięta sprężynka która nie domykała klapki i powodowała problemy. Do wymiany była sama chłodniczka , płyn chłodzączy i uszczelka. 

 

Numer części 8200719993 -D , oczywiście polecam to sprawdzić u siebie, całość operacji 1400 zł w ASO.

IMG_20210312_175413.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za informacje!
Już zwatpilem ze uda się znaleźć jakiś trop. Przy najbliższej wizycie u mechanika sprawdzę.

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Witam. Podłącze się do tematu Qashqai J10 2011 rok, silnik 2.0 Dci m9r 150km również opadające obroty do około 500 - 600 po czym wracają na 750. U mnie jednak problem występuję cały czas, przy włączonej klimie lub zimnym silniku znacznie bardzie wyczuwalny (tutaj obroty lecą do 500) na rozgrzanym silniku bez klimy około 600. Byłem w kilku warsztatach + 3 wizyty w ASO brak odpowiedzi :( Z własnych obserwacji:

-przy wyłączonej klimie, auto na luzie, silnik rozgrzany czujnik położenia pedału sprzęgła wciśnięty problemu nie ma, nie wciśnięty problem jest ( testowane przy wymontowanym czujniku więc to nie sprzęgło ) silnik kręcony do 1900-2000 obrotów

-w sytuacji jak powyżej ale silnik kręcony powyżej 2200 obrotów problem jest cały czas nie zależnie od czujnika sprzęgła,obroty spadają do około 600

-przy włączonej klimie lub zimnym silniku problem non stop 

Dodatkowo przy bardzo delikatnym przyśpieszaniu kiedy obroty dochodzą do 1900-2100 w zależności od biegu autem szarpnie, przy mocniejszym przyśpieszaniu problemu nie ma.

Dodam wtryski sprawdzane (przelewowo ok, korekcje ok) filtry wymieniane, przepływka też, brak błędów.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
W dniu 6.08.2021 o 11:58, DamianS napisał:

Witam. Podłącze się do tematu Qashqai J10 2011 rok, silnik 2.0 Dci m9r 150km również opadające obroty do około 500 - 600 po czym wracają na 750. U mnie jednak problem występuję cały czas, przy włączonej klimie lub zimnym silniku znacznie bardzie wyczuwalny (tutaj obroty lecą do 500) na rozgrzanym silniku bez klimy około 600. Byłem w kilku warsztatach + 3 wizyty w ASO brak odpowiedzi :( Z własnych obserwacji:

-przy wyłączonej klimie, auto na luzie, silnik rozgrzany czujnik położenia pedału sprzęgła wciśnięty problemu nie ma, nie wciśnięty problem jest ( testowane przy wymontowanym czujniku więc to nie sprzęgło ) silnik kręcony do 1900-2000 obrotów

-w sytuacji jak powyżej ale silnik kręcony powyżej 2200 obrotów problem jest cały czas nie zależnie od czujnika sprzęgła,obroty spadają do około 600

-przy włączonej klimie lub zimnym silniku problem non stop 

Dodatkowo przy bardzo delikatnym przyśpieszaniu kiedy obroty dochodzą do 1900-2100 w zależności od biegu autem szarpnie, przy mocniejszym przyśpieszaniu problemu nie ma.

Dodam wtryski sprawdzane (przelewowo ok, korekcje ok) filtry wymieniane, przepływka też, brak błędów.

Doszedłeś do jakiegoś rozwiązania? 

Link to comment
Share on other sites

Bo u mnie się pogorszyło, na włączonej klimatyzacji czuć nierówna pracę silnika, w parametrach można zauważyć skaczące ciśnienie paliwa 250bar-270 bar. Założyłem nowe-regenerowane wtryskiwacze zawór na pompie, regulator na szynie. Brak jakich kolwiek zmian

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Kiedyś znajomy miał podobna przypadłość ale w Toyocie. U niego faktycznie wymiana dwumasy załatwiła sprawę

Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Witam. U mnie jednak nic się nie zmieniło po wymianie. Fakt była już zmęczona bo 220 tyś przebiegu. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...