Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Murano stuki - walenie przy dodaniu gazu


JAmaTO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moim Nissanem Murano z50 2005 rok. Problem polega na tym, że jadąc np. z prędkością 100 km/h i puszczę pedał gazu i auto zacznie zwalniać lub hamuję to przy prędkości od 80 km/h do prędkości 30-20 km/h gdy dodam gaz czuć taki stuk, takie walnięcie. Nie zawsze się to objawia i czasem jest mocniejsze, a czasem słabsze. dodam też, że gdy hamuję samochodem np przed skrzyżowaniem i skrzynia przy prędkości 20-10 km/h przeżuci bieg na niższy by ruszyć autem które prawie zahamowałem do zera i delikatnie się toczy nie ma takich objawów. I jeszcze dodam że przy prędkościach wyższych niż 80 km/h też nic nie czuć i nie słychać. 
Według mnie słychać i czuć to bardziej z przodu. 

Bardzo będę wdzięczny za wszelką pomoc i daradzenie mi co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozpędź się do jakieś 15/20km/h i spróbuj gwałtownie przyśpieszać hamować i zobaczy czy coś stuka, mam nadzieje, że stan płynu w CVT i transfer case mas oki, bo pierwsze objawy niskiego poziomu to właśnie problemy na wyższych prędkościach, przeciąganie, szarpanie.  Próbuj kombinować czy nie stuka w jakiś innych warunkach, chodzi o ustalenie, czy to nie jest może coś w  zawieszeniu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zawieszeniu jest wszystko dobrze, jadąc po dziurach nic nie słychać aby coś walilo, pukalo czy coś podobnie. Byłem niedawno też na przeglądzie i autko sztywne. Przy gwałtownym przyspieszaniu od 15km/h też nic nie słyszę i przy gwałtownym chamowaniu też nie. 

 

A jeśli chodzi o to przeciąganie, mógłby kolega dokładniej napisać mi o co chodzi? 

 

I jaki powinien być poziom płynu w skrzyni cvt i w jakich warunkach go sprawdzić, czy jak jak jest rozgrzany i silnik pracuje czy na zimnym? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiesz jak sprawdza się olej ?

a wiesz że w silniku też masz olej

mas też w 2 przekładniach , reduktorze i dyfrze ,( transfer case, differential gear)

jak nie sprawdzasz poziomu w CVT to odkładaj już te 7-10tyś na remont skrzyni.

remont silnika ok. 12tyś

przekładnie za jedną ok. 3-4 tysięcy 

użyj funkcji szukaj na forum opisane procedura sprawdzania oleju w CVT, jest na uruchomionym silniku 

pierwsze objawy niskiego płynu to skrzynia zaczyna szorstko pracować, szczególnie na większych obrotach, gwałtownych przyśpieszeniach, zaczyna jakby działać podobnie do skrzyni hydrokinetycznej, czuć jak by twardo bieg wrzucała, zaczyna przeciągać, wyć .. Jak się jeździ czasami gdzieś w mieście i nie gazuje to nawet o tym można nie wiedzieć, zaczyna wtedy się destrukcja skrzyni, bieżnia, łańcuch/pasek w końcu przytnie się zawór lub pompa i po ptokach

 

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak sprawdza się olej, tylko się pytałem w jakich warunkach czy jak jest ciepły i chodzi silnik czy na zimnym bo po prostu zapomniałem czy tak czy tak, i nie, ze nie wiem po prostu nie chciałem, źle sprawdzić. Jak ostatni raz sprawdzałem to był tak troche powyżej połowy stanu. Po prostu jestem świeży w temacie z CVT bo nigdy nie miałem z nią styczności. Samochód mam półtora roku. 

 

 

Edytowane przez JAmaTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15384d1254868867-how-check-cvt-fluid-lev

15385d1254868902-how-check-cvt-fluid-lev

dodatkowo poczytaj temat o programie cvtz50 (5$) , kup interfejs odpowiedni (ok. 10$). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem olej w skrzyni i jest ponad połowa stanu tak jak było po ostatnim sprawdzaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co kiedyś czytałem (jestem na różnych forach) to najczęściej wygląda to na uszkodzoną CVT, ale sprawdz olej w przekładniach , trzeba wejść pod auto, bardzo często w tych rocznikach pada transfer case (przy skrzyni), może to pierwsze objawy. Nissan zaleca tam często zmianę oleju, zwłaszcza że wchodzi tam tylko dobra szklaneczka oleju. Odpal cvtz50 sprawdź błędy w CVT. Czytałem tez że ktoś miał podobne objawy i w ogóle nie było to związane z CVT a przepustnicą w silniku, a inny przypadek to oś od skrzyni ............... żeby wykryć skąd coś stuka, czasami trzeba dużego doświadczenia, ja wykrywam już anomalię pod pedałem gazu, używam też czasami stetoskopu ... Jedz do kogoś od skrzyń, bo w końcu na trasie jak będziesz wyprzedzał odejmie Ci napęd i nie będzie wesoło

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem jeszcze dodać, że te walenia, szarpania zaczyna być słychać i czuć od przejechania jakiś 5 - 10 km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zainstalować cvtz50 na androida  i podłączyć interface i trochę pomonitorowac wygląda że masz problem jak jest nagrzany olej. Może przegrzewa Ci się transmisja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko kurcze nie mam takiego interfejsu żeby polaczyc się telefonem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Interfejs z 10 dolców , program 5$ , poczytaj wątek cvtz50 żeby kupić odpowiedni interfejs 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam. Mam ciągle ten sam problem i po prostu jeżdżę z nim od roku czasu bo nie wiem co mam z tym zrobić. 

Dodam też, że te takie stuki, szarpnięcia zaczęły też się pojawiać przy puszczeniu gazu jak np. Jadę po mieście z prędkością 40 km/h.

Te stuki szarpnięcia czuć czasami mocno i słychać takie drżenie kokpitu na środku w aucie. 

Dodam też, że czasami przy lekkim dodaniu gazu obroty czasami ale to zadko tylko rosną ala to np z 1500 na 1800 i spadną i dopiero autko zaczyna jechać ciągnąć. 

I mam takue jeszcze jedno pytanie jak sprawdzić taka skrzynie stetoskopem na podnośniku i co musi być słychać przy sprawdzeniu?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mi to wygląda na układ przeniesienia napędu, może stary olej w przekładni i jak się rozgrzeje traci właściwości, może luz na krzyżaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne się pod temat,u mnie jest trochę inna sprawa(oleje sprawdzone i wymienione)u mnie stuki tak jak by ktoś uderzał dwie łyżeczki lub klucze,dźwięk pojawia się dopiero jak dotkne Pedal gazu odpuszczenie nic nie słychać choć jest na obrotach próbował zlokalizować dźwięk pod maska pod samochodem i nie mogę,a w kabinie słychać jak jak by dochodził ze srodka kokpitu,jeździe juz tak kolo roku i strasznie irytuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w tylnym moście i skrzyni redukcyjnej wymieniłem jakieś 3 miesiące temu na nowe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie 

Takie objawy miał mój kolega okazało się że są to zużyte zaciski hamulców na prowadnicach. i stukanie pojawiało się tylko w tedy gdy się nie naciskało hamulca lub w pierwszym momencie od puszczenia go i dodania gazu. Warto sprawdzić to. Najłatwiej zjeżdżając z krawężnika lub śpiącego bez hamulca.  Jak nie to to zostaje różnicówka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to to co kolega napisał. Dodam też bo zapomniałem, że czasami te stuki, szarpnięcia odczuwam w kierownicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie te rzeczy są w porządku,jeszcze raz dodam ze te dźwięki dochodzą jak dotknęły gazu odpuszczenie nic i to mnie dziwi co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bubuss napisał:

jak tylko w momencie dodania gazu to skrzynia jest tam za duży lu

To skrzynia do remontu?? Czy da się z ty cos zrobić?Jak szukalem tych stoków to skrzynie taż zem obsluchal i nic nie było słychać wogule w komorze silnika i pod spodem nie slychac tego,tak myślę bo jest tam i tak głośno,ale ten dźwięk jest charakterystyczny wiec mysle ze usłyszał bym go.A w kabinie słychać do jak by wydobywał sie z pod deski,nie wiem za co się teraz zabrać i gdzie szukać

 

A co do osłuchiwania może śmieszne ale wzielem preta stalowego i do ucha i nasluchiwalem,skrzynie,ala reduktor silnik,katy.praktycznie wszystko tak przelecialem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega wyżej pisze ze ten cgalas słychać z pod deski rozdzielczej na środku. I mi czasami tak stuka szarpie jak puszczę pedał gazu ale to tylko w trakcie jazdy po mieście. Na dłuższych odcinkach tylko jest hałas przy dodaniu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Wesolyyy napisał:

Nie walcze z tym juz ponad rok i nic.Dziś przez cały dzień była cisza i to jest dziwne.

Ja też czasami mam tak że mogę przejeździć jakiś dystans i nic nie słychać, nic nie puka nic nie stuka nic nie szarpie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...