Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
DINO

QQ J10 MR20DE

Recommended Posts

DINO

Zakup zrobiony to czas na gzik :D

zestaw:

OPTIMA NANO, Barakudy pojedynczo, MIII, zbiornik 680x200, pełen wlew pod klapką, centralka-hmm gdzieś się upcha :D 

zmienione świeczki na nowe bo to co zastałem wyglądało jak by nikt nigdy nie zmieniał :D

20190519_204727.jpg

20190520_190851.jpg

20190520_190901.jpg

20190520_195549.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO

wszystkie potrzebne sygnały mamy w jednej wtyczce przy kompie PB 

20190521_120338.jpg

20190521_120343.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO

no i po gazowaniu :D autko jedzie do końca na LPG w OL około 12,3 jak na PB, wystrojone na korekty, ELM bez problemu podaje dane do OPTIMY, okazało się, że Barakudy muszą iść bez dysz 

miłego dłubania :)

20190521_191544.jpg

20190523_101931.jpg

20190523_131232.jpg

20190523_154931.jpg

20190523_154942.jpg

butla podnosi poziom około 4cm, jak by założyć niższą o 1cm 680/190 to tracimy pojemność gazu a nie za bardzo zyskujemy pojemność bagażnika bo raptem to 1cm niżej czyli z ekonomicznego i praktycznego punktu widzenia raczej bez sensu :D 

teraz zobaczymy jak ze spalaniem może to trochę potrwać bo kociołek ma 58L a, że nie lubię wolnych przestrzeni powinno wchodzić hmmm :) no zobaczymy :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Giertek
Hej Dino,
 
W maju stałem się właścicielem QQ J10 MR20DE 4WD. Zamiar montażu LPG pojawił się jeszcze przed wyborem konkretnego modelu samochodu. Już po zakupie skontaktowałem się z dwoma warsztatami zajmującymi się montażem LPG. W pierwszym (cena 2700-2800) otrzymałem info, że z racji konieczności regulacji zaworów po założeniu LPG co 30-40k km radzą montaż z lubryfikacją (czytałem temat https://forum.nissanklub.pl/topic/78566-lubryfikacja/ i znam Twoje zdanie). W drugi (cena 2900 BRC) otrzymałem info żebym się dobrze zastanowił bo po montażu LPG lubi się sypać/zapychać w tym samochodzie katalizator.
Obecnie jestem na etapie poszukiwań jakiegoś dobrego warsztatu w okolicach Katowic który by się zajął tą sprawą. Masz może kogoś, kogo mógłbyś polecić w tych okolicach? :)
Jak się sprawuje Twój QQ po montażu instalacji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcintju
W dniu 23.05.2019 o 20:42, DINO napisał:

no i po gazowaniu :D autko jedzie do końca na LPG w OL około 12,3 jak na PB

Chyba miałeś na myśli CL, widoczne masz sondę szerokopasmową na pokładzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO
15 minut temu, marcintju napisał:

Chyba miałeś na myśli CL, widoczne masz sondę szerokopasmową na pokładzie.

??? w OL w CL steruje lambad 

16 minut temu, marcintju napisał:

widoczne masz sondę szerokopasmową na pokładzie.

nie mam :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcintju
Posted (edited)

"no i po gazowaniu :D autko jedzie do końca na LPG w OL około 12,3 jak na PB, wystrojone na korekty"

Coś nie tak napisane, albo brak interpunkcji.

Stan OL nie stroi się na korekty bo ich ecu w tym stanie nie wprowadza. Może chodziło Ci że przy czasach 12,3 ms jest stan OL? 

Z tego co napisałeś wynika wprost że auto na lpg pracuje cały czas w OL, co jest niemożliwe i bez sensu, chyba że odłączyłeś sondę.

Edited by marcintju

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO

no ale czego nie rozumiesz?? jest wystrojone,  że jedzie do końca na LPG, czyli nie przełącza się na PB w wyższych obrotach tylko jedzie na LPG z bezpiecznym  AFR-em jak na PB do RL :) 

W dniu 6.06.2019 o 12:26, Giertek napisał:
 
Jak się sprawuje Twój QQ po montażu instalacji?

testy trwają w portfelu zostaje, osiągnięty wynik jak na tą chwilę to 8-10L/100km w trasie w mieście około 13L ale tego jeszcze nie sprawdziłem bo butla duża i czekam aż się cała zapełni gazem 

odnośnie kata to coś słyszałem  ale jakoś nie robi to na mnie wrażenia, jak masz EGR to zaślep i po sprawie inaczej syf nie wróci do cylindra a jak auto dobrze wystrojone to co ma sie stać z katem?? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcintju

Brak interpunkcji:

"no i po gazowaniu :D autko jedzie do końca na LPG w OL około 12,3 jak na PB..."

Może tak ma być:

"No i po gazowaniu :D, autko jedzie do końca na LPGw OL AFR około 12,3 jak na PB..."

Poza tym jak ustawiłeś OL? Masz sondę AFR czy byłeś u kogoś?

_____________________

Przykład że interpunkcja ma znaczenie:

1. Twoja stara piła leży w piwnicy.

2. Twoja stara piła, leży w piwnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO

-buźka robi za przecinek, no ale jak z Ciebie taki Miodek :D to spoko zacznę stawiać przecinki :) obym tylko pamiętał :D

-można dodać AFR ale laik i tak nie będzie wiedział o co caman, więc nie widzę potrzeby, no ale jak zaistnieje takowa to pewnie zacznę pisać

Mam sondę AFR używam do strojenia aut po gazowaniu :)  inaczej nie ustawisz mieszanki w OL 

 

Przykładów na interpunkcję jest wiele :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Giertek
13 hours ago, DINO said:

odnośnie kata to coś słyszałem  ale jakoś nie robi to na mnie wrażenia, jak masz EGR to zaślep i po sprawie inaczej syf nie wróci do cylindra a jak auto dobrze wystrojone to co ma sie stać z katem?? 

No właśnie szukam jakiegoś dobrego gazownika w okolicy który by mi ogarnął temat montażu i dobrego wystrojenia instalacji (z użyciem tej magicznej sondy AFR :) ), wtedy będę spokojny o katalizatory. Co do EGR to rozumiem, że przy spalaniu gazu w spalinach znajduje się więcej syfu? Czy miałeś do czynienia z zaślepianiem EGR w QQ? Nie orientujesz się czy konieczne jest wgrywanie nowego softu aby kontrolki się nie świeciły? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO

z katem to chodzi o to, że jak by się zaczął kruszyć to ten pył może wrócić do kolektora ssącego za pomocą EGR-a a zaślepienie, jeśli się go ma bo trzeba sprawdzić, eliminuje tą przypadłość 

Zaślepienie EGR-a może wywalić checka ale jeżeli jest tak samo sterowany jak w P11.144 z SR20DE, czyli za pomocą czujnika temp, to trzeba zmierzyć jego wartość na zimnym i we wtyczkę wsadzić podobny rezystor, powinno pomóc :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Giertek

OK. Poczytam, poszukam i postaram się wgryźć w temat bo nie jestem pewien czy mam EGR czy nie.

Powiedz mi jeszcze proszę ile może, albo powinna, kosztować (jakiś przedział cenowy) taka instalacja LPG (wliczając butle 58l i robociznę) do QQ J10 MR20DE? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO
28 minut temu, Giertek napisał:

OK. Poczytam, poszukam i postaram się wgryźć w temat bo nie jestem pewien czy mam EGR czy nie.

 

zobacz czy do kolektora ssącego dochodzi Ci jakaś rurka, jak tak to masz EGR jak nic nie dochodzi to jesteś szczęściarzem :D 

 

29 minut temu, Giertek napisał:

 

Powiedz mi jeszcze proszę ile może, albo powinna, kosztować (jakiś przedział cenowy) taka instalacja LPG (wliczając butle 58l i robociznę) do QQ J10 MR20DE? 

około 3tysie (Optima/stag/kme, Barakudy, Tur/MIII, z nowymi uszczelkami kolektora) ale pewnie i za 2tysie Ci coś tam wrzuca pod maskę :D w sumie to kiedys spotkałem i za 1500 tylko inne auto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
DINO

Spalanie:

Prędkości autostrad owe około 11L

Do 120km/h około 9L

Miasto jeszcze nie do końca zmierzone ale kręci się w granicach 12L

Czyli nie jest źle 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×