DINO Posted May 20, 2019 Share Posted May 20, 2019 Zakup zrobiony to czas na gzik zestaw: OPTIMA NANO, Barakudy pojedynczo, MIII, zbiornik 680x200, pełen wlew pod klapką, centralka-hmm gdzieś się upcha zmienione świeczki na nowe bo to co zastałem wyglądało jak by nikt nigdy nie zmieniał Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 21, 2019 Author Share Posted May 21, 2019 wszystkie potrzebne sygnały mamy w jednej wtyczce przy kompie PB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 23, 2019 Author Share Posted May 23, 2019 no i po gazowaniu autko jedzie do końca na LPG w OL około 12,3 jak na PB, wystrojone na korekty, ELM bez problemu podaje dane do OPTIMY, okazało się, że Barakudy muszą iść bez dysz miłego dłubania butla podnosi poziom około 4cm, jak by założyć niższą o 1cm 680/190 to tracimy pojemność gazu a nie za bardzo zyskujemy pojemność bagażnika bo raptem to 1cm niżej czyli z ekonomicznego i praktycznego punktu widzenia raczej bez sensu teraz zobaczymy jak ze spalaniem może to trochę potrwać bo kociołek ma 58L a, że nie lubię wolnych przestrzeni powinno wchodzić hmmm no zobaczymy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giertek Posted June 6, 2019 Share Posted June 6, 2019 Hej Dino, W maju stałem się właścicielem QQ J10 MR20DE 4WD. Zamiar montażu LPG pojawił się jeszcze przed wyborem konkretnego modelu samochodu. Już po zakupie skontaktowałem się z dwoma warsztatami zajmującymi się montażem LPG. W pierwszym (cena 2700-2800) otrzymałem info, że z racji konieczności regulacji zaworów po założeniu LPG co 30-40k km radzą montaż z lubryfikacją (czytałem temat https://forum.nissanklub.pl/topic/78566-lubryfikacja/ i znam Twoje zdanie). W drugi (cena 2900 BRC) otrzymałem info żebym się dobrze zastanowił bo po montażu LPG lubi się sypać/zapychać w tym samochodzie katalizator. Obecnie jestem na etapie poszukiwań jakiegoś dobrego warsztatu w okolicach Katowic który by się zajął tą sprawą. Masz może kogoś, kogo mógłbyś polecić w tych okolicach? Jak się sprawuje Twój QQ po montażu instalacji? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcintju Posted June 11, 2019 Share Posted June 11, 2019 W dniu 23.05.2019 o 20:42, DINO napisał: no i po gazowaniu autko jedzie do końca na LPG w OL około 12,3 jak na PB Chyba miałeś na myśli CL, widoczne masz sondę szerokopasmową na pokładzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 11, 2019 Author Share Posted June 11, 2019 15 minut temu, marcintju napisał: Chyba miałeś na myśli CL, widoczne masz sondę szerokopasmową na pokładzie. ??? w OL w CL steruje lambad 16 minut temu, marcintju napisał: widoczne masz sondę szerokopasmową na pokładzie. nie mam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcintju Posted June 11, 2019 Share Posted June 11, 2019 (edited) "no i po gazowaniu autko jedzie do końca na LPG w OL około 12,3 jak na PB, wystrojone na korekty" Coś nie tak napisane, albo brak interpunkcji. Stan OL nie stroi się na korekty bo ich ecu w tym stanie nie wprowadza. Może chodziło Ci że przy czasach 12,3 ms jest stan OL? Z tego co napisałeś wynika wprost że auto na lpg pracuje cały czas w OL, co jest niemożliwe i bez sensu, chyba że odłączyłeś sondę. Edited June 11, 2019 by marcintju Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 11, 2019 Author Share Posted June 11, 2019 no ale czego nie rozumiesz?? jest wystrojone, że jedzie do końca na LPG, czyli nie przełącza się na PB w wyższych obrotach tylko jedzie na LPG z bezpiecznym AFR-em jak na PB do RL W dniu 6.06.2019 o 12:26, Giertek napisał: Jak się sprawuje Twój QQ po montażu instalacji? testy trwają w portfelu zostaje, osiągnięty wynik jak na tą chwilę to 8-10L/100km w trasie w mieście około 13L ale tego jeszcze nie sprawdziłem bo butla duża i czekam aż się cała zapełni gazem odnośnie kata to coś słyszałem ale jakoś nie robi to na mnie wrażenia, jak masz EGR to zaślep i po sprawie inaczej syf nie wróci do cylindra a jak auto dobrze wystrojone to co ma sie stać z katem?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcintju Posted June 11, 2019 Share Posted June 11, 2019 Brak interpunkcji: "no i po gazowaniu autko jedzie do końca na LPG w OL około 12,3 jak na PB..." Może tak ma być: "No i po gazowaniu , autko jedzie do końca na LPG, w OL AFR około 12,3 jak na PB..." Poza tym jak ustawiłeś OL? Masz sondę AFR czy byłeś u kogoś? _____________________ Przykład że interpunkcja ma znaczenie: 1. Twoja stara piła leży w piwnicy. 2. Twoja stara piła, leży w piwnicy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 11, 2019 Author Share Posted June 11, 2019 -buźka robi za przecinek, no ale jak z Ciebie taki Miodek to spoko zacznę stawiać przecinki obym tylko pamiętał -można dodać AFR ale laik i tak nie będzie wiedział o co caman, więc nie widzę potrzeby, no ale jak zaistnieje takowa to pewnie zacznę pisać Mam sondę AFR używam do strojenia aut po gazowaniu inaczej nie ustawisz mieszanki w OL Przykładów na interpunkcję jest wiele Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giertek Posted June 11, 2019 Share Posted June 11, 2019 13 hours ago, DINO said: odnośnie kata to coś słyszałem ale jakoś nie robi to na mnie wrażenia, jak masz EGR to zaślep i po sprawie inaczej syf nie wróci do cylindra a jak auto dobrze wystrojone to co ma sie stać z katem?? No właśnie szukam jakiegoś dobrego gazownika w okolicy który by mi ogarnął temat montażu i dobrego wystrojenia instalacji (z użyciem tej magicznej sondy AFR ), wtedy będę spokojny o katalizatory. Co do EGR to rozumiem, że przy spalaniu gazu w spalinach znajduje się więcej syfu? Czy miałeś do czynienia z zaślepianiem EGR w QQ? Nie orientujesz się czy konieczne jest wgrywanie nowego softu aby kontrolki się nie świeciły? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 11, 2019 Author Share Posted June 11, 2019 z katem to chodzi o to, że jak by się zaczął kruszyć to ten pył może wrócić do kolektora ssącego za pomocą EGR-a a zaślepienie, jeśli się go ma bo trzeba sprawdzić, eliminuje tą przypadłość Zaślepienie EGR-a może wywalić checka ale jeżeli jest tak samo sterowany jak w P11.144 z SR20DE, czyli za pomocą czujnika temp, to trzeba zmierzyć jego wartość na zimnym i we wtyczkę wsadzić podobny rezystor, powinno pomóc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giertek Posted June 12, 2019 Share Posted June 12, 2019 OK. Poczytam, poszukam i postaram się wgryźć w temat bo nie jestem pewien czy mam EGR czy nie. Powiedz mi jeszcze proszę ile może, albo powinna, kosztować (jakiś przedział cenowy) taka instalacja LPG (wliczając butle 58l i robociznę) do QQ J10 MR20DE? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted June 12, 2019 Author Share Posted June 12, 2019 28 minut temu, Giertek napisał: OK. Poczytam, poszukam i postaram się wgryźć w temat bo nie jestem pewien czy mam EGR czy nie. zobacz czy do kolektora ssącego dochodzi Ci jakaś rurka, jak tak to masz EGR jak nic nie dochodzi to jesteś szczęściarzem 29 minut temu, Giertek napisał: Powiedz mi jeszcze proszę ile może, albo powinna, kosztować (jakiś przedział cenowy) taka instalacja LPG (wliczając butle 58l i robociznę) do QQ J10 MR20DE? około 3tysie (Optima/stag/kme, Barakudy, Tur/MIII, z nowymi uszczelkami kolektora) ale pewnie i za 2tysie Ci coś tam wrzuca pod maskę w sumie to kiedys spotkałem i za 1500 tylko inne auto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 6, 2019 Author Share Posted July 6, 2019 Spalanie: Prędkości autostrad owe około 11L Do 120km/h około 9L Miasto jeszcze nie do końca zmierzone ale kręci się w granicach 12L Czyli nie jest źle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giertek Posted July 25, 2019 Share Posted July 25, 2019 Bardzo fajne wyniki czyli nie ma się co zastanawiać tylko ładować LPG !!! Co prawda ostatnio słyszałem, że w nowych samochodach są cienkie pierścienie i na LPG się dużo szybciej zużywają... w związku z czym się lepiej w to nie bawić. Co do kolektora ssącego to nie potrafię go odszukać... chyba muszę się wślizgnąć pod samochód? Z góry mało co widzę... Co do montażu LPG (butla 58l) w Katowicach i okolicach u jakiegoś człowieka / firmy, którego polecają inni to ceny wahają się od 3000 do 3300. Chwilowo zarezerwowałem termin i czekam. Koleś wspominał coś o dotrysku paliwa powyżej 3500 obrotów jak robię dłuższe trasy (a zdarza się). @DINO Powiedz mi proszę świece, kable do świec i cewki z jakiej firmy (jakie konkretnie modele) byś polecał do tego silniczka z LPG? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 25, 2019 Author Share Posted July 25, 2019 oszczędności są takie, że remont nie straszny kolektor ssący, to to czarne po zdjęciu pokrywy z silnika świece dedykowana, ja preferuje DENSO, kabli nie ma, zmiana cewek niepotrzebna, chyba, że któraś kuleje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giertek Posted July 29, 2019 Share Posted July 29, 2019 Będę szukać kolektora ssącego przy wymianie świec w sobotę. Widzę, że dedykowane są Denso IXEH20TT. Na rozgrzanym silniku obroty nie są równe po zatrzymaniu się, spadają do 400 - 500 i całe auto drży a potem wracają do normy. Najpierw chce zmienić świece i przeczyścić przepustnicę. Oprócz tego oba tłumiki są do wymiany... ale po wsadzeniu LPG wszystko się wróci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 29, 2019 Author Share Posted July 29, 2019 jak masz załączoną klimę to tak może być z obrotami Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 1, 2019 Author Share Posted August 1, 2019 miasto - 14L w tym kilka razy przyczepa z RIB-em czyli ogólnie wyniki są OK jak dla mnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted August 4, 2021 Author Share Posted August 4, 2021 mały update odnośnie LPG i QQ od montażu przejechane 69100km, nadal jeździ bezproblemowo, nic z silnikiem nie było robione ani z głowicą, świece te same, czyli może już zmienię bo leżą, to może przy zmianie świec poświęcę trochę więcej czasu i sprawdzę zawory reasumując, LPG zarobiło na remonty i jeszcze został niezły bonus 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.