Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Xenony w Z51


arkadiusz3011
 Share

Recommended Posts

Witam, czy ktoś może miał problemy z kiepskim oświetleniem w Z51  biksenony. W moim strasznie słabo świecą, ma przejechane 200k i nie wiem czy wszystkie tam mają czy może u mnie wypaliły się odbłyśniki? Może ktoś borykał się już z takim problemem? Proszę o info. Może polecacie jakiś dobry serwis od takich problemów Warszawa i okolice...

Link to comment
Share on other sites

Mam dokładnie to samo, zmieniłem już nawet żarówki na X-tremeVision gen.2 ale to jak dokładnie ta sama żarówka świeci w BMW to całkiem inna bajka, także też dołączam się do pytania ....

Link to comment
Share on other sites

hm.. może przetwornice już padają

14 godzin temu, arkadiusz3011 napisał:

Witam, czy ktoś może miał problemy z kiepskim oświetleniem w Z51  biksenony. W moim strasznie słabo świecą, ma przejechane 200k i nie wiem czy wszystkie tam mają czy może u mnie wypaliły się odbłyśniki? Może ktoś borykał się już z takim problemem? Proszę o info. Może polecacie jakiś dobry serwis od takich problemów Warszawa i okolice...

Prawdopodobnie wypaliły się już palniki ksenonowe (żarówki) - standardowo wytrzymują jakieś 3 tyś godzin. A im bliżej końca żywota tym słabiej świecą i barwa światła staje się zbliżona do różu.

 

7 godzin temu, rufus75 napisał:

Mam dokładnie to samo, zmieniłem już nawet żarówki na X-tremeVision gen.2 ale to jak dokładnie ta sama żarówka świeci w BMW to całkiem inna bajka, także też dołączam się do pytania ....

Może kupiłeś podróbki - Bardzo często słyszę że ludzie podrabiają palniki ksenonowe  tym bardziej że łatwo o taki sam wygląd, a cena przebita kilkukrotnie.

Załóż dla porównania jedną Twoją żarówkę do tego BMW i jedna niech zostanie oryginalna - jeśli zobaczysz różnicę to będzie to podróbka.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam bixenon w z51 i prawdopodobnie od początku miał aktywowany tryb "skandynawski".

Z prawdziwym przebiegiem 150tyś powinien już być "ślepy". Nie jest źle. Zgadzam się mogłoby być lepiej.

Odbłyśniki sprawdzone kamerką endoskopową i wyglądają ok. 

Sam odbłyśnik to nie wszystko - bmw pewnie ma innej marki soczewki a soczewka soczewce nierówna ;)

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, rufus75 napisał:

Mam dokładnie to samo, zmieniłem już nawet żarówki na X-tremeVision gen.2 ale to jak dokładnie ta sama żarówka świeci w BMW to całkiem inna bajka, także też dołączam się do pytania ....

Mam złe przesłanki, wydaje mi się że to będą do regeneracji odbłyśniki... Przesiadłem się z Opla Zafiry C Tourer, tam światła to bajka... a w Z51 to mrok... :O 

Link to comment
Share on other sites

hm.. może przetwornice już padają
Może kupiłeś podróbki - Bardzo często słyszę że ludzie podrabiają palniki ksenonowe  tym bardziej że łatwo o taki sam wygląd, a cena przebita kilkukrotnie.
Załóż dla porównania jedną Twoją żarówkę do tego BMW i jedna niech zostanie oryginalna - jeśli zobaczysz różnicę to będzie to podróbka.

Żarówki z pewnego źródła, obstawiam też trochę klosze, bo nie są pożółkłe ale do mega przezroczystosci to im daleko, może najpierw polerka .....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, rufus75 napisał:


Żarówki z pewnego źródła, obstawiam też trochę klosze, bo nie są pożółkłe ale do mega przezroczystosci to im daleko, może najpierw polerka .....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zróbmy fotki po zmroku i porównamy - będzie wiadomo na czym się stoi ;) 

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj  wsadzić dobre LEDY. Xenon  to historia. 

Pozdrawiam wkar

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj  wsadzić dobre LEDY. Xenon  to historia. 
Pozdrawiam wkar

Masz może jakiś dobry zamiennik dla biksenona żeby to łatwo pasowało?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Ludzie nie szerzcie forumowej, youtubowej, sponsorowanej głupoty bo tego się czytać nie da - łykacie marketing jak młode pelikany.

1. Lampa ledowa to lampa ledowa - w środku jest matryca z soczewką a nie wkład "pseudo leda" 

2. Ledy emitują mniejsze natężenie światła niż ksenon - dlatego nie wymagają w wielu przypadkach spryskiwaczy. Inna soczewka i matryca ułatwia sterowanie wiązką świetlną w lampie ledowej. Dlatego mamy efekt jaki mamy. Lampa ledowa ledowej nie równa - tak samo jak w xenonie.

3. Pseudo ledy mają mają ok 45-85W a żarnik D2S 35W - to ciepło gdzieś trzeba odprowadzić! Reflektor z czymś takim będzie po jakimś czasie do wyrzucenia a odbłyśnika nie da się odratować.

Żarnik Pseudo led ma ok 13000 tyś lux a D2S ok 3200 lm - i tu jest to na co nikt nie zwraca uwagi a sprzedawcy to wykorzystują! - Dwie różne jednostki!

13000 lux to ok 1200lm - więc żarnik D2S ma niemal trzykrotnie większe natężenie światła.

 

Link to comment
Share on other sites

Dwa zdjęcia - jak świeci bixenon w z51 z żarnikami OSRAM COOL BLUE INTENSE.

Samochód z przebiegiem 150tyś km i jeździł na światłach "skandynawskich" - czyli mijania świeciły się cały czas.

 

20190525_212016 (Kopiowanie).jpg

20190525_212124 (Kopiowanie).jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja swoje zrobię za klika dni, mam auto u mechanika.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Kolego rufus 75 nie mogę  polecić  konkretnych LEDÓW. W pon zrobię fotkę oprawy z palnikiem xenon i z LEDem. Porównasz sam.

Ja kupiłem juź kilka kompletów LEDów różnych generacji. Każde mają plusy dodatnie jak i ujemne. Nie sprawdzałem nowej  gen. 3D.

Ma podobno najlepiej pasować do klasycznych układów optycznych.

 

Kolega  Jakub S.83 myli wszystko że wszystkim np. Napięcie robocze zestawu xenon (45-85V) z mocą LEDów. Światłość że strumieniem świetlnym itd. Proszę nie  wprowadzać ludzi w błąd. Nie każdy musi znać się  na fizyce. Jednak jeśli wypisuje  się  "prawdy objawione", to trzeba zajrzeć do podręcznika! Pozdrawiam serdecznie. :) wkar

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, wkar napisał:

Kolega  Jakub S.83 myli wszystko że wszystkim np. Napięcie robocze zestawu xenon (45-85V) z mocą LEDów. Światłość że strumieniem świetlnym itd. Proszę nie  wprowadzać ludzi w błąd. Nie każdy musi znać się  na fizyce. Jednak jeśli wypisuje  się  "prawdy objawione", to trzeba zajrzeć do podręcznika! Pozdrawiam serdecznie. :) wkar

Dla mnie W to Wat a V - Volt - więc nie wiem gdzie znalazłeś błąd i wiesz najlepiej co miałem na myśli ;) 

A to, że akurat zakres Ci się zgodził to jednak jednostka to jednostka. Pisząc o plusach "ujemnych" - nie odsyłaj mnie proszę do podręcznika! 

A co do lumenów i luxów to chyba wyraźnie napisałem, że to dwie różne jednostki - gdzie sprzedawcy żaglują niby jak chcą i wprowadzają klientów w błąd.

Nie wiem więc gdzie tu widzisz problem bo ja widzę, że nie znając mnie, przekręcasz moje słowa tak żeby Ci było wygodniej.

Ja mam w głębokim poważaniu co sobie ktoś wsadzi do lampy byle nie spowodował wypadku. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kolego rufus75.

Wysyłam moje porównanie. Nie jest ono niestety zbyt miarodajne z powodu braku czasu.

1. Oprawa soczewkowa z Z50 USA, niestety niezamocowana " "na sztywno" i nie skalowana zbyt dokładnie.

2 Układ optyczny sprawny ( soczewka, odbłyśnik, przesłona).

3 lampa  (palnik) D2 Philips ok500h pracy 4000K

4 zasilacz standard OEM (Mathushita 85V / 35W)

5 Led  D2   (  NN  na strukturach 2 x COB ( 4x Philips) 12V / 35W, chłodzenie pasywne. Niestety 6000K.

DSC_0036.JPG

DSC_0038.JPG

DSC_0037.JPG

DSC_0039.JPG

DSC_0042.JPG

DSC_0043.JPG

Edited by wkar
Dodatkowe info
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tak, źe trochę cięźko porównywać.

Są zalety ale i wady.

1 brak czasu na rozgrzewanie.

2 znacznie większy stumień

3 znacznie mniejsze rozgrzewanie oprawy (mniejsze niszczenie układu optycznego)

4 mniejszy pobór mocy, 

5 15 razy większa żywotność

6 brak układów wysokonapięciowych

Z grubsza.

Wady

Zbyt wysoka temperatura barwowa (6000K) -poza maksymalną czułością oka ludzkiego.

Gorszy rozkład biegunowy (3D) światłości -  szczególnie przy porównaniu świateł długich.

W najnowszych konstrukcjach LEDów jest lepiej.

Po prostu struktura COB jest mniejsza,  bardziej punktowa. I leży prawie w osi optycznej oprawy. 

Tak to wygląda z grubsza.

Pozdrawiam. wkar

Marker na bramie w odległości 120m

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 25.05.2019 o 21:36, Jakub.S83 napisał:

Dwa zdjęcia - jak świeci bixenon w z51 z żarnikami OSRAM COOL BLUE INTENSE.

Samochód z przebiegiem 150tyś km i jeździł na światłach "skandynawskich" - czyli mijania świeciły się cały czas.

 

20190525_212016 (Kopiowanie).jpg

20190525_212124 (Kopiowanie).jpg

To powiem Ci kolego że faktycznie nie masz źle... Mój tez jeździ od początku na ksenonach non stop wersja europejska nasza krajowa,  ze salonu  :P ale wydaje mi się że mam gorzej :(

1 minutę temu, arkadiusz3011 napisał:

To powiem Ci kolego że faktycznie nie masz źle... Mój tez jeździ od początku na ksenonach non stop wersja europejska nasza krajowa,  ze salonu  :P ale wydaje mi się że mam gorzej :(

Zrobię jutro foty jak nie zapomnę to pokażę Ci moje lampiony...

Link to comment
Share on other sites

I tak macie luksus... Ja mam lampiony z usa bez ksenonów. Świecą jak w maluchu i do tego problem żeby jakieś sensowne żarówki hb5 dokupić. Myślę żeby kupić uniwersalny zestaw biksenonowy i wstawić w te lampy aby troche widniej było. W poprzedniej HR-Vce tak zrobiłem i nawet policaje myśleli że to oryginał.

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj kolego z Led na oprawkę HB5. Niestety musisz ścíągać z alibaby itp, bo w kraju jest z tym słabo.

Kupuj tylko najnowsze z prawie punktowym COB.  Przy starszych, w związku z tym, że w oprawach na HB5, wiązka światła

jest kształtowana wyłącznie przez odbłyśnik będzie kiepsko.

Lampy będą świeciły bardzo mocno tuż przed autem, a jak je trochę podniesiesz, to będziesz oślepiał innych.

Po prostu klasyczny układ optyczy nie nadaje się do starszych LEDów ( tych, które diody mają w sporym odsunięciu od osi.

Xenonów, też nie kupuj, bo mają słabe filtry UV i powypalają ci oprawy.

Poza tym tulejki (oprawki redukcyjne) są w nich robione tak, że lampa "lata" i jest spory kłopot z poprawnym skupianiem wiązki

światła.

Kupiłem kiedyś w kraju HB5 tzw. przeżarzone. To są takie halogeny o różnych głupich nazwach handlowych.

Świecą one dużo jaśniej. Mają nawet dwa razy większy strumień. Mają lepszą barwę, bo bańka ma filtr niebieski.

Odradzam zakup, bo żywotność takich żarówek liczona jest w setkach godzin, ceny duże.

 

Tak, że njlepiej "zapolować" na soczewki i tam wsadzić fajne LEDy.

Pozdrawiam. wkar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...