senapik Posted May 23, 2019 Share Posted May 23, 2019 Witajcie ! Zastanawiam się nad zaślepieniem EGR przy montażu LPG. Słyszałem o sypiących się katalizatorach i ceramice w silniku. Silnik mojej Kaśki chodzi jak zegarek szwajcarski i trochę szkoda by było , żeby się zdarzyło. Stąd moje pytanie czy bez emulacji, oprogramowania itp. można zaślepić ten zawór w prosty sposób a jeśli tak, to jak ? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 24, 2019 Share Posted May 24, 2019 właśnie skończyłem gazować swoje QQ i nie zauważyłem aby był tam EGR, później przyjrzę się jeszcze raz, ale jak by był to powinien być przy nim czujnik temperatury, jeżeli jest podobnie jak w SR20DE to wystarczy we wtyczkę czujnika włożyć rezystor o wartości takiej jak czujnik na zimnym i po zaślepieniu nie zgłasza błędu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
senapik Posted May 24, 2019 Author Share Posted May 24, 2019 4 godziny temu, DINO napisał: właśnie skończyłem gazować swoje QQ i nie zauważyłem aby był tam EGR, później przyjrzę się jeszcze raz, ale jak by był to powinien być przy nim czujnik temperatury, jeżeli jest podobnie jak w SR20DE to wystarczy we wtyczkę czujnika włożyć rezystor o wartości takiej jak czujnik na zimnym i po zaślepieniu nie zgłasza błędu. Myślę że jest , bo którędy dostawały by się okruchy z katalizatora ? Chyba , że zasypany drugi katalizator po wyłączeniu silnika zrobi cofkę spalin i napełni cylinder przez otwarty zawór wydechowy. Powiedz czy instalowałeś lubrę i wariator przy gazowaniu QQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 24, 2019 Share Posted May 24, 2019 13 minut temu, senapik napisał: Myślę że jest , bo którędy dostawały by się okruchy z katalizatora ? Chyba , że zasypany drugi katalizator po wyłączeniu silnika zrobi cofkę spalin i napełni cylinder przez otwarty zawór wydechowy. zerknę, jak jest to może sposób z rezystorem zadziała 17 minut temu, senapik napisał: Powiedz czy instalowałeś lubrę i wariator przy gazowaniu QQ a po co lubra??? nigdy nikomu nei montuję poprostu stroję auto na korekty z AFR-em o wariatorze słyszałem ale jakoś mnie nie przekonuje w sekwencji dążymy do tego aby silnik nie wiedział na jakim jedzie paliwie bo to ECU auta tym steruje a nie komp LPG Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 24, 2019 Share Posted May 24, 2019 szukałem i nie znalazłem, jak znajdziesz to daj fotkę, może jest tak samo jak w P11.144 z SR20DE, niektóre miały inne nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
senapik Posted May 24, 2019 Author Share Posted May 24, 2019 W poniedziałek montuję, jak znajdę zrobię fotkę. Jeśli będzie, spróbuję emulować czujnik temperatury na zimnym jak ,MIL się odezwie myślałem o wymianie wkładu katalizatora na metalowy. Fajnie by było gdyby go nie było. Co do lubry i wariatora , mam zamontowane w dwóch swoich staruszkach , jeden 1.8 T 180 KM , oraz 1.4 Renault Kangoo. Obydwa na gazie mają przelatane ok 200 k km. Bez lubry w Kangoo kasowało luzy po ok 20 k km. Po założeniu smarowidła reguluję co dwie wymiany oleju czyli 40 k km. Audi ma hydraulikę więc nie zaglądam pod klawiaturę. Co do właściwości lubry podam jeszcze jeden przykład : klient miał wózek widłowy na gazie , po kilku latach pracy dostawał samozapłonu, co przy podciśnieniowym reduktorze powodowało że , po wyłączeniu zapłonu silnik pracował jeszcze kilkanaście sekund nim wypalił gaz z linii e. zawór reduktor. Serwis zalecił czyszczenie kolektora wydechowego z nagarów za jakąś kosmiczną kwotę. Założyłem klientowi zestaw i po tygodniu widlak chodził jak nówka. Operator wózka mówił że przez ten tydzień gdy wypalał nagary śmierdział jak skunks ! Z wariatorami jest chłodniej na wydechu i bardziej dynamicznie. Co do oszczędności gazu nie będę się wypowiadał , bo Kangoo ma zawsze gaz w podłodze, a audik przy dość dynamicznej jeździe zadowoli się 12 litrami na setkę. W doładowanym silniku lepiej jedzie na LPG niż na PB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted May 25, 2019 Share Posted May 25, 2019 Sprawdź czy w kolektor wchodzi Ci jakaś metalowa rura montowana na dwie śrubki jak tak to masz EGR jak nie to EGR-a niet Odnośnie lubry to kiedyś znalazłem taki tekst i jak dla mnie jest on przekonywujący, choć ludzie mogą mieć inne zdanie, Toyota Avenis 1.8 ponad 100kkm bez regulacji, Nissan Primera ponad 200kkm, Mazdy 1.8 i 2.0 itd itd, w żadnym z tych aut nie zamontowałem lubry za to poświęciłem czas na wystrojenie aby korekty silnika były jak na PB i na OL podlane przynajmniej tak jak na PB. W żadnym aucie nei opieram się na mapach z kreskami, bo one nie wiele pomagają. Nad Tunapem, który wtryskujesz do zbiornika LPG jeszcze mogę się zastanowić ale lubra ? Myślę, ze jak byś wystroił Kango tak jak trzeba to zaoszczędził byś na smarowidle , które pewnie i tak niewiele daje. Nie wiem co dla Ciebie jest dynamiczną jazdą, czy przejazd na trasie Koszalin - Zamość kiedyś w czasie około 6.10h czy teraz około 9h ?? to dynamiczna jazda?? Dynamiczna jazda dla każdego oznacza co innego teraz wracałem po zakupie z Gdańska, jak wyprzedzałem 95% aut po drodze to znaczy, że jechałem dynamicznie?? dla mnie nie bo chciałem sprawdzić ile to auto pali jadąc w okolicach 120km/h raz szybciej raz wolniej, ale jak bym leciał w okolicach 140km/h to już można powiedzieć, że była to jazda dynamiczna.\ Znajomy przez płot ma TT 1.8T, tylko w PB jeszcze nigdy nie zszedł poniżej 12-15L/100km a jeździ dynamicznie czyli widzisz, że jazda dynamiczna ma różne oblicza dla każdego. Skąd wiesz, że z wariatorem jest chłodniej?? masz termoparę ?? może wystarczy poświęcić więcej czasu na strojenie. Nikt z klientów jeszcze nei narzekał na spadek mocy a nieraz wręcz przeciwnie, że auto żwawsze. Gdzieś w którymś dziale modelowym jest opisany silnik 1.8 czy 2.0, który nie miał LPG ale za to miał wypalone zawory czyli nawet na PB może to się stać, wystarczy np. zemulować lambadę aby nie wywalało checka i w krótkim czasie może być po silniku bo co innego w ECU a co innego w cylindrze. Gazowałem niedawno Juka, jest w tym dziale opisany, po dwóch tygodniach przyjechał abym coś tam sprawdził otwieram maseczkę a tu zamontowana Lubra no nic pośmiałem się zamknąłem maseczkę a, że to znajomy to tylko poinformowałem, że poza ewentualną wymianą filtrów nic więcej nie będę robił, ponieważ ktoś ingerował w moje wykonanie a jak tak jest to znaczy, że posiada większą tajemną wiedzę i nie chciał bym aby mój kolega z powodu mojego nieuctwa i braku kompetencji w montażu instalacji gazowych w autach ponosił jakieś straty Reasumując, nie przekonałeś mnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.