Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zaślepienie EGR a błędy MR20 DE


senapik

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie !

Zastanawiam się nad zaślepieniem EGR przy montażu LPG. Słyszałem o sypiących się katalizatorach i ceramice w silniku. Silnik mojej Kaśki chodzi jak zegarek szwajcarski i trochę szkoda by było , żeby się zdarzyło. 

Stąd moje pytanie czy bez emulacji, oprogramowania itp. można zaślepić ten zawór w prosty sposób a jeśli tak, to jak ?

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie skończyłem gazować swoje QQ i nie zauważyłem aby był tam EGR, później przyjrzę się jeszcze raz, ale jak by był to powinien być przy nim czujnik temperatury, jeżeli jest podobnie jak w SR20DE to wystarczy we wtyczkę czujnika włożyć rezystor o wartości takiej jak czujnik na zimnym i po zaślepieniu nie zgłasza błędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, DINO napisał:

właśnie skończyłem gazować swoje QQ i nie zauważyłem aby był tam EGR, później przyjrzę się jeszcze raz, ale jak by był to powinien być przy nim czujnik temperatury, jeżeli jest podobnie jak w SR20DE to wystarczy we wtyczkę czujnika włożyć rezystor o wartości takiej jak czujnik na zimnym i po zaślepieniu nie zgłasza błędu. 

Myślę że jest , bo którędy dostawały by się okruchy z katalizatora ? Chyba , że zasypany drugi katalizator po wyłączeniu silnika zrobi cofkę spalin i napełni cylinder przez otwarty zawór wydechowy.

Powiedz czy instalowałeś lubrę i wariator przy gazowaniu QQ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, senapik napisał:

Myślę że jest , bo którędy dostawały by się okruchy z katalizatora ? Chyba , że zasypany drugi katalizator po wyłączeniu silnika zrobi cofkę spalin i napełni cylinder przez otwarty zawór wydechowy.

 

zerknę, jak jest to może sposób z rezystorem zadziała 

 

17 minut temu, senapik napisał:

Powiedz czy instalowałeś lubrę i wariator przy gazowaniu QQ 

a po co lubra??? nigdy nikomu nei montuję poprostu stroję auto na korekty z AFR-em o wariatorze słyszałem ale jakoś mnie nie przekonuje w sekwencji dążymy do tego aby silnik nie wiedział na jakim jedzie paliwie bo to ECU auta tym steruje a nie komp LPG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukałem i nie znalazłem, jak znajdziesz to daj fotkę, może jest tak samo jak w P11.144 z SR20DE, niektóre miały inne nie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poniedziałek montuję, jak znajdę zrobię fotkę. Jeśli będzie, spróbuję  emulować czujnik temperatury na zimnym jak ,MIL się odezwie myślałem o wymianie wkładu katalizatora na metalowy. Fajnie by było gdyby go nie było. Co do lubry i wariatora , mam zamontowane w dwóch swoich staruszkach , jeden 1.8 T 180 KM , oraz 1.4 Renault Kangoo. Obydwa na gazie mają przelatane ok 200 k km. Bez lubry w Kangoo kasowało luzy po ok 20 k km. Po założeniu smarowidła reguluję co dwie wymiany oleju czyli 40 k km. Audi ma hydraulikę więc nie zaglądam pod klawiaturę. Co do właściwości lubry podam jeszcze jeden przykład : klient miał wózek widłowy  na gazie , po kilku latach pracy dostawał  samozapłonu,  co przy podciśnieniowym reduktorze powodowało że , po wyłączeniu zapłonu silnik pracował jeszcze kilkanaście sekund nim wypalił gaz z linii e. zawór reduktor. Serwis zalecił czyszczenie kolektora wydechowego z nagarów za jakąś kosmiczną kwotę. Założyłem klientowi zestaw i po tygodniu widlak chodził jak nówka. Operator wózka mówił że przez ten tydzień gdy wypalał nagary śmierdział jak skunks !

Z wariatorami jest chłodniej na wydechu i bardziej dynamicznie. Co do oszczędności gazu nie będę się wypowiadał , bo Kangoo ma zawsze gaz w podłodze,  a audik przy dość dynamicznej jeździe zadowoli się 12 litrami na setkę. W doładowanym silniku lepiej jedzie na LPG niż na PB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy w kolektor wchodzi Ci jakaś metalowa rura montowana na dwie śrubki jak tak to masz EGR jak nie to EGR-a niet :D

Odnośnie lubry to kiedyś znalazłem taki tekst i jak dla mnie jest on przekonywujący, choć ludzie mogą mieć inne zdanie, Toyota Avenis 1.8 ponad 100kkm bez regulacji, Nissan Primera ponad 200kkm, Mazdy 1.8 i 2.0 itd itd, w żadnym z tych aut nie zamontowałem lubry za to poświęciłem czas na wystrojenie aby korekty silnika były jak na PB i na OL podlane przynajmniej tak jak na PB. W żadnym aucie nei opieram się na mapach z kreskami, bo one nie wiele pomagają.

Nad Tunapem, który wtryskujesz do zbiornika LPG jeszcze mogę się zastanowić ale lubra :D ? Myślę, ze jak byś wystroił Kango tak jak trzeba to zaoszczędził byś na smarowidle :D , które pewnie i tak niewiele daje. 

Nie wiem co dla Ciebie jest dynamiczną jazdą, czy przejazd na trasie Koszalin - Zamość kiedyś w czasie około 6.10h czy teraz około 9h ?? to dynamiczna jazda??

Dynamiczna jazda dla każdego oznacza co innego :D teraz wracałem po zakupie z Gdańska, jak wyprzedzałem 95% aut po drodze to znaczy, że jechałem dynamicznie?? dla mnie nie bo chciałem sprawdzić ile to auto pali jadąc w okolicach 120km/h raz szybciej raz wolniej, ale jak bym leciał w okolicach 140km/h to już można powiedzieć, że była to jazda dynamiczna.\

Znajomy przez płot ma TT 1.8T, tylko w PB jeszcze nigdy nie zszedł poniżej 12-15L/100km a jeździ dynamicznie :D czyli widzisz, że jazda dynamiczna ma różne oblicza dla każdego.

Skąd wiesz, że z wariatorem jest chłodniej?? masz termoparę ?? może wystarczy poświęcić więcej czasu na strojenie. Nikt z klientów jeszcze nei narzekał na spadek mocy a nieraz wręcz przeciwnie, że auto żwawsze. Gdzieś w którymś dziale modelowym jest opisany silnik 1.8 czy 2.0, który nie miał LPG ale za to miał wypalone zawory ;) czyli nawet na PB może to się stać, wystarczy np. zemulować lambadę aby nie wywalało checka i w krótkim czasie może być po silniku bo co innego w ECU a co innego w cylindrze. 

Gazowałem niedawno Juka, jest w tym dziale opisany, po dwóch tygodniach przyjechał abym coś tam sprawdził otwieram maseczkę a tu zamontowana Lubra :D no nic pośmiałem się zamknąłem maseczkę a, że to znajomy to tylko poinformowałem, że poza ewentualną wymianą filtrów nic więcej nie będę robił, ponieważ ktoś ingerował w moje wykonanie a jak tak jest to znaczy, że posiada większą tajemną wiedzę i nie chciał bym aby mój kolega z powodu mojego nieuctwa i braku kompetencji w montażu instalacji gazowych w autach ponosił jakieś straty :D 

 

Reasumując, nie przekonałeś mnie :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...