Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Jaki olej do skrzynia CVT ? i gdzie sprawdzićpoziom/dolać?


nissan3000
 Share

Recommended Posts

Witam jaki zalać olej do skrzynii automatycznej w NIssanie Qashqai  z 2010R , skrzynia CVT, gdzie sprawdzić poziom oleju i gdzie dolać ?

Edited by nissan3000
Link to comment
Share on other sites

U ciebie za pewne płyn  cvt ns-2 bo cvt ns-3 wszedł później. Olej się sprawdza w zależności od tego czy masz bagnet , na uruchomionym silniku. Nie masz instrukcji do auta ? 

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Kazik_R52 napisał:

Nie masz instrukcji do auta ? 

W Europie ATF się nie wymienia. Od razu całe skrzynie. Instrukcja nic nie mówi o konieczności wymiany i jak często. Podaje tylko, że ma to być "oryginalny płyn Nissan CVT NS-2 *5 *6".

Link to comment
Share on other sites

Instrukcji nie mam, auto sprowadzone, ale jest malutki przeciek na wężyku od chłodnicy skrzyni więc trzeba wyciek naprawić i sprawdzić poziom oleju w skrzyni

Link to comment
Share on other sites

23 minuty temu, nissan3000 napisał:

Instrukcji nie mam, auto sprowadzone, ale jest malutki przeciek na wężyku od chłodnicy skrzyni więc trzeba wyciek naprawić i sprawdzić poziom oleju w skrzyni

Na wężyku? To płyn chłodniczy a nie ATF.

Twoja skrzynia to prawdopodobnie Jatco JF011E.  Poszukaj w necie informacji o niej, o wymianie oleju i sprawdzaniu poziomu.

Edited by cezzar1
Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, nissan3000 napisał:

Mam taką chłodniczkę

No to jest chłodnica powietrzna. Myślałem, że masz taką zamontowaną na skrzyni biegów, chłodzoną z układu chłodzenia silnika.

 

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, cezzar1 said:

W Europie ATF się nie wymienia. Od razu całe skrzynie. Instrukcja nic nie mówi o konieczności wymiany i jak często. Podaje tylko, że ma to być "oryginalny płyn Nissan CVT NS-2 *5 *6".

nie tylko w Europie, w USA Nissan mówi, że stan zużycia oleju określany jest przez wskaźnik jego zużycia podany w liczbach, co ciekawe ten wskaźnik w normalnych warunkach użytkowania jest nieosiągalny, wskaźnik ten rośnie tylko w wysokich temperaturach, czyli przejeżdżając 3 miliony kilometrów w klimacie chłodnym (np. Norwegia), można teoretycznie mieć skrzynie która ma płyn zużyty 0, co jest bzdurą ..... potem Nissan dodał, że jednak jak ktoś jeździ w trudnych warunkach, góry, krótkie odcinki lub ciąga przyczepę to jednak trzeba zmieniać wcześniej... 

a praktyka użytkowników mówi co innego, że ciężko tym skrzyniom czasami dolatać do 200tyś km... i że trzeba jednak zmieniać olej,

ja zmieniam co 100tyś km (nawet mniej) i właśnie dolatuje do 200tyś km (jestem po 2 zmianach) i skrzynia jak lalunia, a ma ciężko, bo czasami góry, upały Florydy czy Texasu, mrozy Wisconsin, no i całe lato ciąga łódkę 5000tyś funtów....

podstawa to pilnowanie poziomu oleju.... jakiekolwiek wycieki usuwać..

warto zainstalować aplikację cvtz50 i sprawdzić stan zużycia oleju

 

staram się tu na forum uświadamiać użytkowników, jak ważne jest pilnowanie stanu płynu CVT, oraz jednak zmienianie go raz na te 100tyś km.... to wartość dodana nawet przy sprzedaży auta, warto to zaznaczać, że dbaliśmy i nasza skrzynia jest oki..

 

Edited by Kazik_R52
Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.05.2019 o 19:51, cezzar1 napisał:

No to jest chłodnica powietrzna. Myślałem, że masz taką zamontowaną na skrzyni biegów, chłodzoną z układu chłodzenia silnika.

 

Jak chłodniczka powietrza, przecież olej przekładniowy z niej sięwylał,

 

Już temat mam ogarnięty, i teraz pytanko gdzie tego oleju się dolewa? przez bagnet ?

Link to comment
Share on other sites

tak przez bagnet, nawet nowsze modele CVT, które nie mają bagnetu, dolewa się przez otwór bagnetu, nie wiem czy znalazłeś instrukcję, nie mam dostępu do instrukcji QQ, ale z reguły w CVT skrzynię trzeba trochę podgrzać (fajnie jak ma się do tego program cvtz50 tam jest monitorowanie temperatury), już nie pamiętam, wiec piszę z głowy ale najlepiej jak płyn ma chyba ok. 50-80 stopni stopni Celsiusza dla modeli z bagnetem i około 40 dla bezbagnetowców 

więc płyn w skrzyni powinien tyle mieć po jakiś 10 minutach od zimnego. 

następnie na działającym silniku sprawdzasz poziom na  bagnecie

bardzo ważne auto musi stać w poziomie dla prawidłowego wskazania 

jeśli chcesz auto potrzymać, a jeszcze tego nie robiłeś to powinieneś pomyśleć o zmianie płynu w skrzyni, będzie to wartość dodana dla przyszłej trwałości

Edited by Kazik_R52
Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, nissan3000 napisał:

Jak chłodniczka powietrza, przecież olej przekładniowy z niej sięwylał,

Chłodnica chłodzona powietrzem.

Tu masz manual wymiany oleju w skrzyni. Google tłumacz się przyda.

https://www.drive2.ru/l/7839137/

https://www.drive2.ru/l/7841866/

Edited by cezzar1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...