Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

QQ J11, 2019 - stuki w układzie kierowniczym.


LukaszZarembaOtw
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

jestem nowy na forum.

Mam problem z moim QQ J11, 2018/2019, 1.3 140 KM.

Auto od nowości ma wadę, która objawia się stukami w układzie kierowniczym, przy jeździe na drobnych nierównościach ( kocie łby, droga z płyt chodnikowych, trelinki, przejazdy kolejowe, droga kamienista itp. ).

Stukanie dochodzi jakby z kierownicy, podejrzewam że przenosi się gdzieś z okolic maglownicy lub przegubów krzyżakowych, dodatkowo "trzęsie" kierownicą jakby chciała się na tych nierównościach wyrwać z rąk.

Byłem w kilku serwisach autoryzowanych, ale moje uwagi są olewane i bagatelizowane, nawet NIISAN Europe nie uznał mojej reklamacji.

Problem konsultowałem z mechanikiem spoza ASO, on stwierdził stuki od razu i wskazał ze jest gdzieś jakiś luz, ale z racji że auto jest na gwarancji, nie chciał grzebać głębiej i ja to rozumiem.

Podejście serwisu jest takie ze nic nie słychać a nawet jak słychać to jest to  normalny odgłos pracy zawieszenia ( !!!! ), i żeby dalej z tym jezdzic aż zepsuje się pardziej ( zapewne już po gwarancji... ).

Wszelkie próby zgłoszenia usterki sa bezskuteczne, każdy serwis odsyła z kwitkiem.

Nie wiem już co robić, nie mam czasu co chwila ganiać do serwisu...

 

Koledzy, czy ktoś z was ma takie same objawy w nowych modelach??

Pomóżcie, poradźcie, podpowiedzcie....

Łukasz.

 

 

 

 

Edited by LukaszZarembaOtw
Link to comment
Share on other sites

Trochę lipa w nowym aucie takie objawy. Ja mam dokładnie to co opisujesz ale w starej lagunie. Pojawił się luz na wałku krzyżakowym ale nie na krzyżakach tylko na wieloklinie łączącym z rurą kolumny kierowniczej. Sprawdź czy masz luz jałowy kierownicy, prawo-lewo, jak w starym żuku.

Link to comment
Share on other sites

Teoretycznie luzu jałowego nie ma, ale stukanie słychać tylko podczas jazdy na nierównościach.

Link to comment
Share on other sites

Koledzy, jakies pomysły? jak zwrocic uwagę serwisu?

Link to comment
Share on other sites

Serwis Nissana w Polsce jest tragiczny i ciągle trzeba się dochodzić, udowadniać im coś a oni twierdzą ten typ tak ma, tak musi być. Przerabiałem to wiele razy. Pojedz do Rzgowa pod Łodzią tam jest serwis Subaru i Nissan w tym samym budynku i to jest jeden z lepszych w jakim byłem. Nie zbywają tak jak inni może oni ci pomogą. Nowe auto i takie cyrki w głowie się nie mieści.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

W moim przypadku winnym stuków była przekładnia kierownicza. Przy trzecim podejściu serwis w końcu stwierdził, że faktycznie coś stuka (wcześniej dwa razy twierdzili, że to norma). Skończyło się wymianą na gwarancji na nową. Auto ma 3,5 roku i 35000km przebiegu. Boję się myśleć co będzie jak dojedzie do 100 000km

 

Serwis Yama Bydgoszcz

 

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...a dojedzie???

Link to comment
Share on other sites

Nigdy nie wiadomo

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Oby! Znam takich co 1.2 mają już po 130 tys zrobione i nic....aż dziwne!

Link to comment
Share on other sites

Z takich smaczków to wymieniana na gwarancji była też pompa wtryskowa/wysokiego ciśnienia przy 33 000km

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
W dniu 14.06.2019 o 20:39, mbudzio napisał:

W moim przypadku winnym stuków była przekładnia kierownicza. Przy trzecim podejściu serwis w końcu stwierdził, że faktycznie coś stuka (wcześniej dwa razy twierdzili, że to norma). Skończyło się wymianą na gwarancji na nową. Auto ma 3,5 roku i 35000km przebiegu. Boję się myśleć co będzie jak dojedzie do 100 000km emoji6.png

 

Serwis Yama Bydgoszcz

 

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

A jak wymusiłes na serwisie tą naprawę? ja jestem już w piątym i za każdym razem słyszę TTTM. Ale ja wiem ze to nie jest normalne i na pewno wskazuje na usterkę. Tylko do tych idiotów nie wiem jak dotrzeć. Uwaga nowość -  mistrz mechanik stwierdził ze to stukanie to - uwaga -  elementy plasikowe w podszybiu...  Hit... Obudowa filtra powietrza pod maska została właśnie "przebita..."  :-)

Nawiązałem kontak,t z niezależnym rzeczoznawca samochodowym z PZMOT, myślicie, że powinno to pomóc? jak im ( tym osłom z serwisu ) rzucę papier z expertyza to w końcu wezmą się do roboty???

Jak myslicie? Warto zrobic expertyze?

 

 

 

Edited by LukaszZarembaOtw
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 29.05.2019 o 07:26, RoboolLFC napisał:

Serwis Nissana w Polsce jest tragiczny i ciągle trzeba się dochodzić, udowadniać im coś a oni twierdzą ten typ tak ma, tak musi być. Przerabiałem to wiele razy. Pojedz do Rzgowa pod Łodzią tam jest serwis Subaru i Nissan w tym samym budynku i to jest jeden z lepszych w jakim byłem. Nie zbywają tak jak inni może oni ci pomogą. Nowe auto i takie cyrki w głowie się nie mieści.

Ja podjąłem decyzje i wynajmuję za niedługo rzeczoznawcę z PZMOT-u. Myślę, że oni będą w stanie stwierdzić od razu usterkę i wystosować odpowiedni dokument z ekspertyza i wtedy pójdę do tych sk***ysynów z NISSAN-a i pokaże im, że usterka jest i że żądam naprawy. Macie jakieś doświadczenia na tym polu z rzeczoznawcami? Ktoś próbował?

Czy jeżeli usterka zostanie stwierdzona przez rzeczoznawcę, a NISSAN nadal będzie iść w zaparte, czy mam prawo do wymiany auta na nowe lub na zwrot obecnego i zwrot pieniędzy??

 

 

Link to comment
Share on other sites

W dniu 26.07.2019 o 20:30, camel napisał:

sprawdź przekładnię kierowniczą najlepiej gdzieś na dobrej skp

Czołem,

 

CAMEL, a myślisz, że na takiej stacji oni to wyłapią?

Sęk w tym, że problem prawdopodobnie leży nie w samym zawieszeniu czy tez układzie drążków/wahaczy/, ale tak na moje wprawne ucho problem leży albo w maglownicy, albo w układzie przeniesienia napędu z kierownicy na maglownicę.

czyli albo jest to któryś krzyżak na przegubie albo jest to wielowypust na którym osadzona jest kierownica. Przychodzi mi jeszcze do głowy ze może to być cos ze wspomaganiem. W Hyundaiach I40 były takie przypadki, że bardzo szybkiemu zużyciu ulegało gumowe sprzęgiełko łączące silnik napędu wspomagania z wałem kierownicy. Jak się wytarło, to pojawiał się charakterystyczny luz podczas pokonywania drobnych nierówności ( kocie łby, kostra brukowa ), i kierownica strasznie się kołysała w lewo i prawo, tak jakby chciała się wyrwać z rąk. trudno było ja utrzymać.

Edited by LukaszZarembaOtw
dopisanie informacji
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Witam Koledzy.
Czy ktoś jeszcze w Qashqaiach 2019 ( u mnie akurat wersja 1.3 140 KM ) ma stuki gdzieś w okolicy kolumny kierownicy?
Bylem juz w kilku serwisach autoryzowanych ale ZADEN nie chce sie temu nawet dobrze przysłuchać a tym bardziej naprawić.
Podobno problem jest w Nissanie znany, tak mowia co po niektórzy użytkownicy, ale NISSAN nabiera wody w usta.
Oczywiście totalna zlewa ze WSZYTKIE TAK MAJA albo ze nic nie słychać :-)
Standard.
Zastanawiam sie nad wynajęciem rzeczoznawcy który na pewno pomoże stwierdzić usterki.
Stuki pojawiają sie przy jedzie na drobnych nierównościach typu pocie aby, tory kolejowe, płyty z trylinki, kamienista droga leśna itp.
Stuki sa na tyle dobrze i wyraźnie wyczuwalne i słyszalne gdzie w okolicy kolumny kierowniczej, ze na pewno pochodzą gdzie z tej okolicy.
Albo krzyżak, albo jakieś leczenie na wielowypuscie/stach kolumny kierowniczej. Ewentualnie luz w napędzie układu elektrycznego wspomagania?
Dlaczego serwisy to tak bagatelizuja?

Link to comment
Share on other sites

Witam.

          Stuki z okolicy kolumny kierownicy miałem w moim poprzednim 1,2 qashqai z 2014 roku przy przebiegu około 60.tys. Przy jeździe po nierównościach, kocich łbach itp. z okolicy kolumny dochodziło jakby terkotanie ( miałem wrażenie jakby coś było niedokręcone - miało luz) wizyta w ASO w Tarnowie szybka i trafna diagnoza - przekładnia kierownicza do wymiany. 3-4 godziny pracy i po problemie.

Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, tomo2222 napisał:

Witam.

          Stuki z okolicy kolumny kierownicy miałem w moim poprzednim 1,2 qashqai z 2014 roku przy przebiegu około 60.tys. Przy jeździe po nierównościach, kocich łbach itp. z okolicy kolumny dochodziło jakby terkotanie ( miałem wrażenie jakby coś było niedokręcone - miało luz) wizyta w ASO w Tarnowie szybka i trafna diagnoza - przekładnia kierownicza do wymiany. 3-4 godziny pracy i po problemie.

Ok czyli jednak magiel... albo krzyżak nie?

tak czy siak chyba kurna musze znowu jechać do tych osłów i cisnąc,,,, moze za 10ta wizyta jednak podejmą sie naprawy...

Link to comment
Share on other sites

Bo to nie jest regułą,że będą występowały...ale jak się pojawiają to jest to mega wk....rzające!   

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
W dniu 26.11.2019 o 08:19, JACKO29 napisał:

Bo to nie jest regułą,że będą występowały...ale jak się pojawiają to jest to mega wk....rzające!   

Jeżeli nic nie zmienili, to stuki na pewno się pojawią.

Jacku pytanie zatem do Ciebie - bo masz doświadczenie z NISSANEM i jego serwisem: co robic w takiej sytuacji?

Cały czas reklamować ta usterkę w nissanie???

Do skutku? czy jest taka opcja jak 5-krotne zgłoszenie usterki i wymiana gwarancyjna?

 

Link to comment
Share on other sites

Takiej opcji nie ma.W gwarancji wyraźnie jest napisane,e gwarant gwarantuje naprawy ,a nie wymianę.Reklamować do skutku,pisać do centrali w Budapeszcie uprzykrzyć im życie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Moja przygoda z serwisem Nissana to 1,5 miesiąca czekania na diagnozę pojawienia się kontrolki Adblue w samochodzie z przebiegiem 6000 km. Do tej pory tej diagnozy nie ma! 

Żeby popchnąć temat dalej zgłosiłem mój przypadek na poland@nissan-services.eu.

Na razie brak konkretnego odzewu!

 

Edited by Magnum666
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
W dniu 4.12.2019 o 12:37, JACKO29 napisał:

Takiej opcji nie ma.W gwarancji wyraźnie jest napisane,e gwarant gwarantuje naprawy ,a nie wymianę.Reklamować do skutku,pisać do centrali w Budapeszcie uprzykrzyć im życie

Krotki update po ostatniej wizycie w serwisie, przy okazji przeglądu olejowego.

Zgłosiłem stuki w układzie kierowniczym, sprawdzili i doradca poinformował, ze popryskali jakimś smarem Wurth w okolicy uszczelnienia walu kolumny kierownicy przy przejściu przy podłodze ( z tego co pamietam ). Na ok 2 tyg było dobrze - stuki ucichły, ale za jakie czas znowu sytuacja wraca. Zastanawia mnie dlaczego pomogło to psikniecie smarem? Czy to jest trop, w którym miejscu jest jakis luz??? jak myślicie?

Będę reklamować to dalej.

Edited by LukaszZarembaOtw
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Cześć, udało Ci się zdiagnozować usterkę? Ja mam QQ z 2020 i mam wrażenie, że u mnie występuje ten sam problem. Dwóch mechaników i stacja diagnostyczna niestety nie znalazły przyczyny....

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...