Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

QQ J11, 2019 - stuki w układzie kierowniczym.


LukaszZarembaOtw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

jestem nowy na forum.

Mam problem z moim QQ J11, 2018/2019, 1.3 140 KM.

Auto od nowości ma wadę, która objawia się stukami w układzie kierowniczym, przy jeździe na drobnych nierównościach ( kocie łby, droga z płyt chodnikowych, trelinki, przejazdy kolejowe, droga kamienista itp. ).

Stukanie dochodzi jakby z kierownicy, podejrzewam że przenosi się gdzieś z okolic maglownicy lub przegubów krzyżakowych, dodatkowo "trzęsie" kierownicą jakby chciała się na tych nierównościach wyrwać z rąk.

Byłem w kilku serwisach autoryzowanych, ale moje uwagi są olewane i bagatelizowane, nawet NIISAN Europe nie uznał mojej reklamacji.

Problem konsultowałem z mechanikiem spoza ASO, on stwierdził stuki od razu i wskazał ze jest gdzieś jakiś luz, ale z racji że auto jest na gwarancji, nie chciał grzebać głębiej i ja to rozumiem.

Podejście serwisu jest takie ze nic nie słychać a nawet jak słychać to jest to  normalny odgłos pracy zawieszenia ( !!!! ), i żeby dalej z tym jezdzic aż zepsuje się pardziej ( zapewne już po gwarancji... ).

Wszelkie próby zgłoszenia usterki sa bezskuteczne, każdy serwis odsyła z kwitkiem.

Nie wiem już co robić, nie mam czasu co chwila ganiać do serwisu...

 

Koledzy, czy ktoś z was ma takie same objawy w nowych modelach??

Pomóżcie, poradźcie, podpowiedzcie....

Łukasz.

 

 

 

 

Edytowane przez LukaszZarembaOtw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę lipa w nowym aucie takie objawy. Ja mam dokładnie to co opisujesz ale w starej lagunie. Pojawił się luz na wałku krzyżakowym ale nie na krzyżakach tylko na wieloklinie łączącym z rurą kolumny kierowniczej. Sprawdź czy masz luz jałowy kierownicy, prawo-lewo, jak w starym żuku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie luzu jałowego nie ma, ale stukanie słychać tylko podczas jazdy na nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis Nissana w Polsce jest tragiczny i ciągle trzeba się dochodzić, udowadniać im coś a oni twierdzą ten typ tak ma, tak musi być. Przerabiałem to wiele razy. Pojedz do Rzgowa pod Łodzią tam jest serwis Subaru i Nissan w tym samym budynku i to jest jeden z lepszych w jakim byłem. Nie zbywają tak jak inni może oni ci pomogą. Nowe auto i takie cyrki w głowie się nie mieści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W moim przypadku winnym stuków była przekładnia kierownicza. Przy trzecim podejściu serwis w końcu stwierdził, że faktycznie coś stuka (wcześniej dwa razy twierdzili, że to norma). Skończyło się wymianą na gwarancji na nową. Auto ma 3,5 roku i 35000km przebiegu. Boję się myśleć co będzie jak dojedzie do 100 000km

 

Serwis Yama Bydgoszcz

 

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby! Znam takich co 1.2 mają już po 130 tys zrobione i nic....aż dziwne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takich smaczków to wymieniana na gwarancji była też pompa wtryskowa/wysokiego ciśnienia przy 33 000km

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 14.06.2019 o 20:39, mbudzio napisał:

W moim przypadku winnym stuków była przekładnia kierownicza. Przy trzecim podejściu serwis w końcu stwierdził, że faktycznie coś stuka (wcześniej dwa razy twierdzili, że to norma). Skończyło się wymianą na gwarancji na nową. Auto ma 3,5 roku i 35000km przebiegu. Boję się myśleć co będzie jak dojedzie do 100 000km emoji6.png

 

Serwis Yama Bydgoszcz

 

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka

A jak wymusiłes na serwisie tą naprawę? ja jestem już w piątym i za każdym razem słyszę TTTM. Ale ja wiem ze to nie jest normalne i na pewno wskazuje na usterkę. Tylko do tych idiotów nie wiem jak dotrzeć. Uwaga nowość -  mistrz mechanik stwierdził ze to stukanie to - uwaga -  elementy plasikowe w podszybiu...  Hit... Obudowa filtra powietrza pod maska została właśnie "przebita..."  :-)

Nawiązałem kontak,t z niezależnym rzeczoznawca samochodowym z PZMOT, myślicie, że powinno to pomóc? jak im ( tym osłom z serwisu ) rzucę papier z expertyza to w końcu wezmą się do roboty???

Jak myslicie? Warto zrobic expertyze?

 

 

 

Edytowane przez LukaszZarembaOtw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 29.05.2019 o 07:26, RoboolLFC napisał:

Serwis Nissana w Polsce jest tragiczny i ciągle trzeba się dochodzić, udowadniać im coś a oni twierdzą ten typ tak ma, tak musi być. Przerabiałem to wiele razy. Pojedz do Rzgowa pod Łodzią tam jest serwis Subaru i Nissan w tym samym budynku i to jest jeden z lepszych w jakim byłem. Nie zbywają tak jak inni może oni ci pomogą. Nowe auto i takie cyrki w głowie się nie mieści.

Ja podjąłem decyzje i wynajmuję za niedługo rzeczoznawcę z PZMOT-u. Myślę, że oni będą w stanie stwierdzić od razu usterkę i wystosować odpowiedni dokument z ekspertyza i wtedy pójdę do tych sk***ysynów z NISSAN-a i pokaże im, że usterka jest i że żądam naprawy. Macie jakieś doświadczenia na tym polu z rzeczoznawcami? Ktoś próbował?

Czy jeżeli usterka zostanie stwierdzona przez rzeczoznawcę, a NISSAN nadal będzie iść w zaparte, czy mam prawo do wymiany auta na nowe lub na zwrot obecnego i zwrot pieniędzy??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.07.2019 o 20:30, camel napisał:

sprawdź przekładnię kierowniczą najlepiej gdzieś na dobrej skp

Czołem,

 

CAMEL, a myślisz, że na takiej stacji oni to wyłapią?

Sęk w tym, że problem prawdopodobnie leży nie w samym zawieszeniu czy tez układzie drążków/wahaczy/, ale tak na moje wprawne ucho problem leży albo w maglownicy, albo w układzie przeniesienia napędu z kierownicy na maglownicę.

czyli albo jest to któryś krzyżak na przegubie albo jest to wielowypust na którym osadzona jest kierownica. Przychodzi mi jeszcze do głowy ze może to być cos ze wspomaganiem. W Hyundaiach I40 były takie przypadki, że bardzo szybkiemu zużyciu ulegało gumowe sprzęgiełko łączące silnik napędu wspomagania z wałem kierownicy. Jak się wytarło, to pojawiał się charakterystyczny luz podczas pokonywania drobnych nierówności ( kocie łby, kostra brukowa ), i kierownica strasznie się kołysała w lewo i prawo, tak jakby chciała się wyrwać z rąk. trudno było ja utrzymać.

Edytowane przez LukaszZarembaOtw
dopisanie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam Koledzy.
Czy ktoś jeszcze w Qashqaiach 2019 ( u mnie akurat wersja 1.3 140 KM ) ma stuki gdzieś w okolicy kolumny kierownicy?
Bylem juz w kilku serwisach autoryzowanych ale ZADEN nie chce sie temu nawet dobrze przysłuchać a tym bardziej naprawić.
Podobno problem jest w Nissanie znany, tak mowia co po niektórzy użytkownicy, ale NISSAN nabiera wody w usta.
Oczywiście totalna zlewa ze WSZYTKIE TAK MAJA albo ze nic nie słychać :-)
Standard.
Zastanawiam sie nad wynajęciem rzeczoznawcy który na pewno pomoże stwierdzić usterki.
Stuki pojawiają sie przy jedzie na drobnych nierównościach typu pocie aby, tory kolejowe, płyty z trylinki, kamienista droga leśna itp.
Stuki sa na tyle dobrze i wyraźnie wyczuwalne i słyszalne gdzie w okolicy kolumny kierowniczej, ze na pewno pochodzą gdzie z tej okolicy.
Albo krzyżak, albo jakieś leczenie na wielowypuscie/stach kolumny kierowniczej. Ewentualnie luz w napędzie układu elektrycznego wspomagania?
Dlaczego serwisy to tak bagatelizuja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

          Stuki z okolicy kolumny kierownicy miałem w moim poprzednim 1,2 qashqai z 2014 roku przy przebiegu około 60.tys. Przy jeździe po nierównościach, kocich łbach itp. z okolicy kolumny dochodziło jakby terkotanie ( miałem wrażenie jakby coś było niedokręcone - miało luz) wizyta w ASO w Tarnowie szybka i trafna diagnoza - przekładnia kierownicza do wymiany. 3-4 godziny pracy i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomo2222 napisał:

Witam.

          Stuki z okolicy kolumny kierownicy miałem w moim poprzednim 1,2 qashqai z 2014 roku przy przebiegu około 60.tys. Przy jeździe po nierównościach, kocich łbach itp. z okolicy kolumny dochodziło jakby terkotanie ( miałem wrażenie jakby coś było niedokręcone - miało luz) wizyta w ASO w Tarnowie szybka i trafna diagnoza - przekładnia kierownicza do wymiany. 3-4 godziny pracy i po problemie.

Ok czyli jednak magiel... albo krzyżak nie?

tak czy siak chyba kurna musze znowu jechać do tych osłów i cisnąc,,,, moze za 10ta wizyta jednak podejmą sie naprawy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to nie jest regułą,że będą występowały...ale jak się pojawiają to jest to mega wk....rzające!   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 26.11.2019 o 08:19, JACKO29 napisał:

Bo to nie jest regułą,że będą występowały...ale jak się pojawiają to jest to mega wk....rzające!   

Jeżeli nic nie zmienili, to stuki na pewno się pojawią.

Jacku pytanie zatem do Ciebie - bo masz doświadczenie z NISSANEM i jego serwisem: co robic w takiej sytuacji?

Cały czas reklamować ta usterkę w nissanie???

Do skutku? czy jest taka opcja jak 5-krotne zgłoszenie usterki i wymiana gwarancyjna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiej opcji nie ma.W gwarancji wyraźnie jest napisane,e gwarant gwarantuje naprawy ,a nie wymianę.Reklamować do skutku,pisać do centrali w Budapeszcie uprzykrzyć im życie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moja przygoda z serwisem Nissana to 1,5 miesiąca czekania na diagnozę pojawienia się kontrolki Adblue w samochodzie z przebiegiem 6000 km. Do tej pory tej diagnozy nie ma! 

Żeby popchnąć temat dalej zgłosiłem mój przypadek na poland@nissan-services.eu.

Na razie brak konkretnego odzewu!

 

Edytowane przez Magnum666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 4.12.2019 o 12:37, JACKO29 napisał:

Takiej opcji nie ma.W gwarancji wyraźnie jest napisane,e gwarant gwarantuje naprawy ,a nie wymianę.Reklamować do skutku,pisać do centrali w Budapeszcie uprzykrzyć im życie

Krotki update po ostatniej wizycie w serwisie, przy okazji przeglądu olejowego.

Zgłosiłem stuki w układzie kierowniczym, sprawdzili i doradca poinformował, ze popryskali jakimś smarem Wurth w okolicy uszczelnienia walu kolumny kierownicy przy przejściu przy podłodze ( z tego co pamietam ). Na ok 2 tyg było dobrze - stuki ucichły, ale za jakie czas znowu sytuacja wraca. Zastanawia mnie dlaczego pomogło to psikniecie smarem? Czy to jest trop, w którym miejscu jest jakis luz??? jak myślicie?

Będę reklamować to dalej.

Edytowane przez LukaszZarembaOtw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...