iareq Posted May 30, 2019 Share Posted May 30, 2019 Witam, od kilku tygodni jestem posiadaczem QQ j11 z silnikiem 1.5 dci. Podczas puszczania sprzęgła, na jego mniej więcej połowie wysokości występuje podejrzany terkot, który mam nadzieję da się dosłyszeć na filmie. Pojawia się szczególnie na wstecznym - na pewnej wysokości sprzęgła ale także po jego puszczeniu, także na jedynce i dwójce - gdy jedziemy na niskich obrotach. Problem zauważam przede wszystkim, gdy silnik jest zimny, po jego rozgrzaniu jakby mniej a wręcz wcale. Dlatego też w serwisie, gdzie zajechałem z tą zagwostką po próbach podsłuchania niczego nie stwierdzono - po prostu trudno było dosłyszeć ten dźwięk. Zalecono natomiast przykręcenie akumulatora gdyż ten sobie luzem stał więc razem z plastikową podstawką stał się pierwszym podejrzanym tego terkotu. Po spięciu go mocowaniami niestety nic nie uległo zmianie. Dźwięk pochodzi zdecydowanie z okolic lewej strony - gdzieś przed kierowcą. W mojej ocenie albo chodzi tu o błahostkę typu jakiś element- plastik czy coś w tym stylu obija się przy pewnych okolicznościach albo objaw jakiejś poważniejszej sprawy. Dodam, że dźwięk ten występuje właściwie od kiedy użytkuję auto a poza tym nie było i nie ma jakichkolwiek problemów - biegi ładnie wchodzą, nic nie szarpie, nie telepie, przyspiesza jak należy. Auto ma przebieg ok 58 tys. Filmik: Link to comment Share on other sites More sharing options...
borek11498 Posted May 30, 2019 Share Posted May 30, 2019 Podobnie brzmi dwumasa choć nie jestem pewien jak to wygląda w QQ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iareq Posted May 31, 2019 Author Share Posted May 31, 2019 Też mam lekkie podejrzenia w tym kierunku. Z drugiej strony, jeśli nie ma poważniejszych objawów poza tym terkotem to może chodzi tylko o jakiś element np. docisk (?) i da się to jakoś podregulować czy wymienić bez wymiany całego sprzęgła? Nie mam zupełnie doświadczenia z dieslami więc trudno mi to jakoś sensownie ocenić. Liczę, że jeszcze ktoś się wypowie w temacie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JACKO29 Posted May 31, 2019 Share Posted May 31, 2019 Sprzęgła nie wyregulujesz,nie ma takiej opcji,a terkotanie możesz mieć spowodowane przez łożysko oporowe,które na półsprzęgle przestaje dotykać docisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.