Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Klimatyzacja - kolejny raz !


fonir
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A sprawdzałeś czy w momencie  gdy przestaje chłodzić jest napięcie na elektromagnes sprężarki ?  

Sprężarki (w elektromagnesie lub czasami w samej sprężarce  ) czasami mają termiki rozłączające gdy się przegrzeje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie mam takiej możliwości ale przekaże mechanikowi.

Narazie nic nie robię ,ponieważ po wyczyszczeniu czujnika temp. wewnętrznej - ten przy kolanie odblokowała się funkcja przełączenia w obieg wewnętrzny i zewnętrzny .

Dodatkowo od tej pory i przy tych ekstremalnych temperaturach klima nie wyłącza się na tym krótkim odcinku praca / dom -5km.

Wcześniej tak .

W niedzielę lecę w trasę to się okaże .

Mam nadzieję !

IMG_20190605_085109.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej na pewno to było powodem, podobnie było w Nawarze i czyszczenie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontowałem go całkowicie i w środku był tylko trochę zakurzony ale w kratce to filc normalnie .

Nie wpadam w euforię ,bo już w tamtym roku przechodziłem wzloty i upadki .

Edytowane przez fonir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc poległem .

Nikt ze znanych mi "expertów" nie wie czemu klima się wyłącza .

Dziś jeżdżąc po Warszawie wyłączała się co chwile .

W piątek umówiłem się w Nissanie .

Może komputer coś wykaże -

Najgorsze to to że sama taka operacja to -260zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fonir napisał:

 

W piątek umówiłem się w Nissanie .

Może komputer coś wykaże -

Najgorsze to to że sama taka operacja to -260zł.

Wyrzucisz pieniadze  w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputerem w t-30 nie za wiele odczyta się z klimy. Poza tym jest szereg błędów ,które na kompie nie wyjdą.

 

Tak jak pisałem sprawdź czy w momencie wyłączenia się klimy dochodzi prąd na elektromagnes sprężarki. jeśli nie to sprawdź czy jest prąd na przekaźniku sprężarki ( zarówno sterujący jak i główny ) jeśli tam również nie ma prądu i bezpieczniki są OK to dopiero jedź do Nissana. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, chudson napisał:

 

Tak jak pisałem sprawdź czy w momencie wyłączenia się klimy dochodzi prąd na elektromagnes sprężarki. jeśli nie to sprawdź czy jest prąd na przekaźniku sprężarki ( zarówno sterujący jak i główny ) jeśli tam również nie ma prądu i bezpieczniki są OK to dopiero jedź do Nissana. 

Może inaczej :

Klima działa (chłodzi) i silnik dostaje obciążenie . Wiatraki włączają się za każdym razem gdy włączam klimę.

W chwili gdy nie chłodzi obciążenie dalej jest bo gdy włączam przycisk obroty wzrastają, silnik wyraźnie ciężej chodzi - a klima nie chłodzi .

Czy to jest to o czym piszesz ?

I jeszcze jedno - czy wiesz które to są przekaźniki / bezpiekniki od klimy o których wspominasz ?

Mam kolegę mechanika i nakierował bym go co ma posprawdzać.

 

 

Edytowane przez fonir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W moim iksie problemem klimy był urwany cieniutki kabelek przy czujniku ciśnienia czynnika chłodniczego. Po polutowaniu klima zaczęła działać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu kupiłem używaną z demontażu sprężarkę za 38zł.

Nowi "fachowcy " znaleźli od razu problem - coś ze sprężarką nie tak .

Po zdemontowaniu - taki widok .

Gdzie te kabelki powinny iść ?

Są przecięte.

Podejrzewają  ,że ktoś coś kombinował wcześniej.

Na nowej (starej ) sprężarce klima działa super !

Macie pomysł co robić z tą na foto .

Chłodziła ale co chwilę się wyłączała.

 

 

IMG_20190628_180212.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 6/18/2019 at 3:49 PM, fonir said:

 

I jeszcze jedno - czy wiesz które to są przekaźniki / bezpiekniki od klimy o których wspominasz ?

Mam kolegę mechanika i nakierował bym go co ma posprawdzać.

 

 

Najpierw sprawdzasz bezpiecznik od AC w baksie 

Potem sprawdzasz napięcie na kablu na złączce przy samym kompresorze, powinno byc około 14v 

Potem sprawdzasz czy kręci się kompresor , pasek napędza koło od kompresora ale tam jest cewka elektromagnes/sprzęgło  i czy jest to  przekazywane na wałek kompresora 

Następnie juz na wyłączonym silniku spróbuj ruszyć ręką za wałek kompresora czy chodzi kompresor nie za koło pasowe ale za ten środek/wałek 

Następnie sprawdzasz czy cewka/sprzęgło jest oki , miernik do wtyczki przy kompresorze i powinien normalnie przepływać prąd , jest taka funkcja w każdym mierniku często z dźwiękiem. .... 

Wartość 1 nie przeplywa , wartość 0 przepływa 

Aha jeśli cewka/sprzęgło  jest walnięta to normalnie może być  czuć na silniku jakby robił kompresor , ale on nie robi 

W starszych kompresorach z jakby zewnętrznym sprzęgłem  wystarczy dać większe podkładki , nowsze mają wewnętrzne sprzęgło , poniżej zestaw od Murano z nowszym kompresorem , robiłem to w sobotę 

 

20190629_115623.jpg

20190629_110858.jpg

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minutes ago, fonir said:

Rok temu kupiłem używaną z demontażu sprężarkę za 38zł.

Macie pomysł co robić z tą na foto .

Chłodziła ale co chwilę się wyłączała.

 

 

 

Ze względu że nie była zabezpieczona jak należy wywal ja na garbeć

O zapomniałem zostaw ją , Ty masz doświadczenie z syren i maluchów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Poważnie pytam ,co robić z tą co zdemontowali .

Chłodziła ale .

Czy do elektryka ją ,czy do tych co regenerują ?

Czy to warto w ogóle .

Na elektrycznych sprawach to się nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Szkody kasy trzeba by ją poddać kompleksowej regeneracji. Ale po co teraz ? Nawet nie wiesz czy za rok będziesz miał te auto , zregenerujesz dostajesz gwarancję , nie zamontujesz nie masz gwarancji, bo nie możesz tego nawet sprawdzić . Inna sprawa, że sprężarkę źle przechowywałeś i nawet gdyby była sprawna to montaż jej niesie spore ryzyko. Do sprężarki wpuszczą się trochę oleju, pokręcą wałkiem i zaślepia .... Gdybyś przyniósł mi taką sprężarkę niezabezpieczoną bym jej nie montował , chyba że zdemontowana parę dni temu ....

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym nie wiedziałem.

Ale nie miałem pojęcia ,że tak jest.

Kupiłem ją bo 38zł. to śmieszna cena i skusiło.Zapakowałem  w karton i na półce przeleżała.

Brak też u mnie fachowców ,tylko tacy co potrafią nabijać.

Zrobiłem na tej "nowej" 500 kilometrów trasę i w żadnym samochodzie tak chłodno nie było.

Mam nadzieję ,że będzie działała.

Nie miałem zamiaru ją naprawiać, tylko tak pytam czy warto ją trzymać i jak by się coś działo z tą ,czy jest sens ją w ogóle oddawać do naprawy .

Dziękuję za konkrety - plusik  ode mnie  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...