Jakub.S83 Posted June 9, 2019 Share Posted June 9, 2019 Trafiłem przez przypadek na opis działania i opisu funkcji polecanej apki jaką jest CVTz50 https://xn--327-qdd4ag.xn--p1ai/CVTz50 Opis w języku rosyjskim ale google w miarę przetłumaczy. Może się komuś przyda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazik_R52 Posted June 9, 2019 Share Posted June 9, 2019 (edited) dobry link, jeszcze bardziej szczegółowo opisane niż na stronie producenta apki korzystam z tej apki, co nie raz już na forum to opisywałem i polecałem, oraz pisałem jaki interfejs to obsługuje jedną z fajnych funkcji, którą dotychczas można było robić skomplikowaną procedurą ręczną (nie zawsze udaną) lub przy użyciu Consulta w serwisie ($$$$$) jest programowanie położenia przepustnicy. Wiec można spokojnie ją przeczyścić i zaprogramować i w banalnie prosty sposób ustawić, ja to testowałem działa u mnie... przy tej apce można też zweryfikować przybliżony przebieg pojazdu, zużycie silnika. Jak bym kupował używane Murano to z tym interfejsem bym jechał, jeśli wasz silnik ma przelatane 8000 godzin to zapomnijcie, że ma licznikowe 150tyś km a 250 no i można sprawdzić, czy płyn był wymieniany w CVT Edited June 9, 2019 by Kazik_R52 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utras Posted June 30, 2019 Share Posted June 30, 2019 Kazik, jakoś zastanawia mnie jak odczytać z apki deterioration czyli kiedy był zmieniany olej, czy kiedy ma być zmieniony olej. U mnie jest to oznaczone 120. Jak to odczytać prawidłowo? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazik_R52 Posted June 30, 2019 Share Posted June 30, 2019 Daj screena ....120 to dziwna wartość , bo to by świadczyło, że olej jest świeży (120 można zrobić w parę gorące dni) , albo że ktoś wyczyścił licznik , albo licznik się "przekrecił" , tylko nie jestem pewien czy ten licznik się przekręca po 210 000, idzie dalej czy staje .... W zasadzie do określenia przybliżonego stanu płynu na podstawie tego programu potrzeba 3 zmiennych Cvt deterioration Run hours Run hours (warm engine). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utras Posted July 1, 2019 Share Posted July 1, 2019 Autem jeździ żona od 3 lat. Nic nie było grzebane odkąd jest u nas. Już sprawdzane było z rok temu, było 120. I teraz sprawdzałem jak wrzucałem post z pytaniem do Ciebie było 121. A dzisiaj już 128. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazik_R52 Posted July 1, 2019 Share Posted July 1, 2019 (edited) skasuj błędy zobacz czy się powtórzą jeśli tak to PO703 - czyli STOP LAMP SWITCH, za ten błąd odpowiada kilka rzeczy , ale najczęściej przełącznik pod pedałem hamulca, to nawet wpływa na działanie skrzyni biegów. błąd ten pojawił się już prawie 300 godzin temu możesz go rozpiąć i sprawdzić go miernikiem, możesz popryskać jakimś środkiem do styków na ten przełącznik, albo po prostu go wymienić profilaktycznie nie powinien kosztować nowy dużo, bo w usa kosztuje nowy 10$, na allegro masz używkę, jak na używkę sporo, ale co zrobić, chyba, że znajdziesz nowy nie dużo drożej. utras nie piszesz rok samochodu nawet ciężko Ci pomoc, przyjąłem 2005 https://allegro.pl/oferta/czujnik-krancowka-stopu-murano-i-z50-02-07-7722212130 numer fabryczny 253204M400 nowy zamiennik z chin https://pl.aliexpress.com/item/32987978965.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.9ef872cfJ0xDum&algo_pvid=904c088d-9fdd-4b4e-8f95-0baa37b7b6e5&algo_expid=904c088d-9fdd-4b4e-8f95-0baa37b7b6e5-1&btsid=f42df2e1-650a-49e5-8bdf-4f2de0a667f5&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_8%2Csearchweb201603_53 po przeczyszczeniu/wymianie spróbuj wyczyścić wszystkie błędy programem cvtz50, oczywiście to może być uszkodzenie przewody, czy nawet CAN, ale przełącznik to najprostrza sprawa do weryfikacji masz jeszcze P0725, ale trzeba najpierw usunąć P0703, P0725 jest wtedy jak skrzynia nie otrzymała w pewnym momencie prędkości obrotowej silnika, czasami to problem tylko złączek, trzeba rozłaczyć przeczyścić i połączyć, ale też często czujnik położenia wału korbowego... masz 5192 godziny pracy to przebieg około 190tyś km plus minus, ile ma na liczniku obecnie? 2121 zrobione na nagrzanym silniku, czyli raczej robił krótkie odcinki, rzadziej trasę, gdyby robił trasy by miał ze 3500. przy tylu godzinach to poziom zużycia płynu jest na poziomie 20000-40000, a nie 120 ten wskaźnik rośnie tylko gdy skrzynia jest gorąca, po długiej jeździe lub w upalne dni to może świadczyć, że przed kupnem ktoś zmienił płyn w CVT i wyczyścił ten wskaźnik, lub tylko wyczyścił ten wskaźnik, stawiam na ten pierwsze, lub skrzynia po remoncie + nowy płyn, wtedy te wszystkie przebiegi, godziny nie są niestety prawdziwe ......... przez 3 lat wzrost wskaźnika o 120 jest nierealny i albo jakaś anomalia w komputerze skrzyni, albo co możliwe, ktoś jeździł autem tylko po 10-20minut do pracy i z pracy i skrzynia się nie rozgrzewała i wskaźnik stał. To tak działa że ten wskaźnik w afryce w tydzień osiągnie 1000, a w północnej Kanadzie/ Alasce 0 Edited July 1, 2019 by Kazik_R52 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utras Posted July 2, 2019 Share Posted July 2, 2019 Błędy są już dawno usunięte i sam doprowadzilem do powstania tych błędów. Modułem obd Al619, który po podłączeniu walił po canie. Dopiero po jakimś czasie producent wypuścił poprawione oprogramowanie pod nissana. One poprostu są zapamiętane, ale usunięte. Wyświetlają się tylko jako ostatnie, które wystąpiły. Na tyle już to ogarnąłem. Co do jazdy tym samochodem, masz rację, tzn. jeździ żona około 15min. rano i 15min. popołudniu. Praca. Przebieg na tą chwilę niecałe 160000km przy czym średnia prędkość niekasowana od zakupu auta 3 lata jest na poziomie 31km/h. Dodam, że w tym czasie byliśmy dwa razy nim w Chorwacji, gdzie niżej 160km/h rzadko kiedy schodziło. Rocznik samochodu 2007, osobiście kupowałem od właścicielki w Szwajcarii. Przy 70000km miał zmieniany olej w skrzyni w tamtejszym serwisie. Od 100000km kobitka serwisowala już w nie autoryzowanym serwisie. My kupiliśmy ten samochód z przebiegiem 120tys km. Ogólnie ciężko było się z nią dogadać, troszkę łamała angielski. I nie dowiedzieliśmy się co zrobiła w tym samochodzie w ciągu tych 20tys. km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazik_R52 Posted July 2, 2019 Share Posted July 2, 2019 Tak te 160 może być minimalny prawdziwy przebieg, wiadomo że te 20-30tys km mogą być różnice zwłaszcza jak silnik robił krótkie odcinki, co wychodzi z godzin. Warto jeszcze sprawdzić kolor oleju. Jak dobrze chodzi to pilnować stan oleju , idealnie to 2/3 w skali bagnetu. Co do błędów to spróbuj je usunàc cvtz50, zobacz czy kasuje, co do powstania błędów to nawet się potwierdziło , że poza konkretnymi przyczynami mogà być spowodowane problemami z CAN. Ostatnio znajomy oglądał Murano w komisie ze 170tys km i stuknięte 8000godzin to wiadomo , że te auto ma nawalone 250-300 tysięcy realnie, a więc wszystko może się popsuć a nawet juz cześć powinna . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utras Posted July 2, 2019 Share Posted July 2, 2019 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazik_R52 Posted July 2, 2019 Share Posted July 2, 2019 Szerokości ....... :-) pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fafik Posted November 17, 2019 Share Posted November 17, 2019 (edited) Witam. U mnie temperatura rośnie powyżej 90 st. Przy prędkości autostradowej powyżej 160km,/h. Mam pytanie czemu program nie pokazuje u mnie większości danych z silnika? Tzn pokazuje prędkość, moc, obroty ale temperatury, spalania zasięgu już nie. Z kolei również nie pokazuje danych o napędzie AWS? Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za błędy. Auto to Murano 2 z 2008 roku początek produkcji silnik 3.5 188kw. Ktoś coś w tym temacie? Pozdrawiam Edited November 22, 2019 by fafik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.