Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

CVTZ50 - opis


Jakub.S83
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Trafiłem przez przypadek na opis działania i opisu funkcji polecanej apki jaką jest CVTz50 :spoko:

https://xn--327-qdd4ag.xn--p1ai/CVTz50

Opis w języku rosyjskim ale google w miarę przetłumaczy. 

Może się komuś przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry link, jeszcze bardziej szczegółowo opisane niż na stronie producenta apki

korzystam z tej apki, co nie raz już na forum to opisywałem i polecałem, oraz pisałem jaki interfejs to obsługuje

jedną z fajnych funkcji, którą dotychczas można było robić skomplikowaną procedurą ręczną (nie zawsze udaną) lub przy użyciu Consulta w serwisie ($$$$$) jest programowanie położenia przepustnicy. Wiec można spokojnie ją przeczyścić i zaprogramować i w banalnie prosty sposób ustawić, ja to testowałem działa u mnie...

przy tej apce można też zweryfikować przybliżony przebieg pojazdu, zużycie silnika.  Jak bym kupował używane Murano to z tym interfejsem bym jechał, jeśli wasz silnik ma przelatane 8000 godzin to zapomnijcie, że ma licznikowe 150tyś km a  250

 

no i można sprawdzić, czy płyn był wymieniany w CVT

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kazik, jakoś zastanawia mnie jak odczytać z apki deterioration czyli kiedy był zmieniany olej, czy kiedy ma być zmieniony olej. U mnie jest to oznaczone 120. Jak to odczytać prawidłowo? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj screena ....120 to dziwna wartość , bo to by świadczyło, że olej jest świeży (120 można zrobić w parę gorące dni) , albo że ktoś wyczyścił licznik , albo licznik się "przekrecił" , tylko nie jestem pewien czy ten licznik się przekręca po 210 000, idzie dalej  czy staje ....

W zasadzie do określenia przybliżonego  stanu płynu na podstawie tego programu potrzeba 3 zmiennych 

Cvt deterioration 

Run hours

Run hours (warm engine).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autem jeździ żona od 3 lat. Nic nie było grzebane odkąd jest u nas. Już sprawdzane było z rok temu, było 120. I teraz sprawdzałem jak wrzucałem post z pytaniem do Ciebie było 121. A dzisiaj już 128.

Screenshot_20190701_203624_com.cvtz50.cvtz50.jpg

Screenshot_20190701_203739_com.cvtz50.cvtz50.jpg

Screenshot_20190701_203707_com.cvtz50.cvtz50.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skasuj błędy zobacz czy się powtórzą

jeśli tak to

PO703 - czyli STOP LAMP SWITCH,  za ten błąd odpowiada kilka rzeczy , ale najczęściej przełącznik pod pedałem hamulca, to nawet wpływa na działanie skrzyni biegów.

błąd ten pojawił się już  prawie 300 godzin temu

możesz go rozpiąć i sprawdzić go miernikiem, możesz popryskać jakimś środkiem do styków na ten przełącznik, albo po prostu go wymienić profilaktycznie nie powinien kosztować nowy dużo, bo w usa kosztuje nowy 10$, na allegro masz używkę, jak na używkę sporo, ale co zrobić, chyba, że znajdziesz nowy nie dużo drożej. 

utras nie piszesz rok samochodu nawet ciężko Ci pomoc, przyjąłem 2005

https://allegro.pl/oferta/czujnik-krancowka-stopu-murano-i-z50-02-07-7722212130

numer fabryczny 253204M400

nowy zamiennik z chin

https://pl.aliexpress.com/item/32987978965.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.9ef872cfJ0xDum&algo_pvid=904c088d-9fdd-4b4e-8f95-0baa37b7b6e5&algo_expid=904c088d-9fdd-4b4e-8f95-0baa37b7b6e5-1&btsid=f42df2e1-650a-49e5-8bdf-4f2de0a667f5&ws_ab_test=searchweb0_0%2Csearchweb201602_8%2Csearchweb201603_53

po przeczyszczeniu/wymianie spróbuj wyczyścić wszystkie błędy programem cvtz50, oczywiście to może być uszkodzenie przewody, czy nawet CAN, ale przełącznik to najprostrza sprawa do weryfikacji 

masz jeszcze P0725, ale trzeba najpierw  usunąć P0703, P0725 jest wtedy jak skrzynia nie otrzymała w pewnym momencie prędkości obrotowej silnika, czasami to problem tylko złączek, trzeba rozłaczyć przeczyścić i połączyć, ale też często czujnik położenia wału korbowego...

masz 5192 godziny pracy to przebieg około 190tyś km plus minus, ile ma na liczniku obecnie? 

2121 zrobione na nagrzanym silniku, czyli raczej robił krótkie odcinki, rzadziej trasę, gdyby robił trasy by miał ze 3500.

przy tylu godzinach to poziom zużycia płynu jest na poziomie 20000-40000, a nie 120 ten wskaźnik rośnie tylko gdy skrzynia jest gorąca, po długiej jeździe lub w upalne dni

to może świadczyć, że przed kupnem ktoś zmienił płyn w CVT i wyczyścił ten wskaźnik, lub tylko wyczyścił ten wskaźnik, stawiam na ten pierwsze, lub skrzynia po remoncie + nowy płyn, wtedy te wszystkie przebiegi, godziny nie są niestety  prawdziwe .........

przez 3 lat wzrost wskaźnika o 120 jest nierealny i albo jakaś anomalia w komputerze skrzyni, albo co możliwe, ktoś jeździł autem tylko po 10-20minut do pracy i z pracy i skrzynia się nie rozgrzewała i wskaźnik stał. To tak działa że ten wskaźnik w afryce w tydzień osiągnie 1000, a w północnej Kanadzie/ Alasce 0 

 

Edytowane przez Kazik_R52
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy są już dawno usunięte i sam doprowadzilem do powstania tych błędów. Modułem obd Al619, który po podłączeniu walił po canie. Dopiero po jakimś czasie producent wypuścił poprawione oprogramowanie pod nissana. One poprostu są zapamiętane, ale usunięte. Wyświetlają się tylko jako ostatnie, które wystąpiły. Na tyle już to ogarnąłem. Co do jazdy tym samochodem, masz rację, tzn. jeździ żona około 15min. rano i 15min. popołudniu. Praca. Przebieg na tą chwilę niecałe 160000km przy czym średnia prędkość niekasowana od zakupu auta 3 lata jest na poziomie 31km/h. Dodam, że w tym czasie byliśmy dwa razy nim w Chorwacji, gdzie niżej 160km/h rzadko kiedy schodziło. Rocznik samochodu 2007, osobiście kupowałem od właścicielki w Szwajcarii. Przy 70000km miał zmieniany olej w skrzyni w tamtejszym serwisie. Od 100000km kobitka serwisowala już w nie autoryzowanym serwisie. My kupiliśmy ten samochód z przebiegiem 120tys km. Ogólnie ciężko było się z nią dogadać, troszkę łamała angielski. I nie dowiedzieliśmy się co zrobiła w tym samochodzie w ciągu tych 20tys. km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak te 160 może być minimalny  prawdziwy przebieg, wiadomo że te 20-30tys km mogą być różnice zwłaszcza jak silnik robił krótkie odcinki, co wychodzi z godzin. Warto jeszcze sprawdzić kolor oleju. Jak dobrze chodzi to pilnować stan oleju , idealnie to 2/3 w skali bagnetu.

Co do błędów to spróbuj je usunàc cvtz50, zobacz czy kasuje, co do powstania błędów to nawet się potwierdziło , że poza konkretnymi przyczynami mogà być spowodowane problemami z CAN.

Ostatnio znajomy oglądał Murano w komisie ze 170tys km i stuknięte  8000godzin to wiadomo , że te auto ma nawalone 250-300 tysięcy realnie, a więc wszystko może się popsuć a nawet juz cześć powinna . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. U mnie temperatura rośnie powyżej 90 st. Przy prędkości autostradowej powyżej 160km,/h. Mam pytanie czemu program nie pokazuje u mnie większości danych z silnika?  Tzn pokazuje prędkość, moc, obroty ale temperatury, spalania zasięgu już nie. Z kolei również nie pokazuje danych o napędzie AWS? Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za błędy. Auto to Murano 2 z 2008 roku początek produkcji silnik 3.5 188kw. Ktoś coś w tym temacie? Pozdrawiam 

Edytowane przez fafik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...