fafik Posted June 18, 2019 Share Posted June 18, 2019 Witam. Od ponad półtora roku posiadam Murano z51 z 2008 roku 3.5 Pb + Lpg. Po krótkim czasie okazało się że siedzą głowice. Tzn. Wypalone gniazda za duże luzy itp. Oddałem do mechaników którzy orzekli katastrofalny stan i tylko regeneracja. A więc demontaż oddanie do regeneracji 1500 PLN za sztukę i wynik końcowy prawie 10 tys. Teraz po przejechaniu 25 tys luzy zaworowe do regulacji. Kosztów jeszcze nie znam. Przebieg realny auta ok 230tys. Moje pytanie brzmi czy to jest normalne czy ktoś chce zrobić mnie w trąbę? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted June 18, 2019 Share Posted June 18, 2019 Jesli masz murano z gazem to normalne, aby sprawdzic luz zaworowy co 30.000 km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fafik Posted June 18, 2019 Author Share Posted June 18, 2019 Dziękuję za odpowiedz. Auto jest już po sprawdzeniu luzów i 9 zaworów jest do regulacji. Głównym objawem który mnie zaniepokoił było "pukanie" podobne do panewki ale występujące tylko na zimnym silniku. Czy orientuje się Pan szacowany koszt takowej regulacji ? pozdr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazik_R52 Posted June 18, 2019 Share Posted June 18, 2019 Zależy, może być bardzo drogo , jeśli okażą się popychacze do wymiany, to koszt kompletu 6k zł + do tego rozebranie pół silnika , rozrządu , wałkow. Drogo bo trudno dostać stare popychacze tylko nowy typ trwalszy Diamond-like Carbon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fafik Posted June 18, 2019 Author Share Posted June 18, 2019 W teorii taki remont miał miejsce 25 tys. km temu. Choć w to wątpię ale nie zostałem poinformowany co dokładnie było robione w głowicach. Tylko koszt ogólny 1500 od sztuki. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marta25 Posted July 22, 2019 Share Posted July 22, 2019 Ja robiłem taki remont osobiście silnika i nie da się uregulować luzów zaworowych tam wymienia się szklanki one mają różne długości trzpień od spodu ja zrobiłem inaczej pogłębianie gniazd zaworowych i szlifowanie trzonka zaworowego 1500 za obie głowice robota moja silnik wyjęty i rozebrany całość 3500 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafaja Posted June 4, 2020 Share Posted June 4, 2020 Witam Czy po W dniu 22.07.2019 o 21:46, Marta25 napisał: Ja robiłem taki remont osobiście silnika i nie da się uregulować luzów zaworowych tam wymienia się szklanki one mają różne długości trzpień od spodu ja zrobiłem inaczej pogłębianie gniazd zaworowych i szlifowanie trzonka zaworowego 1500 za obie głowice robota moja silnik wyjęty i rozebrany całość 3500 Czy po tej naprawie wszystko ok.Jakie były objawy przed naprawą? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fafik Posted June 4, 2020 Author Share Posted June 4, 2020 witam. Po naprawie auto pojeździło kilka miesięcy i znowu trafiło do mechanika z problemem zaworów. Usłyszałem że ten typ tak ma i trzeba płacić gdzie auto od nowości jeździło bez regulacji. problemem jest zdecydowanie większe spalania i nierówna praca na postoju, tak jakby wypadnie zapłonu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafaja Posted June 5, 2020 Share Posted June 5, 2020 Dzięki.Mi też prawdopodobnie wypalił się zawór i czeka mnie to samo.Tylko nie wiem co robić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fafik Posted June 5, 2020 Author Share Posted June 5, 2020 Sprzedaj to bo skarbonka bez dna. Nawet jak dbasz itp to i tak się zepsuje. U mnie teraz katalizatory do wymiany, skrzynia do roboty a była już raz robiona za bagatela 15,5k i nie wiadomo co się zaraz następne zepsuje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafaja Posted June 6, 2020 Share Posted June 6, 2020 To mnie pocieszyłeś .U mnie też w katalizatorze lub tłumiku coś brzęczy.Zrobić muszę bo takiego nie sprzedam. A duży problem z wymianą głowicy samemu.Czy potrzeba jakieś specjalistyczne narzędzia do blokowania rozrządu?Silnik trzeba wyjmować czy da radę bez wyjęcia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fafik Posted June 6, 2020 Author Share Posted June 6, 2020 w tym silniku pierwsze katy są tuż za kolektorami i skruszone potrafią zostać wessane do cylindrów, co szybko kończy silnik. Było bardzo wiele takich przypadków. Jak tłukłem swoje niewiele z nich już tam było. Z głowicami jest sporo cyrku u mnie były robione bez wyciągania silnika ale miejscą tam jest naprawdę niewiele. Kpl. rozrząd od razu musi wjechać. Problem pojawia się z wariatorami za sztukę bagatela 6300. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafaja Posted June 7, 2020 Share Posted June 7, 2020 Szukam mechanika który mi to ogarnie w rozsądnych pieniądzach i czasie bo jak jeszcze pojeżdżę to pewnie nie będzie co już naprawiać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.