Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] Błąd P2452 - czujnik różnicy ciśnienia ukladu wydechowego


Tomek1984
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od pewnego czasu w moim Nissanie X-Trail (T31) z 2.0 dci (4x4) jest problem z mocą / momentem obrotowym. Otóż, maksymalnie osiąga 2,2-2,5 tyś obr/min na 2-6 biegu (na pierwszym to da radę dojść do 3 tyś ale ledwo) i to dość mozolnie no i czuć oczywiście że jest bardzo ospały. Prędkość maks. to jakieś 110-120 km/h i dalej nie chce już jechać. Gdy temperatury zewnętrzne są niższe to auto jest nieco żwawsze ale rekordów nigdzie nie pobije mimo to. A i jest wycięty DPF.

Podłączyłem go pod komputer i wyskoczyły takie błędy:

P2452, P2263 (wg. https://www.obd-codes.com/p2263 ten błąd może wynikać z pojawienia się błędu P2452), P1436 oraz 2A00 i 0133. 

Domyślam się, że problem będzie krążył wokół czujnika różnicy ciśnień DPF. Pytanie - gdzie ten czujnik można znaleźć? W komorze silnika? Czy gdzieś za / przed dpf? Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? 

Będę wdzięczny za porady i pomoc :)

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ,który robił u mnie identyczne objawy jest przy silniku od tyłu u góry ale od strony pasażera przy samej grodzi ciężko go dojrzeć.

Tu jest aukcja do niego:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-2-o-dci-koleos-dpf-slask-7607430698

W serwisie poczekasz na niego i będzie kosztował sporo ponad 400pln

Jest jeszcze jeden czujnik ,który może takie objawy powodować ,plastikowy ,ale na 90% jestem pewny ze to nie on:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-qashqai-x-trail-koleos-7652602981

Edytowane przez piotrek3
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, wielkie dzięki za pomoc :) ASO będę unikał bo kiedy kilka lat temu była akcja serwisowa związana ze ślizgami przy korbowodach to przy okazji chcieli mi wymienić sondę lambdę za 700 zł :D Bzdura totalna... a no i wąż gumowy do turbo bo był pęknięty - 800 zł. Znalazłem sobie taki sam za 60 zł i od 3 lat działa super :)

A co z wężami, przewodami idącymi do czujnika? Jakieś przetarcia, uszkodzenia może? W jakich miejscach najlepiej szukać takich rzeczy, jeśli są?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie jest czujnik nic z nim sie nie styka.

Gdybyś z tym pojechał do ASO i jakims cudem od razu udało im sie prawidłowo zdiagnozowac usterke to na pewno wymienili by oba podane przeze mnie czujniki.A ten jeden co prawdopodobnie jest uszkodzony kosztuje u nich ok.500 zł.

Na zdjeciu jakie pokazałem czujnik jest razem z obudową ,a w ASO sam tylko czujnik jest oferowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.06.2019 o 21:56, piotrek3 napisał:

Tam gdzie jest czujnik nic z nim sie nie styka.

Gdybyś z tym pojechał do ASO i jakims cudem od razu udało im sie prawidłowo zdiagnozowac usterke to na pewno wymienili by oba podane przeze mnie czujniki.A ten jeden co prawdopodobnie jest uszkodzony kosztuje u nich ok.500 zł.

Na zdjeciu jakie pokazałem czujnik jest razem z obudową ,a w ASO sam tylko czujnik jest oferowany.

Czyli zatem reasumując, kupić ten czujnik (z osłoną)?

https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-spalin-2-o-dci-koleos-dpf-slask-7607430698

 

Cytat

 

W dniu 24.06.2019 o 21:56, piotrek3 napisał:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.Sprzedawcy nic nie przyjdzie po obudowie dlatego sprzedaje razem z czujnikiem-bez wpływu na końcową cenę.

A przy wymianie poluźnij zaciski i przełóż tylko sam czujnik-to się nie narobisz.

 

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzięki wielkie za pomoc !! Czujnik kupiony i wymieniony (trochę było z tym zabawy) ;) Tylko, że auto dalej się zachowuje tak jak zachowywało do tej pory - błędów nie wyczyściłem z komputera i rozumiem, że to może być teraz powód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, powodem jest to że wymieniłeś element który prawdopodobnie nie był uszkodzony.

Podjedź gdzieś na diagnostykę a nie odczytanie błędów, daj zarobić ludziom co się na tym znają i dowiesz się w czym jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Mereth92 napisał:

Nie, powodem jest to że wymieniłeś element który prawdopodobnie nie był uszkodzony.

Podjedź gdzieś na diagnostykę a nie odczytanie błędów, daj zarobić ludziom co się na tym znają i dowiesz się w czym jest problem.

Zawsze twierdziłem,ze podstawa to prawidłowa diagnostyka przez osobe ,która ma wiedze i doświadczenie w interpretacji wskazań komputera.

W tym przypadku albo diagnoza była błędna albo też zakupiony czujnik używany też jest wadliwy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
W dniu 21.06.2019 o 18:13, Tomek1984 napisał:

Witam,

Od pewnego czasu w moim Nissanie X-Trail (T31) z 2.0 dci (4x4) jest problem z mocą / momentem obrotowym. Otóż, maksymalnie osiąga 2,2-2,5 tyś obr/min na 2-6 biegu (na pierwszym to da radę dojść do 3 tyś ale ledwo) i to dość mozolnie no i czuć oczywiście że jest bardzo ospały. Prędkość maks. to jakieś 110-120 km/h i dalej nie chce już jechać. Gdy temperatury zewnętrzne są niższe to auto jest nieco żwawsze ale rekordów nigdzie nie pobije mimo to. A i jest wycięty DPF.

Podłączyłem go pod komputer i wyskoczyły takie błędy:

P2452, P2263 (wg. https://www.obd-codes.com/p2263 ten błąd może wynikać z pojawienia się błędu P2452), P1436 oraz 2A00 i 0133. 

Domyślam się, że problem będzie krążył wokół czujnika różnicy ciśnień DPF. Pytanie - gdzie ten czujnik można znaleźć? W komorze silnika? Czy gdzieś za / przed dpf? Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem? 

Będę wdzięczny za porady i pomoc :)

Tomek

Witam 

Mam podobne objawy do opisanych powyżej. Obroty max 2.2, prędkość max 120 km/h, pedał gazu dociśnięty do podłogi i brak reakcji. Miga lampka tempomatu SET. Po wyłączeniu zapłonu i uruchomieniu ponownym na chwilę wraca wszystko do normy po czym ponownie wchodzi w tryb awaryjny.    Nie zapala się ani DPF ani Check Engine (posiadam DPF). Pewnego razu pokazał się komunikat check engine i kod P2263. Po skasowaniu jakiś czas było ok.Turbina po regeneracji , wtryski sprawdzone. Podejrzewam DPF że jest zawalony (przebieg 360kkm) mimo braku sygnalizacji.Planuję czyszczenie chemiczno- mechaniczne.Wcześniej był wypalany w ASO. Sprawdzę jeszcze te czujniki ciśnienia spalin i więcej nie mam pomysłów.

Może ktoś rozwiązał podobny problem.Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Sprawa wygląda na rozwiązaną.Wymieniłem elektrozawór sterowania doładowaniem turbosprężarki (pasuje od Koleosa) 4  problem zniknął. Mam już przejechane 2000 km i bez problemów. Dodatkowo zaślepiłem sobie EGR i X-trail śmiga jak młody:)

Przechwytywanie.jpg

IMG_20200326_205454412.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, skycruiser napisał:

Sprawa wygląda na rozwiązaną.Wymieniłem elektrozawór sterowania doładowaniem turbosprężarki (pasuje od Koleosa) 4  problem zniknął. Mam już przejechane 2000 km i bez problemów. Dodatkowo zaślepiłem sobie EGR i X-trail śmiga jak młody:)

Przechwytywanie.jpg

IMG_20200326_205454412.jpg

Dzięki za odpowiedź :) U mnie DPF był wycięty i wywala błąd DPF. DPF był dawno wycięty zanim go nabyłem (koniec 2014), ale lampka się nie zapalała. Dopiero w jakoś w 2015 zapalił się najpierw check engine (błędów nie sprawdziłem, bo auto dalej normalnie jeździło), a błąd DPF wywalił w 2016 roku jak pamiętam i dalej też bez objawów. Niestety, ten problem z którym teraz bujam się od sierpnia 2017 nie "umarł" bo nikt nie potrafił z tych "elektroników" go dobrze zdiagnozować - każdy co innego, że np. źle wycięty DPF i trzeba na nowo soft wgrać albo że trzeba czujniki wymienić..... trochę się pogubiłem. Ale jest światełko w tunelu - przeczyściłem przepływomierz, przedmuchałem go, następnie wyczyściłem styki od czujnika za puszką z DPF i zaczął nagle lepiej jeździć, przyspieszać itp - stał się żywszy... ALE dalej daleko do ideału jeszcze. Jeśli jest problem z elektrozaworem to też by jakiś błąd wyrzucił?

Edytowane przez Tomek1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jeżeli masz wycięty dpf to powinien być do tego zrobiony odpowiednio soft do sterownika silnika. Jeżeli wyskakują błędy od dpf i i czujników z nim związanych np czujnik ciśnienia różnicowego , to znaczy że coś w oprogramowaniu się posypało 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.06.2020 o 09:08, Pablo720709 napisał:

Witam. Jeżeli masz wycięty dpf to powinien być do tego zrobiony odpowiednio soft do sterownika silnika. Jeżeli wyskakują błędy od dpf i i czujników z nim związanych np czujnik ciśnienia różnicowego , to znaczy że coś w oprogramowaniu się posypało 

Oczywiscie, trzeba modyfikowac soft po wycieciu dpf ale z róznych wzgledów (również prawnych)cale sterowanie dpf wraz ze wszystkimi czujnikami powinno pozostac i byc aktywne.

Jak tak to jest wykonane jw  to równiez powodem błedów moze byc po prostu usterka ktoregoś z czujników od dpf.

Podstawa to dobra diagnostyka komputerowa przez osobe ,ktora umie wlasciwie odczytac wskazania komputera.

Z doswiadczenia wiem,ze z tym jest akurat najwiekszy problem i osobiscie jezdze autem ponad 100km w jedna strone do fachowca ,ktory jak na razie zawsze trafnie umial odczytywac pokazane błedy bo tam gdzie mieszkam róznie z tym bywało..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...