Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan X-Trail T31 2.0 dCi MY08 - Zielon, dziennik auta


Zielon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołgiem ekipa!

 

Boże w końcu wziąłem się za opisanie X'a.

Będę tutaj zamieszczał wszelkie naprawy i historia z nim związane - pomoże mi to w prowadzeniu jego historii :)

 

Nissan zamienił wcześniejsze Volvo S40, którym jeździłem bezawaryjnie 7 lat. Niestety przez ten okres życia troszkę się zmieniło ( rodzina, dzieci, dom, własna działalność ) Gabaryty i moc eski zaczęły robić się problematyczne i przez dluuuugi okres czasu szukałem jej lepszego i większego zamiennika. Wyborem od serca było oczywiście XC70 CC, lub XC90 - niestety w kwocie 30 tyś. albo moje wymagania były zbyt wysokie, albo budżet za niski..

 

Wybór po dosyć długich poszukiwaniach padł na Nissana Xtrail T31.

 

A dokładnie udało mu się kupić auto od razu po wystawienie go przez sprzedającego na otomoto.

Zadzwoniłem, wypytałem każdy szczegół i przez telefon stargowałem już 3 tyś. złotych...

Auto miało dwóch właścicieli ( 3 lata i 5 lat ) od nowości w PL, serwisowanie tylko w Nissan Zaborowski. To dało mi zielone światło i poniekąd pewność zakupu.

 

Auto kupiłem 14 lutego z przebiegiem 242 tyś. km.

Wyposażenie na ten rocznik raczej maksymalne:

Silnik M9R 2.0 Diesel 173km 380Nm

Napęd przełączany na oś, auto 4 x 4 i blokada

Skórzana tapicerka

Elektryczne fotele

Elektryczne lusterka 

Elektryczne szyby x4

6 poduszek 

Duża NAVI

Zmieniarka 6CD

Kamera cofania 

Dodatkowe światła dalekosiężne w relingach 

Panoramiczny szyberdach

Dwa komplety aluminiowych kół

jak coś zapomniałem dopiszę - uczę się Nissana i jego nowości :)

 

Naprawy / Serwis

 

 

20.02.2019

Wymiana filtra klimatyzacji i ozonowanie 

 

28.03.2019

Wymiana rozrusznika, oraz przednich: sworzni, końcówek drążka, stabilizatorów

 

2.05.2019

Zmiana kól na letnie + wyważenie

 

18.05.2019

Jedna opona dostała bicia - gwarancja nie uznana - zakup nowej.

 


27.06.2019

Wymiana żarników na D2S Osram 4300K

20190507_170037.jpg

20190307_121815.jpg

20190305_113439.jpg

20190430_182822.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne felgi na pierwszym zdjęciu. To 17' czy 18'?

Pozdrawiam X-maniaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

27.07.2019 - Wymiana oleju w silniku

Pykło w weekend 250.000km więc wpadł nowy olej ( MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30), filtr oleju i filtr powietrza.
Za tydzień wyjazd, więc muszę znaleźć jeszcze magika i wymienić kompresor/sprzęgło klimy oraz wymienić linki od ręcznego.

Edytowane przez Zielon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

2.08.2019 - Spory serwis klimy

Przed podrożą zrobione:

nowa chłodnica klimatyzacji NRF + osuszacz

nowe sprzęgło kompresora klimy 

nowa cewka sprzęgła klimy

usunięcie nieszczelności w układzie klimy

nowe zawory serwisowe klimy

uzupełnienie czynnika 

czyli ewentualnie jeszcze zostanie kiedyś do wymiany parownik - sprężarka :P :) - na razie działa i klima na wylocie daje -2 :)

Trasa Warszawa - Karwia 2 + 2 dzieci + bagaże trasa A1 + A2 
prędkość 100 - 110 spalanie około 7.2l/100km
Trasa Karwia - Szczytno 2 + 2 + bagaże 
Prędkość 120 - 140 spalanie około 8,5l/100km
Trasa Szczytno - Warszawa
prędkość 140 - 170 spalanie 10,3l/100km

Autko bez problemów :samochod-rodzinny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

16.08.2019 - Zmiana audio przód + wygłuszenie drzwi.


DYSTANSE MDF NISSAN X-TRAIL T30 T31 T32 od 2001

W ucho wpadły mi głośniki 

Audio System M165 EVO 165mm
 

  Cytat

Dane techniczne:

  • 165 mm 2-drożny ZESTAW

Składający się z:

  • 2x HS 24 EVO nowa 25mm kopułka jedwabna
  • 2x MS 165 EVO
  • Głębokość instalacji: 63 mm;
  • Średnica instalacji: 143 mm
  • Skuteczność: 93 dB
  • Impedancja: 3 Ohm
  • Pasmo przenoszenia:  50 - 22.000 Hz
  • Wydajność: 2 x 90 W RMS

W końcu wolna chwila i mogłem wziąć się za wygłuszenie drzwi/montaż głośników.
Chciałem robić razem z tylnymi, ale sam przód zajął mi niecałe 10h - kolejne podejście jak znajdę ochotę na taką zabawę
Głośniki AUDIO SYSTEM M165 EVO2 (tweetery wstępnie zamontowane, ale chce schować w oryginalne miejsce)
Maty CTK Practic 2.0 - miejscami za głośnikiem naklejane podwójnie.

Myślę też nad aktywną skrzynią (często wyciągam wszystko z bagażnika - potrzebuje miejsca)
I wtedy głośniki w tylnych drzwiach odetnę, albo będą chodziły na 15% mocy.
Radio ori, ma 6CD, mp3, sterowanie z kierownicy itp. bardzo mi odpowiada i nie zmieniam.

20190815_140251.jpg

20190815_183935.jpg

20190815_201932.jpg

20190815_183928.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Klima zrobiona, nowe części wsadzone.
Miałem plan pod koniec sezonu kupić jakieś cabrio ~5k pln, ale nieco mniejsza suma została wydana na naprawę klimatyzacji...
Nowa sprężarka z cewką i sprzągłem (kompletna)
Nowy przekaźnik, nowy osuszacz, płukanie układu, ponowne nabicie układu, nowy pasek klinowy (wielorowkowy)
Na razie działa i oby przez najbliższe 4-5 lat się nie zepsuło.

fgffgg.JPG

ghsdfhsghnsfn.JPG

jkk.JPG

Edytowane przez Zielon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
57 minut temu, Zielon napisał:

2.11.2019

Czyszczenie DPF i kasowanie błędu ECU

Jak czyściłes DPF??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddałem do specjalisty - Niedaleko mnie jest Doktor DPF - najlepszy zakład w okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Zielon napisał:

Oddałem do specjalisty - Niedaleko mnie jest Doktor DPF - najlepszy zakład w okolicy.

Sposob jak jest czyszczony dpf jest bardzo istotny.

Tak na prawde jedyny ,ktory moze pomoc na dłuzej to rozebranie wydechu i chemiczno -mechaniczne czyszczenie filtra.

Tylko to sporo kosztuje a najczesciej po prostu filtr jest wypalany programowo-ale to na starcza tylko krotki czas..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2019 o 14:54, piotrek3 napisał:

Sposob jak jest czyszczony dpf jest bardzo istotny.

Tak na prawde jedyny ,ktory moze pomoc na dłuzej to rozebranie wydechu i chemiczno -mechaniczne czyszczenie filtra.

Tylko to sporo kosztuje a najczesciej po prostu filtr jest wypalany programowo-ale to na starcza tylko krotki czas..

W zaufanym zakładzie dostałem papier, i gwarancję na 2 lata - no chyba że wtryski źle leją, albo będę go zamulał - ale to oczywiste.
Zapłaciłem niecały 1000zł brutto.

Edytowane przez Zielon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Zielon napisał:

W zaufanym zakładzie dostałem papier, i gwarancję na 2 lata - no chyba że wtryski źle leją, albo będę go zamulał - ale to oczywiste.
Zapłaciłem niecały 1000zł brutto.

Papier przyjmie wszystko,tak jak w KIA 7 lat gwarancji i kilka stron wyłaczeń i de facto ma sie gwarancje jak wszedzie.

Nie wiesz więc jak filtr był czyszczony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2019 o 09:18, Zielon napisał:

W zaufanym zakładzie dostałem papier, i gwarancję na 2 lata - no chyba że wtryski źle leją, albo będę go zamulał - ale to oczywiste.
Zapłaciłem niecały 1000zł brutto.

gwarancja jest iluzoryczna, ciekaw jestem jak udowodnisz mechanikowi ze nie 'zamulales', cokolwiek to znaczy
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 9.11.2019 o 08:06, borge napisał:

gwarancja jest iluzoryczna, ciekaw jestem jak udowodnisz mechanikowi ze nie 'zamulales', cokolwiek to znaczy
 

wszystko wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

@piotrek3

był czyszczony chemiczno-mechanicznie w http://doktordpf.pl
Znam klientów tego serwisu - to też moi klienci od lat i nikt na nich nie narzeka.

Edytowane przez Zielon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

X-Trail jak na razie jeździ bez problemu.

Zakupiłem mu nowe OEM dywaniki na wiosnę.
Teraz kolejna wymiana to wydech (chyba zrobię z kwasu) 

I tarcze kotwiczne z linkami i okładzinami do wymiany.

Przechwytywanie 1.JPG

Przechwytywanie 2.JPG

Przechwytywanie.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie kupiles dywaniki i jaka cena?
te tylne nie sa nieco za krotkie? po dosunieciu do przodu nie zostaje 'goly' pasek wykladziny pod nimi ponizej krawedzi tylnych foteli? moglbys zmierzyc i podac wymiar?

dywaniki.jpg

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobię to po weekendzie.
Kupiłem od klienta, skąd miał nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginałach Nissan-a dywanik kierowcy jest zdecydowany za krotki.

Lepsze sa zmienniki -bo są dłuzsze i piach zostaje na dywaniku a nie wykladzinie podlogowej ,jak to ma miejsce kiedy jest oryginalny dywanik Nussan-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Nissan umówiony na regenerację turbo, klocki, tarcze, listwy kotwiczne, czyszczenie EGR. olej itp.

Grill oklejony na czarny mat A na koniec powłoka od FX Protect

Moja robota #Green detailing 

 

20200904_184622.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nadeszła pora napisac coś nowego o X'ie

 

Przebieg 265 tysięcy i wymiana/naprawa:

- regeneracja turbo

- czyszczenie EGR, przepustnicy i kanałów dolotowych

- wymiana oleju i filtra OEM w silniku

- wymiana paliwa Filtron

- wymiana oleju w skrzyni, reduktorze, dyfrze - jaki olej muszę się dowiedzieć od mechanika.

- wymiana tylnych amortyzatorów Kayaba

- wymiana przednich wahaczy Leamforder

- wymiana tarcz, klocków przd i tył ATE

- nowe tarcze kotwiczne (osłonowe) przednie

- regeneracja przednich zacisków hamulcowych

- zakup używanych tarcz kotwicznych tylnych, piaskowanie, malowanie proszkowo + hammerite - w końcu mam ręczny

- nowe okładziny, wszystkie linki od hamulca ręcznego

- nowy płyn hamulcowy

- wymiana łączników stabilizatora TRW

- nowy tłumik końcowy

- wymiana taśmy kierownicy

- siłowniki klapy tył 

- płyn w chłodnicy

 

To chyba tyle, może o czymś zapomniałem, miał być serwis turbo, ale chciałem mieć wszystko zrobione co potrzeba tip-top.
 

20201026_201015.jpg

20201026_225244.jpg

20201102_180835.jpg

20201102_181426.jpg

received_649857232388830.jpg

received_964652427387586.jpg

received_262646371711775.jpg

received_1111906242557897.jpg

Teraz pora na nowe klasksony, światła pozycyjne w kolorze xenonu, czarne kierunki i nową skórę na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Zielon gdzie regenerowane turbo, jaki koszt i czy polecasz miejsce? jakie zaobserwowałeś objawi, że skłoniły Cię do wymiany/regeneracji Turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Eloar napisał:

@Zielon gdzie regenerowane turbo, jaki koszt i czy polecasz miejsce? jakie zaobserwowałeś objawi, że skłoniły Cię do wymiany/regeneracji Turbo?

przy około 3 tysiącach nie szedł dalej, po wyłączeniu zapłonu problem ustał. Pojawił się jeszcze dwa razy i naprawiłem.
Regenerował mój mechanik który ma speca od lat gdzieś na Mazurach i daje na to gwarancję (jeden i drugi)
koszty regeneracji nie znam dokładnie ale coś 1000-1200.
ale tutaj jest też ważny sprawny EGR :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zielon napisał:

przy około 3 tysiącach nie szedł dalej, po wyłączeniu zapłonu problem ustał. Pojawił się jeszcze dwa razy i naprawiłem.
Regenerował mój mechanik który ma speca od lat gdzieś na Mazurach i daje na to gwarancję (jeden i drugi)
koszty regeneracji nie znam dokładnie ale coś 1000-1200.
ale tutaj jest też ważny sprawny EGR :)

no to się przełączał w tryb awaryjny. U mnie to się zdarza, ale wywala błąd sensora ciśnienia w dolocie. Zdarza mu się to tylko jeśli przycisnę za mocno na zimnym, więc na razie jeżdżę i ogarniam jakie i gdzie sensory tam są. Co do EGR, to wymieniłem parę miesięcy temu na nowy oryginalny jak mi padł, więc tu się nie boję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...