Zielon Posted July 1, 2019 Share Posted July 1, 2019 Czołgiem ekipa! Boże w końcu wziąłem się za opisanie X'a. Będę tutaj zamieszczał wszelkie naprawy i historia z nim związane - pomoże mi to w prowadzeniu jego historii Nissan zamienił wcześniejsze Volvo S40, którym jeździłem bezawaryjnie 7 lat. Niestety przez ten okres życia troszkę się zmieniło ( rodzina, dzieci, dom, własna działalność ) Gabaryty i moc eski zaczęły robić się problematyczne i przez dluuuugi okres czasu szukałem jej lepszego i większego zamiennika. Wyborem od serca było oczywiście XC70 CC, lub XC90 - niestety w kwocie 30 tyś. albo moje wymagania były zbyt wysokie, albo budżet za niski.. Wybór po dosyć długich poszukiwaniach padł na Nissana Xtrail T31. A dokładnie udało mu się kupić auto od razu po wystawienie go przez sprzedającego na otomoto. Zadzwoniłem, wypytałem każdy szczegół i przez telefon stargowałem już 3 tyś. złotych... Auto miało dwóch właścicieli ( 3 lata i 5 lat ) od nowości w PL, serwisowanie tylko w Nissan Zaborowski. To dało mi zielone światło i poniekąd pewność zakupu. Auto kupiłem 14 lutego z przebiegiem 242 tyś. km. Wyposażenie na ten rocznik raczej maksymalne: Silnik M9R 2.0 Diesel 173km 380Nm Napęd przełączany na oś, auto 4 x 4 i blokada Skórzana tapicerka Elektryczne fotele Elektryczne lusterka Elektryczne szyby x4 6 poduszek Duża NAVI Zmieniarka 6CD Kamera cofania Dodatkowe światła dalekosiężne w relingach Panoramiczny szyberdach Dwa komplety aluminiowych kół jak coś zapomniałem dopiszę - uczę się Nissana i jego nowości Naprawy / Serwis 20.02.2019 Wymiana filtra klimatyzacji i ozonowanie 28.03.2019 Wymiana rozrusznika, oraz przednich: sworzni, końcówek drążka, stabilizatorów 2.05.2019 Zmiana kól na letnie + wyważenie 18.05.2019 Jedna opona dostała bicia - gwarancja nie uznana - zakup nowej. 27.06.2019 Wymiana żarników na D2S Osram 4300K Link to comment Share on other sites More sharing options...
RysiekD Posted July 1, 2019 Share Posted July 1, 2019 Ładne felgi na pierwszym zdjęciu. To 17' czy 18'? Pozdrawiam X-maniaków. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted July 2, 2019 Author Share Posted July 2, 2019 Cześć. 18, te brudne to zimowe 17 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted July 29, 2019 Author Share Posted July 29, 2019 (edited) 27.07.2019 - Wymiana oleju w silniku Pykło w weekend 250.000km więc wpadł nowy olej ( MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30), filtr oleju i filtr powietrza. Za tydzień wyjazd, więc muszę znaleźć jeszcze magika i wymienić kompresor/sprzęgło klimy oraz wymienić linki od ręcznego. Edited July 29, 2019 by Zielon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted August 12, 2019 Author Share Posted August 12, 2019 2.08.2019 - Spory serwis klimy Przed podrożą zrobione: nowa chłodnica klimatyzacji NRF + osuszacz nowe sprzęgło kompresora klimy nowa cewka sprzęgła klimy usunięcie nieszczelności w układzie klimy nowe zawory serwisowe klimy uzupełnienie czynnika czyli ewentualnie jeszcze zostanie kiedyś do wymiany parownik - sprężarka - na razie działa i klima na wylocie daje -2 Trasa Warszawa - Karwia 2 + 2 dzieci + bagaże trasa A1 + A2 prędkość 100 - 110 spalanie około 7.2l/100km Trasa Karwia - Szczytno 2 + 2 + bagaże Prędkość 120 - 140 spalanie około 8,5l/100km Trasa Szczytno - Warszawa prędkość 140 - 170 spalanie 10,3l/100km Autko bez problemów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted August 20, 2019 Author Share Posted August 20, 2019 16.08.2019 - Zmiana audio przód + wygłuszenie drzwi.DYSTANSE MDF NISSAN X-TRAIL T30 T31 T32 od 2001 W ucho wpadły mi głośniki Audio System M165 EVO 165mm Cytat Dane techniczne: 165 mm 2-drożny ZESTAW Składający się z: 2x HS 24 EVO nowa 25mm kopułka jedwabna 2x MS 165 EVO Głębokość instalacji: 63 mm; Średnica instalacji: 143 mm Skuteczność: 93 dB Impedancja: 3 Ohm Pasmo przenoszenia: 50 - 22.000 Hz Wydajność: 2 x 90 W RMS W końcu wolna chwila i mogłem wziąć się za wygłuszenie drzwi/montaż głośników. Chciałem robić razem z tylnymi, ale sam przód zajął mi niecałe 10h - kolejne podejście jak znajdę ochotę na taką zabawę Głośniki AUDIO SYSTEM M165 EVO2 (tweetery wstępnie zamontowane, ale chce schować w oryginalne miejsce) Maty CTK Practic 2.0 - miejscami za głośnikiem naklejane podwójnie. Myślę też nad aktywną skrzynią (często wyciągam wszystko z bagażnika - potrzebuje miejsca) I wtedy głośniki w tylnych drzwiach odetnę, albo będą chodziły na 15% mocy. Radio ori, ma 6CD, mp3, sterowanie z kierownicy itp. bardzo mi odpowiada i nie zmieniam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted September 5, 2019 Author Share Posted September 5, 2019 (edited) Klima zrobiona, nowe części wsadzone.Miałem plan pod koniec sezonu kupić jakieś cabrio ~5k pln, ale nieco mniejsza suma została wydana na naprawę klimatyzacji...Nowa sprężarka z cewką i sprzągłem (kompletna)Nowy przekaźnik, nowy osuszacz, płukanie układu, ponowne nabicie układu, nowy pasek klinowy (wielorowkowy)Na razie działa i oby przez najbliższe 4-5 lat się nie zepsuło. Edited September 5, 2019 by Zielon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted November 4, 2019 Author Share Posted November 4, 2019 2.11.2019 Czyszczenie DPF i kasowanie błędu ECU Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted November 4, 2019 Share Posted November 4, 2019 57 minut temu, Zielon napisał: 2.11.2019 Czyszczenie DPF i kasowanie błędu ECU Jak czyściłes DPF?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted November 4, 2019 Author Share Posted November 4, 2019 Oddałem do specjalisty - Niedaleko mnie jest Doktor DPF - najlepszy zakład w okolicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted November 5, 2019 Share Posted November 5, 2019 14 godzin temu, Zielon napisał: Oddałem do specjalisty - Niedaleko mnie jest Doktor DPF - najlepszy zakład w okolicy. Sposob jak jest czyszczony dpf jest bardzo istotny. Tak na prawde jedyny ,ktory moze pomoc na dłuzej to rozebranie wydechu i chemiczno -mechaniczne czyszczenie filtra. Tylko to sporo kosztuje a najczesciej po prostu filtr jest wypalany programowo-ale to na starcza tylko krotki czas.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted November 7, 2019 Author Share Posted November 7, 2019 (edited) W dniu 5.11.2019 o 14:54, piotrek3 napisał: Sposob jak jest czyszczony dpf jest bardzo istotny. Tak na prawde jedyny ,ktory moze pomoc na dłuzej to rozebranie wydechu i chemiczno -mechaniczne czyszczenie filtra. Tylko to sporo kosztuje a najczesciej po prostu filtr jest wypalany programowo-ale to na starcza tylko krotki czas.. W zaufanym zakładzie dostałem papier, i gwarancję na 2 lata - no chyba że wtryski źle leją, albo będę go zamulał - ale to oczywiste. Zapłaciłem niecały 1000zł brutto. Edited November 7, 2019 by Zielon Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted November 7, 2019 Share Posted November 7, 2019 5 godzin temu, Zielon napisał: W zaufanym zakładzie dostałem papier, i gwarancję na 2 lata - no chyba że wtryski źle leją, albo będę go zamulał - ale to oczywiste. Zapłaciłem niecały 1000zł brutto. Papier przyjmie wszystko,tak jak w KIA 7 lat gwarancji i kilka stron wyłaczeń i de facto ma sie gwarancje jak wszedzie. Nie wiesz więc jak filtr był czyszczony? Link to comment Share on other sites More sharing options...
borge Posted November 9, 2019 Share Posted November 9, 2019 W dniu 7.11.2019 o 09:18, Zielon napisał: W zaufanym zakładzie dostałem papier, i gwarancję na 2 lata - no chyba że wtryski źle leją, albo będę go zamulał - ale to oczywiste. Zapłaciłem niecały 1000zł brutto. gwarancja jest iluzoryczna, ciekaw jestem jak udowodnisz mechanikowi ze nie 'zamulales', cokolwiek to znaczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted November 20, 2019 Author Share Posted November 20, 2019 W dniu 9.11.2019 o 08:06, borge napisał: gwarancja jest iluzoryczna, ciekaw jestem jak udowodnisz mechanikowi ze nie 'zamulales', cokolwiek to znaczy wszystko wiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted December 3, 2019 Author Share Posted December 3, 2019 (edited) @piotrek3 był czyszczony chemiczno-mechanicznie w http://doktordpf.pl Znam klientów tego serwisu - to też moi klienci od lat i nikt na nich nie narzeka. Edited December 3, 2019 by Zielon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted March 27, 2020 Author Share Posted March 27, 2020 X-Trail jak na razie jeździ bez problemu. Zakupiłem mu nowe OEM dywaniki na wiosnę. Teraz kolejna wymiana to wydech (chyba zrobię z kwasu) I tarcze kotwiczne z linkami i okładzinami do wymiany. Link to comment Share on other sites More sharing options...
borge Posted March 27, 2020 Share Posted March 27, 2020 (edited) gdzie kupiles dywaniki i jaka cena? te tylne nie sa nieco za krotkie? po dosunieciu do przodu nie zostaje 'goly' pasek wykladziny pod nimi ponizej krawedzi tylnych foteli? moglbys zmierzyc i podac wymiar? Edited March 27, 2020 by borge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted March 27, 2020 Author Share Posted March 27, 2020 zrobię to po weekendzie. Kupiłem od klienta, skąd miał nie wiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek3 Posted March 27, 2020 Share Posted March 27, 2020 W oryginałach Nissan-a dywanik kierowcy jest zdecydowany za krotki. Lepsze sa zmienniki -bo są dłuzsze i piach zostaje na dywaniku a nie wykladzinie podlogowej ,jak to ma miejsce kiedy jest oryginalny dywanik Nussan-a. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted September 4, 2020 Author Share Posted September 4, 2020 Nissan umówiony na regenerację turbo, klocki, tarcze, listwy kotwiczne, czyszczenie EGR. olej itp. Grill oklejony na czarny mat A na koniec powłoka od FX Protect Moja robota #Green detailing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted November 9, 2020 Author Share Posted November 9, 2020 Nadeszła pora napisac coś nowego o X'ie Przebieg 265 tysięcy i wymiana/naprawa: - regeneracja turbo - czyszczenie EGR, przepustnicy i kanałów dolotowych - wymiana oleju i filtra OEM w silniku - wymiana paliwa Filtron - wymiana oleju w skrzyni, reduktorze, dyfrze - jaki olej muszę się dowiedzieć od mechanika. - wymiana tylnych amortyzatorów Kayaba - wymiana przednich wahaczy Leamforder - wymiana tarcz, klocków przd i tył ATE - nowe tarcze kotwiczne (osłonowe) przednie - regeneracja przednich zacisków hamulcowych - zakup używanych tarcz kotwicznych tylnych, piaskowanie, malowanie proszkowo + hammerite - w końcu mam ręczny - nowe okładziny, wszystkie linki od hamulca ręcznego - nowy płyn hamulcowy - wymiana łączników stabilizatora TRW - nowy tłumik końcowy - wymiana taśmy kierownicy - siłowniki klapy tył - płyn w chłodnicy To chyba tyle, może o czymś zapomniałem, miał być serwis turbo, ale chciałem mieć wszystko zrobione co potrzeba tip-top. Teraz pora na nowe klasksony, światła pozycyjne w kolorze xenonu, czarne kierunki i nową skórę na kierownicy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eloar Posted November 9, 2020 Share Posted November 9, 2020 @Zielon gdzie regenerowane turbo, jaki koszt i czy polecasz miejsce? jakie zaobserwowałeś objawi, że skłoniły Cię do wymiany/regeneracji Turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zielon Posted November 9, 2020 Author Share Posted November 9, 2020 50 minut temu, Eloar napisał: @Zielon gdzie regenerowane turbo, jaki koszt i czy polecasz miejsce? jakie zaobserwowałeś objawi, że skłoniły Cię do wymiany/regeneracji Turbo? przy około 3 tysiącach nie szedł dalej, po wyłączeniu zapłonu problem ustał. Pojawił się jeszcze dwa razy i naprawiłem. Regenerował mój mechanik który ma speca od lat gdzieś na Mazurach i daje na to gwarancję (jeden i drugi) koszty regeneracji nie znam dokładnie ale coś 1000-1200. ale tutaj jest też ważny sprawny EGR 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eloar Posted November 9, 2020 Share Posted November 9, 2020 1 godzinę temu, Zielon napisał: przy około 3 tysiącach nie szedł dalej, po wyłączeniu zapłonu problem ustał. Pojawił się jeszcze dwa razy i naprawiłem. Regenerował mój mechanik który ma speca od lat gdzieś na Mazurach i daje na to gwarancję (jeden i drugi) koszty regeneracji nie znam dokładnie ale coś 1000-1200. ale tutaj jest też ważny sprawny EGR no to się przełączał w tryb awaryjny. U mnie to się zdarza, ale wywala błąd sensora ciśnienia w dolocie. Zdarza mu się to tylko jeśli przycisnę za mocno na zimnym, więc na razie jeżdżę i ogarniam jakie i gdzie sensory tam są. Co do EGR, to wymieniłem parę miesięcy temu na nowy oryginalny jak mi padł, więc tu się nie boję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts