betepok Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Dźwięk jak z filmu poniżej raczej nie jest normalny? Jest trochę luzu w poprzek około 1mm. Wzdłużny prawie niewyczuwalny. Oleju trochę jest ale bez tragedii. Film Sprężarka do wymiany? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin_gru Posted July 3, 2019 Share Posted July 3, 2019 Sprawdź rury od sprężonego powietrza -czy opaski są dokręcone. Trochę oleju daje odma, musisz dolewać między wymianami, kopci? No i jaki przebieg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
betepok Posted July 3, 2019 Author Share Posted July 3, 2019 Nie kopci. Przewody szczelne. przebieg ponad 180 tys. Po uruchomieniu silnika króciec od gruszki lekko dygoce góra dół 2-3 milimetry (Też tak macie?). Myślę, że dźwięk powinien bardziej przypominać odkurzacz W tym wypadku mam wrażenie tarcia. Film2 Luzy Film3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin_gru Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 Ja też słyszałem dźwięk tarcia z mojej turbiny. Zdemontowałem i zawiozłem do firmy która regeneruje (Jest też przedstawicielem garrett). U mnie wystarczyło wyczyszczenie i ponowne wyważenie turbosprężarki. Nowa kosztuje około 2500 a regenerowana przez garretta około 2000 przy zdaniu swojej - ceny netto. Powiedzieli że turbosprężarki ze zmienną geometrią garretta regeneruje producent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
betepok Posted July 4, 2019 Author Share Posted July 4, 2019 Jak widzę luzy (na oko) to raczej na wywarzaniu się nie skończy. Mimo wszytko nadal nie jestem pewien czy chodzi o sprężarkę. Brak doświadczenia. Znalazłem za 1000 zł (po regeneracji) plus komplet uszczelek do wymiany dodatkowe 140 zł. Jakoś to przełknę. Ten samochód to poligon nie służy do codziennej jazdy:) Instrukcja mówi, że sprężarka nie nadaje się do użytku. Chociaż znam takich co powiedzą, że pojeździ Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin_gru Posted July 4, 2019 Share Posted July 4, 2019 Miałem też większe luzy niż instrukcja i wyczuwalne ręką i okiem widoczne. Jak się skończyło to pisałem wcześniej. Jak poligon to kup rdzeń z chin za koło 100$$ i uszczelki. Na zagranicznym forum czytałem że chłopaki przekładali muszle i działa ok. Dla mnie to samochód codzienny i jedyny dlatego dałem do sprawdzenia turbo. Powodzenia przy demontażu, chyba że do mechanika dajesz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KrisT Posted July 7, 2019 Share Posted July 7, 2019 luz poprzeczny nie jest taki ważny jak wzdłużny bo tego praktycznie nie ma być. Poprzeczny jest dopuszczalny nawet i większy (pływające lożysko? tak się to nazywa??),ciśnienie oleju zmniejsza ten luz . Najwazniejsze aby łopatki nie były uszkodzone bo wtedy traci się wyważenie i wirnik zaczynawibrować i trzeć o muszlę. Sprawdz czy nie ma widocznego na korpusie śladu po przycieraniu - takie zmatowienie na szerokość łopatek. Możesz wymienić rdzeń za 120-150$ lub zamówić z chin całość za ponad 250 dolców, lub kupić po regeneracji na allegro. Albo i samemu oddać do regeneracji koszta rzędu 800- 1400zł. U mnie turbina gwizdała bardzo mocno- brak wyważenia po lekkim uszkodzeniu łopatek. Przycieranie o muszle powodowało spalanie wyższe o 0.5-0.8 litra i mniej mocy z samego dołu. Da się wyjąć turbinę nie jest to trudne aczkolwiek uciążliwe, trzeba od góry i od dołu....i uważać na przewody olejowe...Ogólnie ręce trzeba połamać sobie w kilku miejscach. Garreta serwisują praktycznie wszędzie, kwestia jakie zamienniki wsadzi warsztat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
betepok Posted July 11, 2019 Author Share Posted July 11, 2019 Faktycznie ręce należy mieć elastyczne. Oprócz sprężarki zamierzam zajrzeć do rozrządu (górny, dolny) Dla komfortu powyjmowałem więcej gratów niż ustawa przewiduje:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.