Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
betepok

Turbosprężarka D40

Recommended Posts

betepok

Dźwięk jak z filmu poniżej raczej nie jest normalny?
Jest trochę luzu w poprzek około 1mm. Wzdłużny prawie niewyczuwalny. Oleju trochę jest ale bez tragedii.

Film

Sprężarka do wymiany?

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin_gru

Sprawdź rury od sprężonego powietrza -czy opaski są dokręcone. Trochę oleju daje odma, musisz dolewać między wymianami, kopci? No i jaki przebieg?

Share this post


Link to post
Share on other sites
betepok
Posted (edited)

Nie kopci. Przewody szczelne. przebieg ponad 180 tys. Po uruchomieniu silnika króciec od gruszki lekko dygoce góra dół 2-3 milimetry (Też tak macie?). Myślę, że dźwięk powinien bardziej przypominać odkurzacz :) W tym wypadku mam wrażenie tarcia.

Film2

Luzy Film3

 

 

 

Edited by betepok

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin_gru
Posted (edited)

Ja też słyszałem dźwięk  tarcia z mojej turbiny. Zdemontowałem  i zawiozłem do firmy która regeneruje (Jest też przedstawicielem garrett). U mnie wystarczyło wyczyszczenie i ponowne wyważenie turbosprężarki. Nowa kosztuje około 2500 a regenerowana przez garretta około 2000 przy zdaniu swojej - ceny netto. Powiedzieli że turbosprężarki ze zmienną geometrią garretta regeneruje producent. 

Edited by marcin_gru

Share this post


Link to post
Share on other sites
betepok

Jak widzę luzy (na oko) to raczej na wywarzaniu się nie skończy. Mimo wszytko nadal nie jestem pewien czy chodzi o sprężarkę. Brak doświadczenia.  
Znalazłem za 1000 zł (po regeneracji) plus komplet uszczelek do wymiany dodatkowe 140 zł. Jakoś to przełknę. Ten samochód to poligon nie służy do codziennej jazdy:)

Instrukcja mówi, że sprężarka nie nadaje się do użytku. Chociaż znam takich co powiedzą, że pojeździ :)

 

tur1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcin_gru

Miałem też większe luzy niż instrukcja i wyczuwalne ręką i okiem widoczne. Jak się skończyło to pisałem wcześniej. Jak poligon to kup rdzeń z chin za koło 100$$ i uszczelki. Na zagranicznym forum czytałem że chłopaki przekładali muszle i działa ok. Dla mnie to samochód codzienny i jedyny dlatego dałem do sprawdzenia turbo.

Powodzenia przy demontażu, chyba że do mechanika dajesz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
KrisT
Posted (edited)

luz poprzeczny nie jest taki ważny  jak wzdłużny bo tego praktycznie nie ma być.

Poprzeczny jest dopuszczalny nawet i większy (pływające lożysko? tak się to nazywa??),ciśnienie oleju zmniejsza ten luz . Najwazniejsze aby łopatki nie były uszkodzone bo wtedy traci się wyważenie i wirnik zaczynawibrować i trzeć o muszlę.  Sprawdz czy nie ma widocznego na korpusie śladu po przycieraniu - takie zmatowienie na szerokość łopatek. 

Możesz wymienić rdzeń  za 120-150$ lub zamówić z chin całość za ponad 250 dolców, lub kupić po regeneracji na allegro.

Albo i samemu oddać do regeneracji koszta rzędu 800- 1400zł. U mnie turbina gwizdała bardzo mocno- brak wyważenia po lekkim uszkodzeniu łopatek. Przycieranie o muszle powodowało spalanie wyższe o 0.5-0.8 litra i mniej mocy z samego dołu.

Da się wyjąć turbinę nie jest to trudne aczkolwiek uciążliwe, trzeba od góry i od dołu....i uważać na przewody olejowe...Ogólnie ręce trzeba połamać sobie w kilku miejscach. 

Garreta serwisują praktycznie wszędzie, kwestia jakie zamienniki wsadzi warsztat.

 

 

Edited by KrisT

Share this post


Link to post
Share on other sites
betepok

Faktycznie ręce należy mieć elastyczne. Oprócz sprężarki zamierzam zajrzeć do rozrządu (górny, dolny) Dla komfortu powyjmowałem więcej gratów niż ustawa przewiduje:)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×