Jacek176 Posted July 11, 2019 Share Posted July 11, 2019 Witam, od wczoraj mój Nissan Qashqai stracił chyba połowę koni. Zupełnie nie ma siły wkręcać sie na obroty. Do 3tys. jeszcze jakoś idzie, po przekroczeniu 3tys. trochę szarpie do chodzi do 4tys. i koniec, silnik wyje i pomimo gazu w podłodze praktycznie obroty już nie rosną. Prędkość max teraz to 140km/h, wcześniej rozpędzał się do 200. Check engine nie świeci się. Auto ma instalacje LPG ale na gazie i na benzynie jest to samo. Ktos ma jakiś pomysł co sie stało? Qashqai+2 rocznik 2008, silnik 2.0 benzyna+LPG Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirekCC Posted July 11, 2019 Share Posted July 11, 2019 W pierwszej kolejności podepnij go pod komputer.Możesz wczesniej sprawdzić świece, filtr paliwa, ewentualnie poprawić wtyczki i złącza, ewentualnie odpiąć aku na 5-10 minutSilnik może wchodzić w tryb serwisowy dlatego nie mam mocy i nie wkręca się na obroty, ale to ujawni diagnostyka komputerem.Zwykły ELM327 za 15pln też może wskazać usterkę.Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 11, 2019 Share Posted July 11, 2019 poza tym co wyżej, zakręć butlę od LPG i zobacz co będzie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek176 Posted July 11, 2019 Author Share Posted July 11, 2019 Gdyby w komputerze były błędy albo wchodziłby w tryb serwisowy to chyba zapaliłby się check engine? Filtr paliwa raczej też nie bo na na benzynie i gazie jest ten sam efekt. Obydwa filtry od LPG były wymieniane miesiąc temu. A po co zakręcać butle od LPG? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 11, 2019 Share Posted July 11, 2019 18 minut temu, Jacek176 napisał: Gdyby w komputerze były błędy albo wchodziłby w tryb serwisowy to chyba zapaliłby się check engine? tak 18 minut temu, Jacek176 napisał: A po co zakręcać butle od LPG? hmmm bo masz dwa układy zasilania??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek176 Posted July 11, 2019 Author Share Posted July 11, 2019 7 minut temu, DINO napisał: hmmm bo masz dwa układy zasilania??? No ale mam przycisk którym mogę się przełączyć na zasilanie benzyną, co testowałem i po przełączeniu na benzynę było to samo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 11, 2019 Share Posted July 11, 2019 jasna sprawa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirekCC Posted July 11, 2019 Share Posted July 11, 2019 Kiedy w komputerze są jakieś błędy to wcale nie musi się zapalać check engine. Czujnik klimatyzacji (presostat) może spowodować tryb serwisowy silnika.Ale to info to raczej jako ciekawostka.:-)Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stuff1000 Posted July 11, 2019 Share Posted July 11, 2019 Sprawdz przepływomierz może już nie wyrabia i dlatego jest słaby. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek176 Posted July 12, 2019 Author Share Posted July 12, 2019 Chyba sprawa się wyjaśniła. Na trop wpadłem kiedy wyjechałem na długą pustą ulicę, rozpędziłem się, wyłączyłem radio i zacząłem się wsłuchiwać w odgłos silnika, kiedy silnik zaczął przekraczać 4tys. obrotów usłyszałem szum zasysanego powietrza i tu mnie tknęło. Przyjrzałem się gumowej rurze łączącej przepływomierz z przepustnicą i podejrzenia okazały się trafne: jest dziura i silnik łapie lewe powietrze już za przepływomierzem. Próbowałem to zakleić srebrna taśmą Patex ale pomaga na przejechanie 1km potem się odkleja i problem wraca. Najlepiej byłoby ją wymienić. Niestety nigdzie w internecie nie udało mi się znaleźć rury od mojego modelu silnika. Pęknięcie jest w miejscu gdzie odchodzi wężyk do odmy, taki trójnik. Ktoś ma pomysł jak to uszczelnić albo gdzie dostanę taką rurę (w ASO cana pewnie taka, że aż boję się pytać ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek176 Posted July 15, 2019 Author Share Posted July 15, 2019 Niestety trop okazał się błędny. Dokładnie uszczelniłem rurę dolotową i nadal jest to samo. Przyjrzałem się całemu układowi dolotowemu, łącznie z kolektorem i nie znalazłem żadnych nieszczelności. Sam już teraz nie wiem czy może te szumy powietrza były już wcześniej tylko nie zwracałem na nie uwagi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirekCC Posted July 15, 2019 Share Posted July 15, 2019 Do kompa już też podlaczyłeś?Kup dzisiaj ELM327 a jutro odczytasz błędy.Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek176 Posted July 15, 2019 Author Share Posted July 15, 2019 Mam ELM327, które kupiłem ze 2 lata temu. Używałem je z Roverem 45 i działało ale z Nissanem nie chce współpracować, chyba nie może znaleźć protokołu aby dogadać się z ECU samochodu. Powinienem kupić jakiś nowszy model? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirekCC Posted July 15, 2019 Share Posted July 15, 2019 Ja w zeszłym roku kupiłem synowi do Mazdy 3 i w QQ2 działał.Znajdę link z aukcji to wkleję.Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirekCC Posted July 15, 2019 Share Posted July 15, 2019 Na liście samochodów obsługiwanych nie ma QQ, zgłupiałem :-/https://allegro.pl/oferta/elm327-vgate-obd2-bt4-0-android-ios-pic18f25k80-8079748362?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShareWysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek176 Posted July 15, 2019 Author Share Posted July 15, 2019 A jakiej apki na telefonie używasz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirekCC Posted July 15, 2019 Share Posted July 15, 2019 Różnych. Najczęściej:Dash Command, Car Scanner, Olivia Drive Pro, Torque.Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek176 Posted July 17, 2019 Author Share Posted July 17, 2019 No niestety, próbowałem różnych aplikacji i żadna nie może się dogadać z komputerem Nissana. No nic, sam chyba nie dojdę co sie stało. Na wtorek jestem umówiony u mechanika, który podjął się diagnozy. Dam znać jak już będę wiedział co się stało. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DINO Posted July 17, 2019 Share Posted July 17, 2019 J10 MR20DE 2009 bez problemu łączy się z Torqu kasuje błędy i jest podgląd pod dane, sprawdź czy czasem nie masz OBD podłączonego pod kompa od LPG wtedy się nie połączysz, spróbuj wyjąć bezpiecznik od instalacji LPG i wtedy podłącz OBD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek176 Posted July 26, 2019 Author Share Posted July 26, 2019 Źródłem utraty mocy był zapchany katalizator Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.