Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Wymiana oleju


Bartiqes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mija wlasnie 12 miesiecy od wymiany oleju, ale zrobilem 4000km, czy powinienem juz go wymienic czy dobic na spokojnie do 6000k ? Millers 5w50, nie upalam, jezdze raczej spokojnie, dzieki z gory :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie upalasz to smialo jezdzic. Ja w swoim 370z leje to samo tez 5w50 millersa i wymieniam co 4000 tys km ale to moje widzimisie i upalam czesto. Mozesz filtr wymienic na wyzszy mana 610/3 bedzie wieksza pojemnosc filtracji i troszke chlodzenie lepsze.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kiedys byl taki stereotyp, ze olej po roku traci wlasciwosci, ale trzyma dalej 28-30psi to wole sie upewnic :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie stereotyp, bo jest coś takiego, niektóre oleje w skutek utleniania (czas) tracą dość szybko parametry bodajże Millers ale to i tak 6000k km jest wartością bezpieczną 

ale jest taka stronka https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2916407

niektóre posty mają bardzo ciekawe podejście do tematu

ważne terminy to 

OCI (oil change interval) - co ile zmieniamy olej (czynniki mocy,klimatyczny, styl jazdy) i pod tą wartość dobieramy olej, po prostu inny olej będzie dla przebiegów 5000km inny na 10000km

UOA  (analiza zużytego oleju) - to za 20 parę dolarów, ludzie robią podstawowe testy zużytego oleju i tu są bardzo ciekawe wyniki, od zawartości cząstek metalicznych silnika (stan silnika, szczególnie ilość żelaza w oleju) bo pozostałe pierwiastki, lepkość.. 

i często bywa tak iż parametrami tańszy olej dużo nie odbiega  od drogiego, ale do pewnego przebiegu. Stąd też ludzie wiedzą, że jak ustalasz interwał powiedzmy na 5000mil bez sensu iść w drogi olej.  

dla przykładu mobil 1 syntetyk będzie kosztował 25$, a amsoil 50$.

poniżej masz przykład analizy oleju millersa 5W40 w silniku subaru WRX turbo, przebieg 60tyś km, olej przelatany na 11700km (OCI)

wyniki nie są dobre, bardzo dużo żelaza, silnik mocno się zużywa,  oczywiście nie musi mieć to odzwierciedlenie dla wszystkich aut, ale ten przypadek dla tego auta świadczy iż OCI było za długie i olej stracił parametry, lub jest jakiś dodatkowy problem z silnikiem, chodź właściciel piszę, że wszystko oki i nie bierze oleju, zauważono też że ten olej potrafi więcej zużywać silnik przez pierwsze 2 zmiany, a potem się uspokaja ...  Oleje np. amsoil signature series wykazują bardzo dobre parametry nawet po 15tyś km ....

ciekawe jest to o tyle że to konkretne parametry a nie dywagacje speców od wszystkiego

QV+fh-tD_original.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Kazik_R52 napisał:

nie koniecznie stereotyp, bo jest coś takiego, niektóre oleje w skutek utleniania (czas) tracą dość szybko parametry bodajże Millers ale to i tak 6000k km jest wartością bezpieczną 

ale jest taka stronka https://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2916407

niektóre posty mają bardzo ciekawe podejście do tematu

ważne terminy to 

OCI (oil change interval) - co ile zmieniamy olej (czynniki mocy,klimatyczny, styl jazdy) i pod tą wartość dobieramy olej, po prostu inny olej będzie dla przebiegów 5000km inny na 10000km

UOA  (analiza zużytego oleju) - to za 20 parę dolarów, ludzie robią podstawowe testy zużytego oleju i tu są bardzo ciekawe wyniki, od zawartości cząstek metalicznych silnika (stan silnika, szczególnie ilość żelaza w oleju) bo pozostałe pierwiastki, lepkość.. 

i często bywa tak iż parametrami tańszy olej dużo nie odbiega  od drogiego, ale do pewnego przebiegu. Stąd też ludzie wiedzą, że jak ustalasz interwał powiedzmy na 5000mil bez sensu iść w drogi olej.  

dla przykładu mobil 1 syntetyk będzie kosztował 25$, a amsoil 50$.

poniżej masz przykład analizy oleju millersa 5W40 w silniku subaru WRX turbo, przebieg 60tyś km, olej przelatany na 11700km (OCI)

wyniki nie są dobre, bardzo dużo żelaza, silnik mocno się zużywa,  oczywiście nie musi mieć to odzwierciedlenie dla wszystkich aut, ale ten przypadek dla tego auta świadczy iż OCI było za długie i olej stracił parametry, lub jest jakiś dodatkowy problem z silnikiem, chodź właściciel piszę, że wszystko oki i nie bierze oleju, zauważono też że ten olej potrafi więcej zużywać silnik przez pierwsze 2 zmiany, a potem się uspokaja ...  Oleje np. amsoil signature series wykazują bardzo dobre parametry nawet po 15tyś km ....

ciekawe jest to o tyle że to konkretne parametry a nie dywagacje speców od wszystkiego

QV+fh-tD_original.jpg

Bardzo ciekawa sprawa, fajnie to opisales dzieki :D tylko pytanie czy te 11kkm to byl spacerek czy ostra jazda :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... Bo jak ostra jazda to nic dziwnego ze po 11k km taki wynik...

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt OCI dla tego auto dość długie, za długie , co do stylu jazdy , to w USA ostra jazda tylko na filmach, uwierzcie mi, bo często widzę że duzo osób szuka Zetki Europa , ale świeżo sprowadzona Zetka z USA na 95% nie była nigdy upalana , to samo Mustangi czy Camaro . Może w nocy czasami chłopaki gdzieś tam pod marketem trochę zapiszczą oponami, ale już za 5minut jest Policja, a jakieś ruszanie ostro spod świateł raz Ci się uda , może 2 i masz spore problemy, a jazda autostradą 150km/h kończy się szybko. Jak masz limit 65/70 mil na godzinę to tak bezpiecznie +10, czasami jak wszyscy szybko jadą to plus 20mil na godzine, jakieś wyprzedzanie szlaczkiem szybko się kończy ....

Trochę poczytałem i na podstawie informacji i testów oleju to do codziennej jazdy z nutą szaleństwa najlepszy olej do Zetki to z końcówką 40, 50-tka jest już olejem zbyt grubym i w zasadzie pod tor ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...