Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tryb awaryjny na 5 biegu, potencjometr położenia pedału gazu


krystiank

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na wstępie chciałbym zaznaczyć nie znam się zbytnio na samochodach i ich usterkach dlatego proszę o pomoc. Jeżeli istnieje już podobny temat na forum to z góry przepraszam za niedopatrzenie.

Posiadam Nissana Primere P12 1.9 DCi z 2003 roku (oznaczenie silnika F9Q) i od pewnego czasu mam z nim problem. Polega on na tym że podczas jazdy na piątym biegu zapala się czerwona kontrolka check engine oraz włącza się tryb awaryjny.  Pojawia się to tylko i wyłącznie na piątym biegu i gaśnie przy zmianie na inny bieg lub(nie zawsze) przy jeździe na wyższych obrotach (2300+ RPM). Na żadnym innym biegu ten błąd nie występuje. Po podpięciu do komputera pokazały się następujące błędy:1103729742_Beztytuu.thumb.png.3bb1989e68d9963266ab20fb7ee89e47.png

Szukałem na internecie informacji dotyczących tych błędów lecz nie znalazłem niczego szczególnego. Na jednym z forów (odnośnie DF011) ktoś polecił sprawdzić:

-czujnik ciśnienia doładowania turbiny,

-przepustnicę,

-łańcuch rozrządu/rozrząd,

-napięcie na zegarach,

-czujnik ciśnienia różnicowego filtra cząstek stałych

-czujnik ścieżki 1 potencjometru pedału przyspieszania

Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że można spróbować wymienić pedał gazu (nie jest do wielki koszt ale nie ma pewności że to rozwiąże problem), a przed zostawieniem samochodu u elektryka lepiej zapytać na forum czy może ktoś już zmagał się z podobnym problemem.

Na stronie obdii.pro znalazłem jeszcze to:

IMG_3095.thumb.jpg.ce92692fb2dfa3c0973ba80e58fe5604.jpg

IMG_3093.thumb.jpg.1372b4aa130c0e1673bf10d5dbe3bddb.jpg

IMG_3094.thumb.jpg.ec0be50990f4cde04a29f3ef57f7c867.jpg

Jak widać oznaczenia błędów pasują do samochodów Renault, oznaczenie silnika F9Q.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany