Jump to content
Sign in to follow this  
sundayman

Jak nie syczy to piszczy...

Recommended Posts

sundayman

Ostatnio konsultowałem tutaj syczenie spowodowane zbyt słabym dokręceniem opasek na zimnym końcu intercoolera po wymianie alternatora, rolki napinacza i paska.

Jak już pisałem - do dokręceniu już nie piszczy, ale mam nową zagwozdkę - po uruchomieniu silnika po dłuższej przerwie (np. po nocy) podczas zwiększania obrotów silnika słychać piszczenie. Na wolnych obrotach jest cisza. Wystarczy jednak 30 sek. pracy silnika i piszczenie znika. I teraz główna ciekawostka - dzieje się tak tylko jeśli jest włączona klima. Jeśli uruchamiamy silnik a klima jest wyłączona - nie ma problemu. Jak uruchomię silnik bez klimy, przejadę z 300m i włączę klimę - też nic nie słychać.  Wydaje mi się też, że kiedy jest to piszczenie, to delikatnie faluje jasność świateł - tak jakby np. pasek ślizgał się po alternatorze.

Ale wydaje mi się, że pasek jest napięty prawidłowo - na moje kaprawe oko. Może bym podkręcił, ale z tego co wiem tam jest automatyczny napinacz ? Może ktoś wie jak to wygląda w tym modelu ? (D40 2007 ręczna skrzynia 126kW). Jak w ogóle działa ten automatyczny napinacz ?

Może pasek jest kiepskiej jakości - nie wiem co mi założyli w serwisie, bo nie stałem nad nimi, ale raczej nie powinien to być najtańszy badziew.  Zapomniałem dodać - jeśli silnik jest rozgrzany to po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu po niedługim czasie piszczenia nie ma.

Jakieś pomysły co robić (o ile w ogóle coś robić) ? Nie jest to wielka tragedia, choć trochę to piszczenie jest obciachowe (zwłaszcza że dodatkowo już piszczą mi klocki i zawieszenie :), no wyłączać klimy za każdym razem też mi się nie chce...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mleczko

Dobry wieczór 

Ale tam jest śruba napinająca. Jeśli dobrze pamiętam to trzeba poluzować kontrę i naciągnąć pasek poprzez wkrecanie śruby. Potem dokręcić kontrę.

Pozdrawiamy serdecznie 

Ml 

Share this post


Link to post
Share on other sites
sundayman

No jest śruba napinająca tak jak mówisz.  Ale w serwisówce NISSAN FRONTIER D40  2004/2005 jest opisany "drive belt auto-tensioner" i myślałem, że i u mnie mimo ręcznego napinacza jest tam może też jakiś automat. A to z tego wynika, że coś pokręciłem i że to są różne silniki (bo na oko ten z instrukcji coś inaczej wygląda...). No to spróbuję jutro ciut podkręcić ten pasek i zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×