Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

P0171 - mieszanka zbyt uboga- ktoś przerabiał problem?


mxmanus

Recommended Posts

Qashqai 1,6Pb 2010 lift ACENTA, przebieg około 130tys.km. Wyskoczył check engine i OBD wskazuje P0171 - układ napędowy, system too lean (Bank1). Czy ktoś już miał taki problem? Co najczęściej może to powodować w QQ? Proszę o pomoc i sugestie co można zrobić we własnym zakresie.

Link to comment
Share on other sites

jak nie ma LPG to sprawdż lambadę 

Link to comment
Share on other sites

Po przeczytaniu wielu poradników w sieci jak testować lambdę przed katalizatorem i spędzeniu kilku godzin z miernikiem wyszło mi, że : -na wtyczce sondy (dwa białe przewody) to grzałka i tu pomiar oporu daje jakieś 8,6 oma więc grzałka chyba sprawna.- na wtyczce od strony auta (przy odpiętej sondzie) te same piny przy włączonym silniku, zmierzono zasilanie grzałki 14,2V więc też ok. - na wtyczce od strony auta napięcie podawane na sondę (przy odpiętej sondzie) czyli na dwóch pozostałych pinach zmierzone: 0,28V (więc chyba ok bo powinno być od 0,1 do 0,9V). Wydawało by się jak dotąd wszystko niby poprawnie. Niestety w TORQUE wykres napięcia na Bank 1 sensor 1 jest niepokojąco niewłaściwy. Pytanie do znawców tematu: Czy coś może powodować taki wykres pracy sondy, czy na 100% można stwierdzić że sonda jest już do wymiany? W kontekście błędu P0171 sprawdziłem też podobnymi metodami MAS (mass air flow sensor) z wbudowanym czujnikiem temperatury. Wszystkie wskazania były w normie. Zamieszczony wykres zrobiono na gorącym silniku po przejechaniu ponad 20km. Na zimnym silniku wygląda to podobnie. Lambda 1 faluje bardzo nieznacznie i tak nie powinno być. Oczywiście auto bez LPG.

20190721.jpg

Link to comment
Share on other sites

26 minut temu, mxmanus napisał:

 na wtyczce od strony auta napięcie podawane na sondę (przy odpiętej sondzie) czyli na dwóch pozostałych pinach zmierzone: 0,28V (więc chyba ok bo powinno być od 0,1 do 0,9V). Wydawało by się jak dotąd wszystko niby poprawnie.

pomiar robi się na podpiętej lambadzie, na lambadę nie idzie napięcie to ona je podaje do ECU

Link to comment
Share on other sites

Według tego poradnika można też zmierzyć napięcie z ECU, widocznie komputer podaje coś do sądy. https://www.youtube.com/watch?v=xye0y2ETSOM. Oczywiście parametry podczas pracy mierzy się na podpiętej sądzie to oczywiste.

Link to comment
Share on other sites

o quuuu :D 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...