sepawid Opublikowano 23 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 (edytowane) Szykuje się na wymianę zestawu napinacz, rolka + pasek wielorowkowy. Znalazłem informacje odnośnie oznaczeń OE Nissan'a: 1172000Q6F - oznaczenie paska wielorowkowego - zamiennym według wyszukiwarek jest pasek o oznaczeniu 7PK1569 (1570) zestawy rolki napinacz pasek: 1172000Q6G - bez dodatkowej rolki długość paska 1570 mm ((schemat test3.png) rolka prowadząca - 2, napinacz - 3, pasek - 4) 1172000Q6K - 1 rolka dodatkowa długość paska 1605 mm (ww. schemat, dodatkowa rolka - 1, rolka prowadząca - 2, napinacz - 3, pasek - 4) Dzwoniłem po serwisach, niestety uzyskałem odpowiedź, że jak przyjedzie Pan autem to zobaczymy. Przy 3 przeglądzie pasek było "słychać" i został wymieniony na pasek w rozmiarze 1605 który sam dostarczyłem. Jestem niemalże pewny że posiadałem ten krótszy o długości 1569 mm. W przeciwnym wypadku to się kupy nie trzyma, ponieważ te zestawy różnią się długością paska a tej dodatkowej rolki (oznaczonej nr 1) nie posiadam w swoim silniku. Załączam też poglądowo silnik (test1.png) który jest zamontowany w moim Pulsarze z konfiguracją bez tej dodatkowej rolki (oznaczone nr 1 to najprawdopodobniej miejsce położenia tej rolki - wymuszającej jednocześnie zastosowanie dłuższego paska). Jeżeli ktoś wymieniał lub jest przed wymianą i rozpatrywał ten temat proszę o informację która długość paska jest dedykowana. Ewentualnie jak ktoś może odczytać z oznaczeń na pasku jaka jest jego długość to też by to bardzo pomogło i rozwiało wątpliwości. Edytowane 23 Lipca 2019 przez sepawid Błędy, edycja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 23 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 Super, że umieściłeś ten wpis. Mam w związku z tym do Ciebie kilka pytań. Po. 1 w którym miejscu paska szukać wpisu na temat jego długości (od wierzchu czy od wewnątrz)? 2. Wymieniałeś już w takim razie powiedz mi jeśli możesz jakim kluczem i w którą stronę odciąga się napinacz i czy trzeba wkładać jakiś bolec blokujący a jeśli tak to w którym miejscu? Czy do napinacza sięga się od góry czy od dołu? 3. Jak Ty to zrobiłeś, że tyle miejsca masz na tym zdjęciu? Jak ja patrzę u siebie to niewiele jest miejsca żeby do tego napinacza sięgnąć, że o wkładaniu blokady nie powiem. Pewnie musiałeś coś wymontować, tylko co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 23 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 3 godziny temu, sepawid napisał: Jeżeli ktoś wymieniał lub jest przed wymianą i rozpatrywał ten temat proszę o informację która długość paska jest dedykowana. Masz farta, że akurat po wyłączeniu silnika, oznaczenie paska zostało na wierzchu. Nie wiem, czy przed 7PK jeszcze coś jest, ale to co dało się sczytać, to przepisałem:7PK 1569 1172 090 58R M4 DC Po DC był już tylko kod kreskowy. Dodam, że układ "rolek" mam identyczny jak ten, który pokazałeś na 1 zdjęciu, a pasek jest oryginalny, jaki założyła fabryka w 2014 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sepawid Opublikowano 23 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 (edytowane) Godzinę temu, kravvsebb napisał: Super, że umieściłeś ten wpis. Mam w związku z tym do Ciebie kilka pytań. Po. 1 w którym miejscu paska szukać wpisu na temat jego długości (od wierzchu czy od wewnątrz)? 2. Wymieniałeś już w takim razie powiedz mi jeśli możesz jakim kluczem i w którą stronę odciąga się napinacz i czy trzeba wkładać jakiś bolec blokujący a jeśli tak to w którym miejscu? Czy do napinacza sięga się od góry czy od dołu? 3. Jak Ty to zrobiłeś, że tyle miejsca masz na tym zdjęciu? Jak ja patrzę u siebie to niewiele jest miejsca żeby do tego napinacza sięgnąć, że o wkładaniu blokady nie powiem. Pewnie musiałeś coś wymontować, tylko co? 1. na wierzchu na tej gładkiej stronie 2. serwis zaproponował wymianę na 3 przeglądzie bo im się nie podobał dźwięk jego pracy. Nie robiłem tego osobiście i dopóki auto mam na przedłużonej gwarancji nie dotykam się do niego. Oprócz delikatnej konserwacji i bieżącej obsługi. 3. zdjęcie prezentuje silnik DIG-T 1.2 z demontażu znaleziony w sieci 13 minut temu, Andrzej G napisał: Masz farta, że akurat po wyłączeniu silnika, oznaczenie paska zostało na wierzchu. Nie wiem, czy początek jest w całości, ale to co dało się sczytać, to przepisałem:7PK 1569 1172 090 58R M4 DC Dodam, że układ "rolek" mam identyczny jak ten, który pokazałeś na 1 zdjęciu, a pasek jest oryginalny, jaki założyła fabryka w 2014 r. Dziękuję! o to właśnie mi chodziło, jaki miesiąc produkcji auta? Mój jest z października. teraz zastanawiam się jak pasek o długości 1605 mm ( dłuższy o 36mm = 3.6 cm) dali radę założyć i on bezproblemowo pracuje. Do kogoś znającego temat: czy możliwe jest że ta nadwyżka została skompensowana napinaczem? Edytowane 23 Lipca 2019 przez sepawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 23 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 41 minut temu, sepawid napisał: Dziękuję! o to właśnie mi chodziło, jaki miesiąc produkcji auta? Mój jest z października. Модель: PULSAR Серия: C13M Дата выпуска: 11.2014 BODY: 5DOOR HATCH BACK ENGINE: HRA2DDT TYPE ENGINE GRADE: TEKNA GRADE TRANS: 6 SPEED MANUAL TRANS Код региона: EL1 Код цвета кузова: NAH Код цвета салона: G 43 minuty temu, sepawid napisał: teraz zastanawiam się jak pasek o długości 1605 mm ( dłuższy o 36mm = 3.6 cm) dali radę założyć i on bezproblemowo pracuje. Na to pytanko już można tylko gdybać. Osobiście uważam, że jakiś partacz założył ci to, co akurat miał pod ręką, zamiast zerknąć do mądrych "ksiąg serwisowych" i zamówić to co powinno tam siedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sepawid Opublikowano 24 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 (edytowane) 20 godzin temu, Andrzej G napisał: Osobiście uważam, że jakiś partacz założył ci to, co akurat miał pod ręką, zamiast zerknąć do mądrych "ksiąg serwisowych" i zamówić to co powinno tam siedzieć Akurat o to nie mam żalu bo z takim paskiem przyjechałem (różnica w cenie 200 zł oferował serwis a 50 zł przy zakupie z wolnego rynku :-)) Zastanawia mnie tylko kwestia czy można te 3.6 cm skompensować na napinaczu. Może ktoś ma doświadczenie w tym elemencie ? Czy ktoś jeszcze może potwierdzić że na pasku też ma oznaczenie 7PK 1569 ? To już wyczerpie temat długości paska w naszych Pulsarach z silnikiem 1.2 DIG-T o kodzie: HRA2DDT. Edytowane 24 Lipca 2019 przez sepawid Edit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 (edytowane) Witam Panowie, Rozmawiałem z właścicielem swojego zaprzyjaźnionego sklepu i on mi powiedział, że z katalogów producenta wychodzi, że ten pasek jest tylko w jednej wersji 1609 mm. Gość raczej jest zaufany, więc ściemy by mi nie wciskał... Edytowane 8 Sierpnia 2019 przez kravvsebb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 2 godziny temu, kravvsebb napisał: Rozmawiałem z właścicielem swojego zaprzyjaźnionego sklepu i on mi powiedział, że z katalogów producenta wychodzi, że ten pasek jest tylko w jednej wersji 1609 mm. Chcesz powiedzieć, że u mnie producent założył jakąś podróbę, skoro fabrycznie mam założony 1569 ?? Wystarczyło tylko zerknąć do netu, by zobaczyć np. to: https://www.czesciauto24.pl/ina/11180394 Clio ma identyczne oznaczenia jak podałem na wstępie, więc musi pasować:https://allegro.pl/oferta/clio-iv-0-9tce-1-2tce-pasek-klinowy-oryginal-7118773956 ================= To tylko tak na szybko, by nie przeciągać. @ kravvsebb - zmień kolego dla własnego dobra swój zaprzyjaźniony sklep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 (edytowane) Tego akurat nie mam zamiaru robić bo po on naprawdę jest sprawdzony pod względem innego asortymentu nie tylko części samochodowych. Mogę po prostu u niego tego paska nie kupować i tyle... Aktualizacja. Rozmawiałem z dwoma sklepami i tam z kolei tłumaczyli, że w katalogach mają pod tym VINem ten krótszy pasek. Kolego mam radę dla Ciebie. Zadzwoń do jakiegoś sklepu internetowego (ucando, superparts itp.), powiedz VIN a bez problemu dobiorą... Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez kravvsebb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kravvsebb Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 Aktualizacja. Wczoraj wymieniałem pasek wraz z rolką. I co wyszło? Ten zdjęty miał symbol 7pk 1569 a ten co założyli miał symbol 7pk 1570. Kolego Andrzeju miałeś rację. Paski będę kupował jednak w innych sklepach. Chociaż i tak nie planuję w przyszłości zmieniać go samemu. W warsztacie mi powiedzieli, że musieli zdejmować nadkole, żeby się do niego dostać a na takie rzeczy szkoda mojego czasu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 28 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2020 22 minuty temu, kravvsebb napisał: Kolego Andrzeju miałeś rację. Paski będę kupował jednak w innych sklepach. Od razu mi lepiej. Trudno nie mieć racji, jeżeli oznaczenie paska sczytuje się z fabrycznie założonego elementu w swoim aucie. Handlowcy czy warsztaty niejednokrotnie proponują nie to co dla Ciebie najlepsze, ale to co akurat mają na półce. No ale czego można oczekiwać po handlowcach, skoro nawet producenci samochodów walą babole w książkach które dostajemy z autami. Zerknij Żarówka drogowych w Pulsarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.