Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

P11 lift - skorodowane blacha mocowania wycieraczki pasażera


margo355

Rekomendowane odpowiedzi

      Witam kolegów.W mojej P11 po zdjęciu podszybia ukazał się przygnębiający widok .Otóż w zagłębieniu karoserii do którego mocowana jest prawa wycieraczka,zbiera się woda i miejsce to uległo skorodowaniu.Wszystko oczywiście  przez błąd konstrukcyjny ponieważ nie ma tam otworu odpływowego.Efekt jest taki,że za kilkanaście miesięcy mechanizm wycieraczek odpadnie.Próbowałem  na szrotach kupić wycięty fragment tego miejsca             i następnie wspawać ale nikt tego nie ma, bo przeważnie samochody po rozebraniu są prasowane i wysyłane do huty.W jednym tylko przypadku powiedziano mi,iż mają ale u nich każdy wycięty fragment samochodu to koszt 300 zł.

 Powiedzcie proszę,czy ktoś z was przerabiał ten temat i jak sobie z nim poradził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Stuff1000 Niestety, mam wszystko poskładane dlatego, iż  tym samochodem jeździ moja żona.Ale generalnie wygląda to tak, że  wokół mocowania wycieraczki  ( czyli tego trójkąta na 3 śrubki )  prawie całość  jest przeżarta przez rdzę.Zacząłem to czyścić szczotką drucianą i pryskać kortaninem i zaczęło się wszystko sypać.Uważam,że każdy posiadacz Primery P11 po lifcie, który nigdy nie zaglądał pod podszybie spotka się z tym samym problemem.                Powoli jednak dojrzewa we mnie  pomysł aby wyciąć tę część blachy i przynitować zdrowy kawałek i wykonać otwory na oś wycieraczki i mocowanie .             Jeśli będę to robił sam , to zrobię parę zdjęć.Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie wycinaj, podjedz do blacharza niech ci to obejrzy i podejmie decyzję co z tym robić dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię tak jak  sugerujesz ale dopiero za 2 tygodnie, ponieważ teraz nie mam za bardzo czasu.Najpierw jednak kupię nowe ośki mechanizmów wycieraczek , żeby wszystko zmontować i już mieć święty spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli jeszcze nie zrobiłeś - można sprawdzić ile weźmie blacharz ale który będzie się chciał babrać z taką pierdołą. Proponuję weź zrób sam. Poniżej podpowiedź:

1. Wytnij z cienkiej tektury wzór fragmentu który masz do wymiany (podoginaj tekturę na zniszczonym elemencie i wytnij w niej nożyczkami otwory na oś wycieraczki i mocowanie, oraz po zagięciach dotnij krawędzie tektury). Powinno wyjść takie krzesełko z otworami.

2. Wykonaj element z blachy wg wzorca, tak by był w dwóch płaszczyznach (poziomej i pionowej), sprawdzając wykonanie przez przyłożenie do auta

3. Wycinasz przerdzewiałe miejsce i nitujesz gotowy nowy element

Pamiętaj też o zapewnieniu otworów na mocowanie uszczelki

Podziel efektami

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź,ale  już to zrobiłem  z blachą ok. 1 mm i też na nity.Przy okazji kupiłem na allegro  osie wycieraczek.Niestety zapomniałem o zrobieniu dokumentacji tak jak wcześniej obiecywałem.Mam tylko wcześniejsze zdjęcie  korozji w/w miejsca.Dzięki i pozdro.

DSC_0178.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...