Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

czujnik wstecznego i check engine


jugo1

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze nie tak dawno opisywałem, że w mojej TIIDZIE niewiele się dzieje a tu proszę:

Dwa tygodnie temu wymiana tulei przednich wahaczy i paska wieloklinowego; przy wymianie przednich klocków stwierdziłem, że tarcze jednak kwalifikują się do wymiany; niedawno opisywany w innym poście problem z daszkiem przeciwsłonecznym.

Tydzień temu podczas powrotu z Kalisza zaświeciła się pomarańczowa  lampka CHECK ENGINE. Z braku czasu na diagnozę i odczytanie ewentualnych błędów nadal jeżdżę - spalanie 5,1 l na trasie, moc silnika w normie, obroty w normie. Jak zdiagnozuję dam znać.

No i całkiem niedawno brak świateł cofania. Zacząłem od żarówek i bezpiecznika - wszystko OK. Dlatego zabrałem się za czujnik - odpięcie kostki od czujnika i połączenie go na krótko dało odpowiedź - uszkodzony czujnik (zdjęcia). Na całe szczęście w internecie zamienniki po ok 30-40 PLN. Po czujniku widać, że skrzynia francuska bo czujnik pasuje do skrzyń RENAULT i DACII. Mam pytanie czy po wykręceniu czujnika wyleje się/wycieknie olej ze skrzyni biegów?

Generalnie pierdoły ale wkurzające.

Dzięki. Pozdrawiam.

 

Zdjęcie-0123.jpg

Zdjęcie-0121.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Cześć.

Dzisiaj uskuteczniłem wymianę czujnika biegu wstecznego a przy okazji wymieniłem olej w skrzyni.

1. Najpierw spuściłem olej ze skrzyni. Do odkręcenia korka spustowego użyłem klucza 8mm (kwadratowy) 

1529938289_DSCkorekskrzyni.thumb.png.a908d7b9da1fcfb116992077297794b6.png908948843_DSCkorekzkluczem.thumb.png.d72192eab38819192d51aed8e7705537.png

2. Następnie wymieniłem czujnik biegu wstecznego - do odkręcenia czujnika klucz płaski 22 mm. Na zdjęciu widać czujniki: stary i nowy.

132500746_DSCnowyczujnik.png.13e1ee5c86e4a90a8e9def9ef5af2eaf.png1784030279_DSCstarynowy.png.67d66347d03e921cc2483d9195c2ce90.png

3. Następnie wkręciłem korek (niestety użyłem starej podkładki miedziowej - na razie nie cieknie) i rozpocząłem napełnianie skrzyni olejem. Oleju weszło ok. 2,7 litra. Lałem do momentu kiedy z otworu wlewowego zaczął wypływać olej.

1018227628_DSCkorekwlewu.thumb.png.434533d4cce8f5746c4823a9ed18cf1e.png

DSCwlewanie.png.8264bf8c00106688d06383ffe1ba5a15.png

Użyłem oleju marki ELF TRANSELF NFP 75W80 GL-4. NFP anie NFJ bo jak podał portal www.skrzynie.com.pl: "Renault przez ostatnich kilka lat dedykował ten olej (NFJ) do skrzyń pięciobiegowych. Obecnie jego właściwości ma olej ELF TRANSELF NFP 75W80, który otrzymał dopuszczenia do wiekszości skrzyń biegów RENAULT. W zwiazku z tym wycofaliśmy ze sprzedaży olej o symbolu NFJ, biorąc również pod uwagę, iż praktycznie nie różnił się on cenowo od oleju NFP."

DSCelf.png.741be4345dd8d3a74092bd77181f0c14.png

Czy skrzynia pracuje ciszej? W mojej subiektywnej ocenie jest trochę ciszej, ale na efekty może trzeba poczekać.

I NA KONIEC CIEKAWOSTKA A ZARAZEM PYTANIE - jakie było moje zdziwienie, kiedy postanowiłem sprawdzić poziom oleju w silniku. Wyciągam bagnet a tam susza - olej poniżej "L". Na początku zbaraniałem i zadałem sobie pytanie: CZY JA ODKRĘCIŁEM WŁAŚCIWY KOREK? Olej wymieniałem w połowie lipca w warsztacie, od tego momentu zrobiłem ok. 1000 km. Wycieku nie zauważyłem dlatego są dwie opcje: albo mechanik zapomniał wlać olej albo silnik nagle zaczął spalać niesamowite ilości oleju (ok 2 litrów na 1000km). Sugestie mile widziane bo jeżeli nagle wzrosło zużycie oleju w takich  ilościach, oznacza to tylko kłopoty.

DSCnapeł.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...