Jump to content
mellach

Tryka, strzela przy ruszaniu

Recommended Posts

mellach

Witam serdecznie. Od jakiegoś czasu mam taki problem, że podczas ruszania na wprost coś tryka, strzela z przodu auta. Im wolniej i delikatniej ruszam tym bardziej jest to odczuwalne. Czasami do tego stopnia że rezonans powoduje głośne drgania dekielków w felgach i deska rozdzielcza drży. Przy mocniejszym ruszeniu i ciut większej prędkości problem znika, aczkolwiek jest delikatnie wyczuwalne drżenie. Podczas jazdy z większą prędkością i puszczeniu gazu słychać jargotanie, jak musnę pedał gazu to ucicha. Kiedyś było tylko do przodu, teraz zaczyna być wyczuwalne również na wstecznym. Szlag mnie już trafia. Nie wiem za co się brać. Poduchy sprawdzane - ok. Panowie od wałów stwierdzili po oględzinach i przejażdżce (bez wyciągania wału) że jest git. Przeguby wewnętrzne? Przekładnia kątowa? Ktoś miał podobne objawy i sobie z tym poradził? Dzięki z góry za pomoc... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jungu

Możliwe że przeguby wewnętrzne, ale objawiają się również wibracjami przenoszonymi na kierownicę.

Przekładnia kątowa wydaje mi się bardziej prawdopodobna choć mi strzeliła bezobjawowo.

Skoro wał wykluczyli to ok. ale objawy również mogą pasować do podpory wału.

Możliwe też że skrzynia dziwnie pracuje...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mellach

Na chwilę obecną jeżdżę i coraz bardziej się irytuję. Zacznę chyba jednak od wyjęcia wału, wyważenia go i od wymiany łożyska podpory... W następnym tygodniu się za to wezmę i napiszę jaki rezultat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelTy

I jak ?

Mam podobny problem.

Zrobikem konwerter skrzyni  filtry, okeje,itp.

Nic sie nie zmienilo.

Jazda jak po tarce przy min predkosci plus wyczuwalne wibracje orzy wyzszych predkosciach.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mellach

I dalej walczę z problemem. Wymieniłem przekładnię kątową (niektórzy błędnie nazywają ją w tych autach reduktorem) na zregenerowaną i dalej to samo. Odpinałem wał żeby wykluczyć łożysko podpory i tylną przekładnię i dalej to samo. Podejrzenie pada na sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni. Auto zostawiłem wczoraj na warsztacie, gdzie robili mi skrzynię i zainkasowali 11k zł. Jakby tego było mało mam problemy ze sterowaniem - szukam dobrego, sprawnego sterownika.

Dokładnie - jazda jak po tarce - tryka, strzela przy ruszaniu. Delikatnie operując gazem przy ruszaniu wzbudza taki rezonans, że aż rzuca i trzęsie całą budą... Przy większych prędkościach po odpuszczeniu gazu słychać i czuć "trajkotanie", tak jakby coś się nie ułożyło jak trzeba i wibrowało. Delikatnie musnięcie pedału gazu powoduje stuk i nastaje cisza.

Masz podobnie?

Jak pisałem - podejrzenie pada na sprzęgło hydrokinetyczne. Czekam na info od mechanika...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kazik_R52

Czy zrobic test starego mechanika , znaczy probowales "jechac" tym autem na podnosniku ?

Kola w gore , wylaczasz ESP, pakujesz D i ogania a ktos pod spodem slucha 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mellach

Tak robiliśmy. Trzech słuchało... Pada na skrzynię 

Share this post


Link to post
Share on other sites
rufus75

Hmm, u mnie chyba jest to samo tak jakbym jechał po gęstych poprzecznych garbach czy coś, ale tylko kiedy się toczę bez gazu, po dodaniu lekko nawet już jest ok.
Mam skrzynie po pełnej regeneracji łącznie z wymianą sterownika więc mam nadzieję że to nie jedno z dwóch.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
jungu

A czy przypadkiem nie zakładaliście niedawno opon? Ja tak w dwa tygodnie załatwiłem most. Przednie opony były troche słabe, więc kupiłem nowe - rozmiar ten sam, ale z bieżnikiem większym o ok 7mm. Po tygodniu się zaczęło. Najpierw wycie, później terkotanie i na końcu na rondzie jak zaczęło walić to modliłem się żeby te dwa km. do domu dojechać. Później się dowiedziałem że takie zakładanie opon przy stałym napędzie jest niedozwolone bo niszczy zębatki w moście.

Edited by jungu

Share this post


Link to post
Share on other sites
rufus75

No nie, opony bankowo nie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
mellach

Rufus75 skąd wziąłeś sprawny sterownik? Ja już obdzwoniłem prawie całą Polskę i mają wszędzie używki. Nowe od 6500 zł się zaczynają... Nikt nie daje gwarancji, że sterownik będzie w pełni sprawny. Z tym strzelaniem, trykaniem dalej obstawiam na sprzęgło. Wybieram się do innego warsztatu, tym razem do Józefowa, zobaczę co oni powiedzą... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
rufus75

Mój był sprowadzony z Holandii ale zrobił to mechanik który robił mi skrzynie. Mogę dać namiar na gościa.
Mój jak dobrze pamiętam kosztował 2 tys i jest oczywiście używamy ale niby z gwarancją.
A co tu się wymienia w sprzęgle, to jest lepkościowe to nie ma tam chyba za dużo do wymiany.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
mellach

https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Sprzęgło_hydrokinetyczne

Jeśli nie sprzęgło to co w takim razie? 

Jakbyś mógł dać telefon do gościa to by było fajnie. Szukam sprawnego sterownika już od bardzo długiego czasu 

Edited by mellach

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelTy

Ten sam problem....

Panowie , zregenerowalem sterownik - konwerter, wszystkue filtry skrzyni nowe, olej, itp.

Bez zmian.

Ale dzis po kilku miesiacach szukania kolejna wskazowka.

Dzis bylo ok zera stopni i problem zniknal na kilka minut dopoki auto sie nie rozgrzalo.

Nie wiem co ale moze snarowanie naoedu, mostu ? Oleje zmieniaja konsystencje przy roznych temp.

Podejrzenie bylo jeszcze oare dni temu ze wal ale skoro jak jest zimno problem znika to nie.

Bede tez wymianial bo juz kupilem wczesniej przegub wew to napisze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
mellach

Czekamy na rezultat...

Pisz od razu czy pomogło

Share this post


Link to post
Share on other sites
rufus75

Nie wiem czy to autosugestia ale dam głowę że wczoraj i dziś mniej tryka a chyba jest chłodniej ale czy faktycznie chłodniej niż przedwczoraj
Nawet nie jadę z tym na razie do nikogo bo wiem co powiedzą, czekam cierpliwie co wykryjesz@PawelTy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelTy
14 minut temu, rufus75 napisał:

Nie wiem czy to autosugestia ale dam głowę że wczoraj i dziś mniej tryka a chyba jest chłodniej ale czy faktycznie chłodniej niż przedwczoraj emoji848.png
Nawet nie jadę z tym na razie do nikogo bo wiem co powiedzą, czekam cierpliwie co wykryjesz@PawelTy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Rozmawialem z gosciem id skrzyn.

Zasugerowal po informacji o temp. ze to moze byc zbyt niskie cisnienie w skrzyni -  tloczek w sterowniku hydraulicznym.

Olej w mostach mislem ok i uzupelniony wiec raczej idpada.

Bylo podejrzenie biezni, lancucha,ale pisal, Mrlsch,ze skrzynie robil... wiec zostaje to co pisaem. Jezeli w piatek nic nie znajde robie tloczek. Ok 300 z robota.

Tylko mi nie pasuje bo bledow cis nie ma.... kiedys sie pojawil i znikl.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
rufus75

No jeśli to faktycznie sterownik to muszę to jakoś zareklamować bo niby ten co mi kolo kupił i założył jest z roczną gwarancją...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelTy
11 minut temu, rufus75 napisał:

No jeśli to faktycznie sterownik to muszę to jakoś zareklamować bo niby ten co mi kolo kupił i założył jest z roczną gwarancją...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ka regenerowalem sterownik.

Tloczek to osobna czesc, ktora wtedy nie jest ruszana w ogole raczej.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelTy

Diagnoza z dzis :

Do sprawdzenia luz miedzyzębny mostu napedu przedniej osi +skrzynia rozdzielcza, ktora w cvt jest czescia skrzyni biegow.

Jutro szukam gosci, ktorzy sie specjalizuja w napedach 4x4.

Sama skrzynia jest ok.

Sprawdzcie sobie czy tez jest brak luzu osiowego na ktorejs polosi. U mnie na lewej nie ma kompletnie luzu.

A na prawej ok 2-3 mm. Musi byc luz.

To sugeruje zuzycie elementu przeniesienia napedu- czesci mostu.

Czekam tez na opinie mojego speca od skrzyn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
PawelTy

Coraz glosniej szczegolnie przy parkowaniu.

Edited by PawelTy
Pomylka

Share this post


Link to post
Share on other sites
jungu

Pisałem o tym już w drugim poście, że to najbardziej prawdopodobna opcja. Aktualnie sam jestem na etapie wymiany przekładni kątowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mellach

Ja wymieniłem przekładnię kątową i dalej jest to samo 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
jungu

Skoro wymieniałeś przekładnię to u Ciebie prognozuję uszkodzone łożyska w skrzyni, te zdjęcia od mocowania półosi. Dają podobne objawy jak uszkodzona przekładnia kątowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×