Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

T31- zaślepiony zawór EGR


Qzynka Edyta

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Z zaworem miałem już przygodę za 1,3k PLN w serwisie (wymiana) i to było tak z 40k km temu. Od czasu wymiany w zakresie obrotów 2,5-3k/min. pojawiało się delikatne szarpanie silnika. Ustawiony na tempomacie w konkretnym zakresie obrotów szarpał stale i znikał ten efekt po dodaniu lub odjęciu trochę prędkości. Potem pojawiło się niepokojące zjawisko - zaczął dymić jak lokomotywa. Ważne: po usunięciu dpf nie dymił tak, jak to się objawiło niedawno. Kolejny objaw: nierówna praca (falowanie) na zimnym silniku na wolnych obrotach.

Sprawdzone u mechanika ciśnienie w cylindrach (i przy okazji świece), kolejnym etapem miała być diagnoza wtrysków, ale mechanik zaproponował zaślepienie EGR, bo "na to mu wygląda że to to". Po zaślepieniu auto jak nowe: wszystkie powyższe objawy zniknęły - wszystkie! Silnik równo pracuje, ciszej, przestał dymić (puści dymka jak depnę gaz w podłogę przy gwałtownym przyspieszaniu - zrobione dla testu, normalnie unikam takich zachowań). 

Jakie negatywne skutki dla auta mogą się pojawić po zaślepieniu egr? Check engine nie wyskoczy za jakiś czas? Nie będzie gdzieś za dużego ciśnienia, rury nie popękają?

Będę wdzięczny za podbicie tematu i opinie.

 

PS I teraz kil w mrowisko: Jak tu nie kochać ekologów za dpf-y, egr-y i inne wynalazki trujące środowisko w procesie produkcji bardziej, niż spalone paliwo w całym żywocie auta pozbawionego ekologicznych wynalazków?  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gkowal napisał:

Podpinam podobny temat przeniesiony do archiwum.

 

Dzięki! Szukałem na forum, kojarzę ten wpis sprzed lat, ale wyszukiwarka go nie znalazła. Na razie kilkadziesiąt km przejechane i zero check engine. Z tego co można przeczytać, nie wiadomo czy wyskoczy błąd czy nie. Pojeżdżę, sam zobaczę. Czy zaślepka musi być z kwasówki? Spaliny mogą przeżreć zwykłą blaszkę? Muszę spytać mechanika z czego zrobił, ale raczej nie z kwasówki.

3 godziny temu, borge napisał:

przepraszam ze nie odpowiem na Twoje pytanie ale zadam swoje ; )
zawor byl uszkodzony czy zanieczyszczony jak go mechanik zdemontowal?

Mechanik nie bawił się w diagnozę co z zaworem - szukaliśmy przyczyny i to zaślepienie było na próbę, która okazała się trafna. 

Ja już ma powyżej dziurek w nosie wszystkich eko tematów w autach, jeśli wyczyszczę, kiedyś znowu się zabrudzi - jeśli nie wpłynie to na silnik negatywnie, to won z nim. Jego awaria spowodowała, że bardziej zanieczyściłem środowisko, spaliłem więcej paliwa i kopciłem jak smok - znaczy silnik, nie ja :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choc segreguje smieci ; )  nie jestem przesadnym ekofanem, IMO idea jest pozytywna pod warunkiem ze nie generuje nadmiernych kosztow dla niezbyt zamoznego spoleczenstwa czy obywateli

ad rem, Twoja ingerencja w EGR zakonczyla sie na zlozeniu blaszki czy rowniez dokonano modyfikacji oprogramowania sterujacego mieszanka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2019 o 05:02, borge napisał:

choc segreguje smieci ; )  nie jestem przesadnym ekofanem, IMO idea jest pozytywna pod warunkiem ze nie generuje nadmiernych kosztow dla niezbyt zamoznego spoleczenstwa czy obywateli

ad rem, Twoja ingerencja w EGR zakonczyla sie na zlozeniu blaszki czy rowniez dokonano modyfikacji oprogramowania sterujacego mieszanka?

bez ingerencji w oprogramowanie - powinienem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem specjalista, znienawidzone urzadzenia typu EGR czy DPF ciagle u mnie dzialaja ale z literatury wynika ze jesli byl sterowany elektronicznie to podobnie jak w przypadku DPF, nalezy zmodyfikowac sterownik zaworu EGR po jego dezaktywacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 23.09.2019 o 19:34, borge napisał:

nie jestem specjalista, znienawidzone urzadzenia typu EGR czy DPF ciagle u mnie dzialaja ale z literatury wynika ze jesli byl sterowany elektronicznie to podobnie jak w przypadku DPF, nalezy zmodyfikowac sterownik zaworu EGR po jego dezaktywacji

Jeszcze jesienią zmieniłem nastawy komputra, jak radziliście i póki co nic się nie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...