Jump to content
Części Nissana - iParts.pl

Opona koniecznie z indeksem nośności XL?


MarcinJ

Recommended Posts

Szukam powoli zimówek i zastanawiam się, czy muszę koniecznie szukać opon w wersji XL czy mogę pokusić się o zwykłe?

Link to post
Share on other sites

A koniecznie? Nie wyczytałem nigdzie by musiało być XL. Może coś przeoczyłem. Zarówno zimówki, jak i letnie mam bez XL. 

Link to post
Share on other sites

Właśnie też się nad tym zastanawiam.

W instrukcji do Pulsara piszą, żeby zakładać zimówki o nośności i indeksem prędkości nie niższym niż wyposażenie fabryczne (żeby nie obniżyć bezpieczeństwa i stabilności). Za to w homologacji do Pulsara jest napisane 84T - prawdopodobnie jest to minimalny wymóg.

 Tomek,  a czy Pulsar nie 'pływa' w zakrętach bez tego XL? Nie zauważyłeś nic? Felgi  masz 16 czy 17?

W oryginale Continentale 17-calowe były w indeksie V (nośność idzie w parze z prędkością) a 16 calowe miały indeks prędkości H ale za to w wersji XL 

 

Link to post
Share on other sites

Ja mam 16 calowe stalowe z dębicą frigo i letnie 16 Alu z nokianami wetproof. Pierwsze chyba 88T, drugie 91V. Nic nie pływa, auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Nie jeżdżę przesadnie szybko, ale też nie jestem zawalidrogą. Nie wchodzę w zakręty z taką asekuracją jak większość kierowców (z obserwacji stwierdzone) . Przeloty średnio mam pomiędzy 90-105 km/h. No chyba, że jadę autostradą to wtedy więcej. Po Niemczech 200 licznikowe momentami jechałem i było ok. Oryginalne letnie faktycznie były XL. Ale w instrukcji nic takiego nie mam. 

Link to post
Share on other sites

Mają mieć nośność większą lub równą tej z homologacji. Rzeczywiście fabryczne Conti są XL, ale ja mam zwykłe. 

Ciekawsze jest, że homologacja obejmuje opony 205/55r16, a w instrukcji i naklejkach na aucie z ciśnieniem nie pofatygowali się ich umieścić :D

Link to post
Share on other sites

Czyli spoko. Może Nissan wkładał opony XL  żeby się zabezpieczyć przed reklamacjami w czasie gwarancji. Taką oponę trudno jest uszkodzić przy normalnej jeździe.

Ale jeszcze zapytam w Nissanie dla pewności. Ja jeżdżę 'klekotem',  często po autostradzie. Wersja w dieslu jest trochę cięższa, ale niedużo.

Link to post
Share on other sites

Przy 205/55 R16 nie mam informacji o nośności. Zimowe jednak mam 91T. Skądś musiałem mieć informację, że nie może być mniej niż 91 i oba komplety mam takie. Dla 17 i 18 indeks nośności to 89. Natomiast ponoć przepisami unijnymi i polskimi dopuszcza się niższe indeksy prędkości (mam T) dla zimówek, niż podaje producent. W ASO nissana nic mi nie mówili, że nośność dla tych opon jest nie taka jak wymieniali. 

Edited by tomkek1912
Link to post
Share on other sites

No i się dowiedziałem. Najpierw Nissan Polska odesłał mnie z tym pytaniem do ASO. Serwis ASO oddzwonił z informacją, że dla Pulsara wg podanego numeru VIN na felgi 16 cali powinienem stosować opony z indeksem 93 H. Tak wynika z dokumentacji którą oni posiadają (serwisówka).  

Poza tym na naklejce w drzwiach kierowcy jest napisane to samo. Nie ma na naklejce opcjonalnych opon 205/55R16.

@ Tomek, Ty masz indeks 91 gdyż w tym rozmiarze opon nie występują niższe indeksy prędkości.

Tak więc jak w oponeo zaznaczę, że mają być zimówki 195/60R16 93H to spośród ok. 60 modeli opon zostają raptem 3 ... 

Pulsar to takie dziwne auto które na dosyć wysokich oponach osiąga całkiem spore prędkości, ma niższe opory toczenia i spala tyle co nic. No ale potrzebuje do tego specjalnych opon ;) 

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...

Witam,

Właśnie jestem na etapie zakupu opon letnich (moje mają już 6 lat) i z modeli wzmacnianych XL występują opony z indeksem H i V.

Zgodnie z treścią postu powinienem kupić 93 H, natomiast model 93 V są tańsze o około 100 PLN. Tutaj moje pytanie czy mogę kupić 93 V ?

Edited by paplok
Link to post
Share on other sites

Sam zakupiłem dopiero Crossclimate + 205/55 R16 94V XL - pod względem ceny wyszło najbardziej opłacalnie - koszt z wymianą 1700 zł - oponki bardzo fajne.

Co do Indexu prędkości chyba lepiej brać V - zawsze to opona gotowa na prędkość 240 - sam jechałem już 191 a jeszcze nie było widać końca możliwości. 

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...
W dniu 27.07.2020 o 19:11, cinek321 napisał:

Sam zakupiłem dopiero Crossclimate + 205/55 R16 94V XL - pod względem ceny wyszło najbardziej opłacalnie - koszt z wymianą 1700 zł - oponki bardzo fajne.

Co do Indexu prędkości chyba lepiej brać V - zawsze to opona gotowa na prędkość 240 - sam jechałem już 191 a jeszcze nie było widać końca możliwości. 

Nałożyłeś je na oryginalne felgi R16 Nissana ? Ja obecnie mam 195/60 R16 93T XL i cena jest kosmiczna (ok. 550 PLN). Ten rozmiar który podałeś jest tańszy dlatego zastanawiam się czy naciągnę te gumy (205/55) na tę samą felgę co teraz mam 195/60.

Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem Pulsara i nowy na tym forum. Podpinam się pod temat. Robię (a dokładniej żona) bardzo małe przebiegi. W drugim aucie mam takie opony. Są rewelacyjne. Teraz w te śniegi mimo, że mają już 5 lat dalej sobie radzą. Oczywiście są gorsze od zimowych, ale o niebo lepsze od letnich. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...