Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opona koniecznie z indeksem nośności XL?


MarcinJ
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam powoli zimówek i zastanawiam się, czy muszę koniecznie szukać opon w wersji XL czy mogę pokusić się o zwykłe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A koniecznie? Nie wyczytałem nigdzie by musiało być XL. Może coś przeoczyłem. Zarówno zimówki, jak i letnie mam bez XL. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też się nad tym zastanawiam.

W instrukcji do Pulsara piszą, żeby zakładać zimówki o nośności i indeksem prędkości nie niższym niż wyposażenie fabryczne (żeby nie obniżyć bezpieczeństwa i stabilności). Za to w homologacji do Pulsara jest napisane 84T - prawdopodobnie jest to minimalny wymóg.

 Tomek,  a czy Pulsar nie 'pływa' w zakrętach bez tego XL? Nie zauważyłeś nic? Felgi  masz 16 czy 17?

W oryginale Continentale 17-calowe były w indeksie V (nośność idzie w parze z prędkością) a 16 calowe miały indeks prędkości H ale za to w wersji XL 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 16 calowe stalowe z dębicą frigo i letnie 16 Alu z nokianami wetproof. Pierwsze chyba 88T, drugie 91V. Nic nie pływa, auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Nie jeżdżę przesadnie szybko, ale też nie jestem zawalidrogą. Nie wchodzę w zakręty z taką asekuracją jak większość kierowców (z obserwacji stwierdzone) . Przeloty średnio mam pomiędzy 90-105 km/h. No chyba, że jadę autostradą to wtedy więcej. Po Niemczech 200 licznikowe momentami jechałem i było ok. Oryginalne letnie faktycznie były XL. Ale w instrukcji nic takiego nie mam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mają mieć nośność większą lub równą tej z homologacji. Rzeczywiście fabryczne Conti są XL, ale ja mam zwykłe. 

Ciekawsze jest, że homologacja obejmuje opony 205/55r16, a w instrukcji i naklejkach na aucie z ciśnieniem nie pofatygowali się ich umieścić :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli spoko. Może Nissan wkładał opony XL  żeby się zabezpieczyć przed reklamacjami w czasie gwarancji. Taką oponę trudno jest uszkodzić przy normalnej jeździe.

Ale jeszcze zapytam w Nissanie dla pewności. Ja jeżdżę 'klekotem',  często po autostradzie. Wersja w dieslu jest trochę cięższa, ale niedużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 205/55 R16 nie mam informacji o nośności. Zimowe jednak mam 91T. Skądś musiałem mieć informację, że nie może być mniej niż 91 i oba komplety mam takie. Dla 17 i 18 indeks nośności to 89. Natomiast ponoć przepisami unijnymi i polskimi dopuszcza się niższe indeksy prędkości (mam T) dla zimówek, niż podaje producent. W ASO nissana nic mi nie mówili, że nośność dla tych opon jest nie taka jak wymieniali. 

Edytowane przez tomkek1912
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się dowiedziałem. Najpierw Nissan Polska odesłał mnie z tym pytaniem do ASO. Serwis ASO oddzwonił z informacją, że dla Pulsara wg podanego numeru VIN na felgi 16 cali powinienem stosować opony z indeksem 93 H. Tak wynika z dokumentacji którą oni posiadają (serwisówka).  

Poza tym na naklejce w drzwiach kierowcy jest napisane to samo. Nie ma na naklejce opcjonalnych opon 205/55R16.

@ Tomek, Ty masz indeks 91 gdyż w tym rozmiarze opon nie występują niższe indeksy prędkości.

Tak więc jak w oponeo zaznaczę, że mają być zimówki 195/60R16 93H to spośród ok. 60 modeli opon zostają raptem 3 ... 

Pulsar to takie dziwne auto które na dosyć wysokich oponach osiąga całkiem spore prędkości, ma niższe opory toczenia i spala tyle co nic. No ale potrzebuje do tego specjalnych opon ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,

Właśnie jestem na etapie zakupu opon letnich (moje mają już 6 lat) i z modeli wzmacnianych XL występują opony z indeksem H i V.

Zgodnie z treścią postu powinienem kupić 93 H, natomiast model 93 V są tańsze o około 100 PLN. Tutaj moje pytanie czy mogę kupić 93 V ?

Edytowane przez paplok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam zakupiłem dopiero Crossclimate + 205/55 R16 94V XL - pod względem ceny wyszło najbardziej opłacalnie - koszt z wymianą 1700 zł - oponki bardzo fajne.

Co do Indexu prędkości chyba lepiej brać V - zawsze to opona gotowa na prędkość 240 - sam jechałem już 191 a jeszcze nie było widać końca możliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 27.07.2020 o 19:11, cinek321 napisał:

Sam zakupiłem dopiero Crossclimate + 205/55 R16 94V XL - pod względem ceny wyszło najbardziej opłacalnie - koszt z wymianą 1700 zł - oponki bardzo fajne.

Co do Indexu prędkości chyba lepiej brać V - zawsze to opona gotowa na prędkość 240 - sam jechałem już 191 a jeszcze nie było widać końca możliwości. 

Nałożyłeś je na oryginalne felgi R16 Nissana ? Ja obecnie mam 195/60 R16 93T XL i cena jest kosmiczna (ok. 550 PLN). Ten rozmiar który podałeś jest tańszy dlatego zastanawiam się czy naciągnę te gumy (205/55) na tę samą felgę co teraz mam 195/60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Jestem nowym użytkownikiem Pulsara i nowy na tym forum. Podpinam się pod temat. Robię (a dokładniej żona) bardzo małe przebiegi. W drugim aucie mam takie opony. Są rewelacyjne. Teraz w te śniegi mimo, że mają już 5 lat dalej sobie radzą. Oczywiście są gorsze od zimowych, ale o niebo lepsze od letnich. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...