Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai J10 2.0 Po wymianie taśmy zwijaka kierownicy, miga kontrolka airbag.


PeterG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W związku z uszkodzoną taśmą kiery wymieniłem na nową z allegro taśmę razem ze zwijakiem. Cały moduł nie jest jakiś skomplikowany bo to tylko taśma w montowana w zwijak i odpowiednie wtyczki. Zero kondensatorów, rezystorów czy innych tego typu komponentów. Jednak po założeniu nie mogę wykasować metodą na kluczyk migającej kontrolki poduszek, airbag. Kiedy wprowadzam go w tryb testowy dioda airbag zapala się na ok 3 sek i 2 x 0,5 sek, przerwa 1 sek i znów 2 x 0,5 sek. Czy miał ktoś podobne zjawisko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Cały zwijak z taśmą (moduł) na allegro jest ok 70 zł, w Tarnowie. Jakość wykonania nie zbyt, inaczej wychodzą kabelki i ociera podczas kręcenia kierownicą. Dodatkowo po wymianie mam błędy B1052 i B1057 i nie da rady ich skasować zwykłym kompem. Muszę jeszcze spróbować Consult'em w serwisie nissana, ale to koszt. Może ktoś z okolic Rzeszowa ma Consulta? 

Edytowane przez PeterG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zwijaków z taśmą to walczę z tym od 3 miesięcy, i po pierwsze nie jest tak prosto dostać dobry zwijak (pasujący do danego modelu) nawet po numerze win. Mam Qashqaia z 2010 po lifcie i tam były wkładane 3 rodzaje różniące się szczegółami, dopiero po wyjęciu wychodzi co jest nie tak. Na allegro jest tego dużo, ale w parę miejsc co dzwoniłem to chcą szczegółowe dane o zwijaku a najlepiej zdjęcia i numer oryginału. Ja kupiłem firmy NTY miałbyć 100% do mojego modelu i okazało się że lipa. Po rozebraniu kierownicy obfotografowaniu, przesłaniu zdjęć i numeru, dopiero wysłali prawidłowy 81zł + wysyłka. Najlepsze jest to że po rozebraniu kierownicy wypięciu zwijaka i po ponownym złożeniu oczywiście wykasowaniu pulsującej poduszki, wszystko wróciło do normy przejechałem już po mieście ok 300 km i jest OK. Podejrzewam że mogły zaśniedzieć styki na wtyczkach i stąd ten błąd. Przed rozbiórką kasowany był kilka razy i zawsze po kilkunastu później po kilku kilometrach wracał teraz na razie nie, tak że czasem jest dobrze rozebrać i złożyć być może to pomoże i obejdzie się bez zakupu zwijaka.

Nowa taśma przyszła ta pasująca ale musiałem dopłacić 21zł czyli razem 102zł, ale wymieniał jej nie będę bo w dalszym ciągu jest dobrze.

Edytowane przez bogola
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 21.10.2019 o 07:55, PeterG napisał:

Cały zwijak z taśmą (moduł) na allegro jest ok 70 zł, w Tarnowie. Jakość wykonania nie zbyt, inaczej wychodzą kabelki i ociera podczas kręcenia kierownicą. Dodatkowo po wymianie mam błędy B1052 i B1057 i nie da rady ich skasować zwykłym kompem. Muszę jeszcze spróbować Consult'em w serwisie nissana, ale to koszt. Może ktoś z okolic Rzeszowa ma Consulta? 

Mam w Leżajsku,

Pozdrawiam

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mitet podaj namiary to podjadę do ciebie w wolnym czasie.

Edytowane przez PeterG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, może komuś jeszcze pomogę.

Polecam przed zamowieniem zwijaka wyjąć ten uszkodzony, posprawdzac ilość pinów i wtyczek.

Ja kupilem na allegro zwijak za ok. 70zl +-10

Jakość...ta gumka pozycjonujaca zwijak wzgledem kierownicy jest nakladana na plastik, oryginalnie jest to chyba nadlane i niezdejmowalne, wyprowadzone na odwrót przewody do poduszki (te spinki są troche slabej jakosci) i chodzi na sucho głośniej...ale działa.

Po montażu rowniez pojawil się blad z mruganiem w trybie serwisowym dlugi-krotki-krotki, po poprawieniu wszystkich spinek nie zniknął.

Sposób na ten problem: podłączyłem oryginalny zwijak, zabawa zaplonem, w trybie serwisowym się naprawił. Potem podmiana ponownie, bardzo dokladne sprawdzenie wtyczek i problem zniknął.

Oczywiście rozwiązanie bedzie skuteczne, jeśli tasma oryginalna nie jest całkiem do smietnika ;) u mnie przyciski sterowania radiem nie działały jadąc prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

Ja również miałem problem z taśmą zwijaka. Kupiłem w firmie wymienionej w tym temacie. Po wymianie lampka od airbag zgasła ale pojawił się nowy problem. Po ruszeniu samochodem zapaliły się dwie lampki od ESP - jedna sygnalizująca wyłączenie układu (od przycisku) i druga obok od zadziałania układy ESP. Palą się cały czas. Na pewno jest to związane z dokonaną wymianą zwijaka. Czy ktoś może pomóc co jest dokładnie tego przyczyną i jak to naprawić.

Dodam jeszcze, że po naciśnięciu przycisku wyłączenia ESP nie ma żadnej reakcji tzn. obie lampki świecą cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

za taśmą zwijaka jest moduł boscha do kontroli skrętu kierownicy do abs i esp. Albo go nie przełożyłeś ze starego zwijaka albo sam zwijak jest niekompatybilny z oryginałem i nie pasuje do tego modułu. Też tak miałem musisz dokładnie sprawdzić czy masz ten sam typ zwijaka. Teraz musisz na komputerze wykasować błąd a potem wyzerować kąt skrętu kierownicy też na komputerze. Na alle tylko jeden sprzedawca miał ten typ zwijaka co pasował do mojego qashqaia. Napisz jaki masz symbol na zwijaku na oryginale. Ten pierwszy co kupiłem wszystko pasowało układ kabli gniazd tylko pierścień do mocowania tego modułu kąta skrętu kierownicy nie współpracował z gniazdem tego modułu

Edytowane przez agit11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

moduł boscha (zdjęcie nr 1) przełożyłem i wydaje mi się że w czasie przekładki nie poruszyłem pierścieniem wewnętrznym. Zwijak zamiennik jak widać na zdjęciach był taki sam jak oryginalny. Zatem jak stwierdzić, że "pierścień do mocowania tego modułu kąta skrętu kierownicy nie współpracował z gniazdem tego modułu".

 

 

3.jpg

2.jpg

1.jpg

 

Edytowane przez jarek.j4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli moduł idealnie pasuje w prowadzeniach zwijaka to będziesz musiał wykasować błedy i potem wyzerować układ skrętu kierownicy. Miałem to robione MULTIDIAG  w zasadzie 5 minut roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...