Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
Lokstar

350z by Lokstar

Recommended Posts

Lokstar
Posted (edited)

Witam wszystkich,

W związku z tym, że miłość i podziw dla japońskiej motoryzacji w końcu dopięły swego, spełniłem jedno z marzeń i stałem się szczęśliwym posiadaczem Nissana 350z, a w mojej głowie zaczęły pojawiać się plany i pytania.

Co dalej? Co zmienić? Skupić się na serii czy może modować? Jak dbać, serwisować, eksploatować? W końcu auto ma 15 lat. 

Ale zacznijmy od początku. Z czym w ogóle mamy do czynienia.

Nissan 350z, rok 2004, kraj pochodzenia: Niemcy, wersja EU Premium Pack, silnik to VQ35DE, KM: nie wiadomo, katalogowo powinno być 280 , myślę, że jest troszkę więcej, kolor pomarańczowy +czarne elementy. Przebieg: 159000 km. Dużo, mało, nie wiem. Na pewno jest w lepszym stanie niż moja AR GT z 2008 :P

Auto do 2015 roku, w którym trafiło do polski, zaliczyło Niemcy i Francję. Przez 2 lata było w Warszawie, przez kolejne 2 lata w okolicach Poznania, a teraz trafiło do Szczecina i mam nadzieję, że tu zostanie.

 Mały opis tego co jest zrobione, tego co zauważyłem, że jest zrobione, i co w niedługim czasie chciałbym zrobić. Tu mile widziane komentarze, propozycję, uwagi itd.

Zacznijmy od nadwozia i blach. Wszystko wygląda na zdrowe, żadnych oznak korozji. Ponoć bezwypadkowy i z oryginalnym lakierem. Oczywiście ma śladowe ilość przetarć, stuknięć, kilka w gniotek, przednia szyba oberwała małym kamieniem. Jednak po sprawdzeniu szczelin i lakieru na śrubach, jestem w stanie uwierzyć, że egzemplarz jest bezwypadkowy. Miernikiem lakieru jednak się nie bawiłem.

Na wiosnę planuję renowację całości, skóry i plastiki w środku, do tego pewnie jakaś powłoka ochronna. Plus nowe oklejenie dachu i poprzeczki przedniego zderzaka. Zastanawiam się także czy wymieniać szyby, przednia + boczne. Boczne porysowane od kamyczków. Czy można je jakoś poddać renowacji?

Podwozie: brak oznak korozji, wycięty katalizator. Piaskowane i malowane. Niektóre śruby wymienione na kwasówki, zabezpieczone. Poprzedni właściciel wstawił customowy uchwyt na środkowy tłumik. Aktualnie zamontowany wydech seryjny. Mam do niego nowy kompletny układ wydechowy Japspeed K1 (downpipe’y + y-pipe + catback). I tu pytanie, kto miał? Jak to brzmi? Przekładać czy zostawić serie?

Samochód stoi  na felgach 19” Tomason TN09 w kolorze czarnym z oponami Dunlop SP Sportmax 255/35/19 (przód+tył) a rozstaw kół poszerzony jest dystansami (20mm na stronę). Do tego komplet felg 18" też czarnych z zimowymi oponami Continental ContiWinterContact 235/40/18.

Letnie felgi i opony planuję zmienić, i znów pojawia się pytanie, na co? Po głowie chodzą mi czarne matowe JR3, a może jakieś RAYS Volk Racing? Mam chyba słabość do sześcioramiennych. No i  opony, jakie polecacie? Nie latam bokiem (jeszcze), na tor się nie wybieram, nie upalam choć czasem lubię szybciej polecieć lub przejechać się po krętych drogach (zaleta mieszkania na obrzeżu miasta z dobrym dostępem do autostrady).

Oświetlenie ledowe tablicy rejestracyjnej, postojówki led, xenony 8000k (oryginalne). 

Radio Pioneer AVX-2600BT (dotykowe, DVD, USB, zestaw głośnomówiący bluetooth z wyprowadzonym mikrofonem) + kamera cofania (kolorowa, zintegrowana z wyświetlaczem radia).

Z drobnych rzeczy: ostatnio padł rozrusznik, więc wymieniłem na nowy.

A, najważniejsze, samochód jeździ na Motulu SEA 5W30 8100 X-clean+, do baku leję 98 lub 100. Ciśnienie trzyma dobrze, około 30+ psi. I teraz pytanie, niedługo planuje wymianę oleju i serwis filtrów, chciałbym zalać Motul 8100 X-clean C3 5W40. Czy dobry wybór? Czy można potem przejść na 5W50? Czy zostać na 5W40? Oglądałem ostatnio jak Coobcio rozbierał anglika, który był zalany 5W30 i trochę ponarzekał na ten olej :D

Co jeszcze sprawdzić w tym aucie? Czym się zainteresować aby potem się nie obudzić z ręką w nocniku? Planuje zatrzymać go na dłużej, więc chciałbym aby był w jak najlepszym stanie i zrobić w nim co się da.

Zobaczymy gdzie to wszystko zajdzie.

Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru!

Kuba

ScreenShot_20191006184946.png

ScreenShot_20191006184921.png

IMG_20190825_160907.jpg

ScreenShot_20191006185005.png

ScreenShot_20191006184846.png

Dodatkowe zdjęcia, bo się nie zmieściły.

ScreenShot_20191006185029.png

IMG_20190824_201236_606.jpg

IMG_20190825_160924.jpg

IMG_20190910_053246.jpg

Edited by Lokstar
Literówki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nowik86

Dobrze wylądają te czarne felgi, tylko koniecznie umyj ścianki opon i wysmaruj je jakimś porządnym specyfikiem, aby fajnie komponowały się z resztą.

 

btw. Premium Pack i czarne fotele w środku? Powinny być w takim kolorze jak dolna część kierownicy, gałka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lokstar

Będę pamiętał o oponach.

Poprzedni właściciel twierdził, że Premium Pack. Ma co prawda podgrzewane fotele, bose, sterowanie radiem z kierownicy (radio zmienione więc nie działa :( ). Nie wiem do końca czym się różnią wersje Pack i Premium Pack. Chyba rocznik ma tutaj też znacznie. Nie wiem czy była opcja wyboru innych foteli przy zakupie, tak czy owak, czarnej podobają mi się bardziej. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×