Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zmiana na lepszy olej - 1.5 benz.


jakt

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Niedawno wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów, bo nieco z niej sączyło. Przy okazji zrobiłem pomiary luzów zaworowych według instrukcji serwisowej - wszystkie mieszczą się w normie, regulacja nie jest konieczna. Przyjrzałem się też stanowi łańcucha rozrządu próbując sprawdzić czy jest wyczuwalny luz kiedy naciska się go góra-dół w jego najwyższej części między kołami zębatymi wałków rozrządu. Takiego luzu nie wyczułem, ale nie wiem też czy ten sposób sprawdzenia łańcucha jest wystarczający. Kiedyś przeczytałem o nim w innym temacie o Almerach i stąd ten pomysł.

Z tego co widać, silnik był chyba po zmianie łańcucha rozrządu, bo widać marker na kole zębatym i ogniwie łańcucha. Jako, że silnik daje radę, pomyślałem czy warto w takim przypadku zmienić Lotosowski olej 10W40 na jakiś lepszy, czy mieć w to "wylane", no bo w sumie samochód stary.. ale jeszcze ze trzy lata chciałbym nim pojeździć. Liczę na jakieś słowo w tym temacie.

Robię około 10 kkm rocznie, 60% miasto, 40% trasy 50-100 km.

Zamieszczam zdjęcie łańcucha.

Pozdrawiam

 

IMG_20190920_184939.thumb.jpg.6ff9e7eba51c09be94696b083fe369e4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, marcintju napisał:

Wpisz w wyszukiwarkę dobierz olej np. Elf. Podajesz/wybierasz dane auta i pokaże Ci jaki olej jest zalecany przez producenta.

 

W dniu 21.10.2019 o 18:25, stuff1000 napisał:

Zostań przy lotosie, w sumie to dobry olej...

Oryginalnie był w Almerach 5W30, taki się wyświetla też w konfiguratorach. W instrukcji 10W30 jest polecany w klimacie umiarkowanym. A wymagana klasa oleju to SG, SH, SJ, lub SL. Chyba jednak nie będę cudował ze zmianą na 5W**, bo skoro producent poleca 10W w naszym klimacie do nowego samochodu, to chyba nie ma co cudować. Kupię po prostu 10W40 wyższej klasy API SN np. Orlen, bo trochę się cykam, że przy zmianie na 5W40 zacznie mi cieknąć olej (m. in. przez płukanie naftą), w końcu to stary samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg konfiguratora i instrukcji ma być 5W30 to taki bym lał. Dobór oleju wynika ściśle z konstrukcji silnika. Ostatnio przekonałem się na skrzyni biegów że olej rekomendowany pod względem lepkości jest najlepszy.

10W30 nie będzie lepszy od 5W30 w naszym klimacie. Poza tym jak wlejesz 5W30 zamiast 10W40 to na krótkich odcinkach i a w szczególności w zimie odczujesz różnice na +. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko w instrukcji 5W30 polecany jest w temperaturach <-30°C do 15°C, to już chyba lepiej 5W40 lać, taki również jest w wykazie, a lepiej się sprawdza w temperaturze letniej.

Sprawdziłem inne konfiguratory i np. Orlen poleca 10W40, a Shell 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w almerze ale u mnie w instrukcji jest napisane że rekomendowany jest 5w30, aczkolwiek dopuszczalny jest 10w40. 

Orlen 10w40, shell 5w40 tak jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...