Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
czakGr

Y61 2.8td 1999r zimny pali na dotyk a ciepły dłużej kręci

Recommended Posts

czakGr

Witam! Po przejażdżce w terenie, jednej przejażdżce przez stawek.. Patrol pali na strzał jak jest zimny... Lecz w początkowej fazie kilku sekundowej ma drgawki, jakby przebieral.. Ale po 10 lub 15 sek objaw ustępuje.. Następny problem to jak rozgrzeje się do temperatury roboczej i zgasze i poczekam 2min to musi 3 obroty rozrusznikien zrobić aby odpalić.. Jednak jak rozgrzanego lub nie zgasze i odpale to wystarczy pół obrotu i chodzi.. Gdzie szukać Przyczyny..? Wymieniony rozrząd filtr paliwa i co nie tylko... 

Edited by Thunder

Share this post


Link to post
Share on other sites
saydack

To może być pompa wtryskowa, o ile mnie pamięć nie myli to takie objawy powodują mikropęknięcia głowicy pompy. 

Oblej zimną wodą pompę - jeżeli odpali to masz winowajce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czakGr

Odpala teraz w mrozy po pół obrotu przekrecenia rozrusznikiem..a gdy gorący to potrzebuje z 3 obroty.. Pisałem do Pana z allegro co sprzedaje te głowiczki na szybszy rozruch ciepłego i przedstawiając całą sytuację to odp mi tylko że mam sprawdzić świece żarowe.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
czakGr

Teraz po po tym jak częściej jezdze to rano zauwazam że szybciej odpala ale nie chodzi przez 10 sek jakby rowno na wszystkie gary.I jest dość mocny siwy dym. Po tym jak go zgasze i odpala na strzał bez żadnych problemów i dolegliwości.. Świece winne? Chociaż mechanik twierdzi że są ok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
SNAKE4X4
W dniu 31.10.2019 o 10:56, saydack napisał:

To może być pompa wtryskowa, o ile mnie pamięć nie myli to takie objawy powodują mikropęknięcia głowicy pompy. 

Oblej zimną wodą pompę - jeżeli odpali to masz winowajce.

To już nie te czasy, żeby lać wodą po pompie, lepszy jest zamrażacz dla sportowców za parę złotych do kupienia w aptece

Przy odpalani,  po przekręceniu kluczyka, jak zgaśnie ABS poczekaj jeszcze 10 sekund i dopiero kręć rozrusznikiem, powinien odpalić równiej

Ja bym się już rozglądał za pompą od Y60

Jakby co możesz dzwonić 509 481 789, będzie łatwiej

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
czakGr

Problem powstał gdy nie miał Mnie kto wyciagnac i auto moczylo się 1.5 h. Nigdy prędzej nie było problemów.. Chyba że przed zakupem, ale wymieniłem filtr paliwa i dociaglem wezyki i było git. W sumie chłodzenie pompy woda dużych zmian nie daje 

Share this post


Link to post
Share on other sites
czakGr

Dziś rozebralem przekaźnik od świec.. Nie mogłem jednej z głównych wtyczek odpiac... Okazała się stopiona.. Jutro zabieram się za sprawdzenie swiec

Share this post


Link to post
Share on other sites
czakGr

Świece sprawdzone.. 

1 - 1,3 Ohm 2- 1,2 Ohm 3-1,1 Ohm 4 - 1,2 Ohm 5 1,1 Ohm 6 - 0,7 Ohm... Ostatnia świeca pobiera 14 A reszta 8A i wartość z czasem spada..wiem jeżeli. Opór mniejszy to prąd płynie większy... Tylko jak to ma się do świec 

Share this post


Link to post
Share on other sites
czakGr

Ktoś coś? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Artbrt

Kolego świece mogą grzać jak u mnie wszystkie. Sprawdzałem bez wykręcania. Jednak jest jeszcze jedna istotna sprawa czy grzeją w jednakowym czasie.

U mnie po wykręceniu kilka było nadpalonych. Wymieniłem profilaktycznie bo też ciężko palił na zimnym. Teraz jest ok, ale jak się zagrzeje trzeba kręcić.

Wtryski mają u mnie nowe końcówki i są wyregulowane.

Wg mnie leży pompa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czakGr

U mnie pół obrotu rozrusznikiem...i odpala ..nie równa praca przez 10 sekund..i duże dymienie na siwo przez ten czas co powyżej. W tym czasie brak reakcji gdy duszę pedałem hamulca...

Share this post


Link to post
Share on other sites
czakGr

A y61 nie ma czasem pompki w baku ?bo jak mam pół baku paliwa to równiej pracuje przy odpalaniu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
czakGr

Dziś podłączając prostownik w trybie rozruch auto na strzał odpaliło i równo chodziło..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
czakGr

Po zakupie nissan consult zaobserwowałem w ecutalk że wartości przyspieszenia są na minusie .. -6 max na ciepłym..przekręcając ja na maksa do bloku wartości są w granicach -0.5 do -1..auto odrazu inaczej rano odpala ..nie przebiera parę sekund i nie dymi z tłumika...jakie powinny być optymalne wartości kąta zapłonu ?u mnie zakres się skończył..i na gorącym silniku po zgaszeniu go i odczekaniu paru dobrych chwil silnik ma te dwa więcej obrotów rozrusznikiem... drażnią te różnice w obrotach rudusznikem... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Remikp

Poradziłeś sobie z problemem regulacji kąta ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×