Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Błąd P2264 water in diesel cir


trium

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Sprawa dotyczy problemu jaki boryka się mój kolega ze swoją Nyską. Auto Primera P12 hatchbak 1.9 dCi 2005 r. po lifcie. Problem dotyczy świecącej kontrolki Czerwony Check Engine. Generalnie jak świeci to albo zawodniony filtr paliwa albo grzałki. Grzałki wykluczone - sprawdzone , dodatkowo kontrolka nie gaśnie po nagrzaniu. Po podłączeniu pod komputer błąd P2264 ( water in diesel cir) który po wykasowaniu wraca jak bumerang. Filtr wymieniony na nowy i nie ma poprawy.

Pytanie jak to naprawdę jest z tym czujnikiem zawilgocenia paliwa ?. Na filtrze na górze jest wtyczka dwu pinowa , czy jest to czujnik czy podgrzewacz. Z tego co przeglądałem to czujniki zawilgocenia posiadają wtyczki trzy pinowe - chyba że się mylę. W tej dwu pinowej jest +12V po stacyjce i masa. Sam ten element w obudowie filtra nie ma żadnego przejścia. Może jest bimetal który dopiero załącza się poniżej wskazanej temperatury na zewnątrz i podgrzewa paliwo ?. Na jakiej zasadzie tam to działa. Sprawdziłem też czujnik temperatury paliwa który jest umiejscowiony koło pompy na przewodach przelewowych wtryskiwaczy(czujnik na kostce z trzema wyprowadzeniami pod wężyki). Pomiar rezystancyjny prawidłowy według serwisówki od P12 1.9dci, wykonywany na zimnym silniku i po podgrzaniu silnika.

Czy to coś na filtrze jest czujnikiem (mam wątpliwość) , a jeżeli nie to gdzie szukać takiego czujnika ?

Dodam też bo nie wiem czy to ważne ale wzrosło spalanie o jakieś 2 l na 100 w cyklu miejskim. Poza tym nie ma żadnego innego błędu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...