Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Filo1

J11 QQ dziwny dźwięk, jakby rzężenie

Recommended Posts

Filo1

Cześć wszystkim!

Jest to mój pierwszy post na tym forum :)

Szukam informacji na temat dźwięku który wydobywa się z mojego QQ. 
Jest to metaliczny dźwięk, jakby rzężenie, przy zamkniętych oknach praktycznie niesłyszalny ze środka. Odkryłem to przypadkiem podczas gdy stałem obok samochodu.
Usterka występuje już od dłuższego czasu (jestem tylko okazjonalnym użytkownikiem), ale postanowiłem się tym zainteresować ponieważ wydaje mi się że dźwięk od jakiegoś czasu się nieznacznie nasilił.
Na początku myślałem że coś jest luźne, niedokręcone ale dzisiaj czytałem wasze forum i kilka osób też miało ten problem i pisaliście że to jest kwestia rozrządu. Czy może to ktoś potwierdzić?
Z tego co się orientuje, jest tutaj rozrząd na łańcuchu (auto ma teraz 60k przebiegu, ale tak jak pisałem wcześniej usterka jest już od jakiegoś czasu), czy jest to możliwe że po takim czasie rozrząd jest do wymiany?
Jakieś słabe wyciągające się łańcuchy? Czy może jakaś rolka?

Do tego mam jeszcze 2 pytania
- Czy spalanie ok 2L oleju na 10000km jest w normie?
- Czy QQ nie posiada czujnika ciśnienia oraz poziomu oleju?

Mam odważną teorię, że w ASO oszukiwali na wymianie oleju. Po skończeniu się gwarancji przyszło do wymiany oleju i to co zastałem przy wymianie mnie zmroziło.
Cały olej z silnika zmieścił się do 1,5L butelki po wodzie, ja jestem w szoku że ten silnik jeździ i się nie rozsypał (a przed wymianą był po trasie), czy na prawdę w tym bolidzie nie ma żadnego czujnika ciśnienia oleju?
Ten dziwny dźwięk występował dużo wcześniej więc obstawiam że brak oleju nie przyczynił się bardzo do tego, wygląda na to że silnik przeżył brak większości oleju bez większego szwanku (albo spowodowało to pobór oleju), ale nie kopci i chyba trzyma swoje szalone 115KM. Wydaje mi się że w ASO nie zmieniali oleju i po prostu wypalił go dużo i zostało go ty ile zlałem do butelki jakiś czas temu.  
Uprzedzając jeszcze pytania, nie interesowałem się tym tematem wcześniej ponieważ samochód był na gwarancji, a ja na miejscu gdzie jest samochód bywałem rzadko i tak się złożyło że nie kontrolowałem takich rzeczy.

Teraz zwracam na to uwagę i uczuliłem osobę która go użytkuje (niestety nietechniczna osoba więc sama tego nie sprawdzała), 
Zmieniamy olej na dobry jakościowo co 10kkm.

 

Aaa no i załączam filmik z dźwiękiem (uprzedzając nie kręciłem go na zimno, olej był ciepły jedynie woda ostygła trochę)
https://youtu.be/AmQLNgt1B0A

 

Dzięki za odpowiedzi!

Filip

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
JACKO29

Super to opisałeś ...dlatego masz plusa ode mnie :D.

Po pierwsze  2L oleju na 10tys przebiegu to można powiedzieć norma,gorzej gdyby ubywało 1L na 1tys km.

Qqłka nie posiada czujnika poziomu oleju,a jak ciśnienie spadnie to świeci się chec silnika.

Co do oleju,jak było go mało,zlałeś 1.5 L to ubytek był około 3.3L przy tak małej ilości z oleju robi się smoła.

Dźwięk który słyszysz może być skutkiem tej smoły która utrudnia pracę napinacza łańcucha,choć zdarzały się wymiany rozrządu po dużo mniejszych przebiegach,ale częstym objawem usterki rozrządu w tych motorkach był właśnie padnięty napinacz.Wymień olej na dobry markowy,Motul,Shell,Valvoline,a nie daj zalewać w serwisie Elfoszajsem czy innym Totalem(to wszystko to samo) i pojeździj trochę,obserwuj.Może świeży olej obudzi do życia to co umierało.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
elsebo

Czesc,

Moze byc tak jak pisze Jacek ale dodatkowo sprawdzilbym termiczne oslony wydechu pod autem. Czy nic tam nie lata.

Mi zarowno w j10 jak i j11 puscily mocowania i dzwiek byl identyczny... ;)

Daj znac :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Filo1
1 godzinę temu, JACKO29 napisał:

Pojeździj trochę,obserwuj.Może świeży olej obudzi do życia to co umierało

Hehe, olej jest już dawno nowy. Tak dawno ze już kolejna wymiana niedługo. Tak jak pisałem dźwięk się pojawił jeszcze jak był dobry stan oleju mam wrażenie. Zalewam motula 5w40, ale zastanawiam się nad przejściem na millersa.

47 minut temu, elsebo napisał:

Moze byc tak jak pisze Jacek ale dodatkowo sprawdzilbym termiczne oslony wydechu pod autem. Czy nic tam nie lata.

Na początku tez mi się tak wydawało, ale już wystraszyłem się jak poczytałem forum

 

Dziękuję za odpowiedzi! Sprawdzę te osłonę i dam znać 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Filo1

Próbowałem sprawdzić czy to kwestia osłon termicznych ale niestety dalej nie wiem, trzeba wrzucić auto na podnośnik i lepiej się temu przyjrzeć.
Jakby to był rozrząd to by hałasowało w każdym zakresie obrotów? Bo u mnie występuje to do ok 3k RPM

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
RoboolLFC

Witam, miałem tez taki metaliczny dźwięk u siebie, dwa razy już i dwa razy napinacz do wymiany. Auto ma dopiero 52tkm i już dwa razy napinacz był wymieniany.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomek0102

Sprawdź obejmę osłony termicznej z przodu wydechu, prawie na wysokości przedniego koła.

Tam są 2 obejmy, miałem podobnie, jedna mi pękła i rzęziło przy ok 2,5tys obrotów.

Kupiłem mocną obejmę skręcaną i nastała cisza.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×