Jump to content
Części Nissana - iParts.pl
Sign in to follow this  
SlawerkRK

Uszczelniacz lewej półosi - wyciek

Recommended Posts

SlawerkRK

Witam, mam w swoim Murano "mały" wyciek z lewej półosi. Czy da się to zrobić bez wymieniania oleju w skrzyni i jak w ogóle skomplikowana jest operacja wymiany uszczelniacza? Poprzedni właściciel zarzekał się, że był olej zmieniany i to na Nissanowski NS-2.

Zaraz jeszcze idę do samochodu i poodczytuje sobie parametry z cvtz50, bo nareszcie na drugim zakupionym interfejsie już mi działa :). Prawdopodobnie i tak zmienię olej dla świętego spokoju.

Wyciek z uszczelniacza lewej półosi.jpg

Edited by SlawerkRK

Share this post


Link to post
Share on other sites
polo32

Wymiana cieknącego uszczelniacza półosi to drobiazg. Większym problemem jest u Ciebie perforacja trawersu/sanek - bez ich wymiany nie przejdziesz przeglądu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
SlawerkRK

Nawet mnie nie strasz ;). Co ciekawe samochód był i na stacji diagnostycznej przed kupnem, gdzie diagnosta powiedział, że bez problemu przegląd by przeszedł, ja sam określiłem stan podwozia jako naprawdę dobry jak na japończyka, byłem pewien, że to powierzchniowy nalot. Później jeszcze 3 mechaników oglądało auto pod spodem i żaden nie zwrócił mi na to uwagi. Przyjrzę się dokładniej następnym razem..

A o uszczelniacz pytam, bo wiadomo, to CVT, którego każdy się boi. I nie wiem, czy zlecać mojemu dobremu mechanikowi, czy komuś od automatów.

Załączam też screeny z cvtz50, po krótkiej jeździe. Deterioration na poziomie 3300. Praca silnika 7150 godzin, rozgrzany 2800 godzin. Przebieg licznikowy 188000 km. Hmm, kto wie. Patrząc na moje aktualne średnie prędkości po Krakowie (22-25 km/h) to może i prawdziwy... :D

 

Screenshot_20191103-140608.png

Screenshot_20191103-140543.png

Screenshot_20191103-140522.png

Screenshot_20191103-140459.png

Screenshot_20191103-140413.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
jungu

wg. mnie to do tego przebiegu śmiało możesz dołożyć 100.000km, no chyba że auto tylko w korkach stało to wtedy tyko 50.000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jakub.S83
39 minut temu, jungu napisał:

wg. mnie to do tego przebiegu śmiało możesz dołożyć 100.000km, no chyba że auto tylko w korkach stało to wtedy tyko 50.000km.

Też mi z obliczeń wynikało, że bliżej 300tyś. km niż 200 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
polo32
14 godzin temu, SlawerkRK napisał:

... I nie wiem, czy zlecać mojemu dobremu mechanikowi, czy komuś od automatów.

Poradzi sobie. Nadwozie może być w porządku, gorzej z zawieszeniem. Co do perforacji sanek - albo zdjęcie tak zrobione, albo ja już źle widzę, że masz dziury w nich. Użyj śrubokręta i uderz nim w miejscach "spuchniętych". Ponadto do obejrzenia tylne dolne wahacze (gniazda osadzenia sprężyn).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kazik_R52

Defloration 3300 wiec olej byl faktycznie pewnie zmieniany.

Nie jest mozliwe przebieg 300tys na ten pojazd, bo musialby miec prawie podwojna liczbe godzin silnika rozgrzanego 

Normalnie po godzinach przebieg by wskazywal na okolo 260tys, ale jest bardzo niska liczba godzin rozgrzanego silnika, wiec robil krotkie trasy, wiec jest mozliwe nawet to co ma, czyli 190tys. 

Wrzucam moj screen auto oryginalne 200tys, robi codziennie 60% w terenie niezabudowanym, 40% miasto, korki.  

Uszczelniacz dosc latwo wymienic , poluzowac srube walka na piascie , zdjac hamulec i powoesic  , odkrecic 2 sruby od mcpersona oraz stabilizator. Powinno wtedy udac sie wyjac walek z piasty, bez odkrecania piasty od wahacza i drazka kierowniczego, nastepnie  energicznie wyszarpac polos ze skrzyni i masz juz uszczelniacz zewnetrzny. Olej nie powinien uciekac , ale ladnie przed wyjeciem walka wszystko oczysc, jakim plynem w sprayu,  przedmuchaj sprezonym powietrzem, zeby syf sie nie dostal do skrzyni. Na koniec sprawdzic poziom skrzyni i polecam ustawic zbieznosc 

Screenshot_20191104-084404_CVTz50.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
wkar

Nowego oleju to bym nie wylewał. Zwłaszcza jeśli to tzw. ogrinał, Olej wymieniasz, jeśli osiągniesz wskazanie 210 000 punktów, a masz przecież 3300!

Jeśli koniecznie postanowisz wymienić olej kup ELFMATIC CVT lub MOPAR CVTF+4. To to samo co NISSAN NS-2, a cena dużo niższa. Mitsubishi CVT-J1 oraz PSA 9735.EF lub JTT 

te z to samo i możesz tylko dolać do odpowiedniego poziomu. Wszystkie te oleje produkuje TOTAL..

 

Wymiana uszczelniacza półosi - banał. Jeśli auto będzie na podnośniku, to nie powinno nic wylecieć. Bardzo cenna uwaga o konieczności zachowania czystości w okolicach wyjścia

półosi ze skrzynki,

Proponuję sprawdzić czy nie ma wycieku oleju z okolicy nagrzewnicy/ chłodnicy oleju skrzyni. Jest obok półosi, za piastą koła. Idą z niej dwie rurki gumowe do przednich chłodnic.

Osobnej (Euro),, zespolonej z główna (USA).

Niepokoi ilość błędów skrzyni. Jeśli uda Ci się je usunąć, to daj znać. Mam 3 z nich i nie umiem ich naprawić.

Co do przebiegu, to trzeba pamiętać, że wystarczy nadpisać EEPROM i liczniki idą od zera. ew wymiana TCM  (tylko w jakim celu to robić?).

Przebieg licznikowy wydaje się prawdziwy.

Pozdrawiam. wkar

Share this post


Link to post
Share on other sites
SlawerkRK

Dzięki wielkie za odpowiedzi. Tak naprawdę nie mam pewności, czy to jest olej oryginalny, więc zrobię wymianę razem z uszczelniaczem  + od razu w skrzyni kątowej i dyferencjale, chcę mieć spokój. Olej wymieniać dynamicznie, cały?

Co do błędów skrzyni, tak skasowałem i pojeżdżę teraz, zobaczymy co będzie. Jak dobrze pójdzie to w przyszłym tygodniu po dostawie oleju będę umówiony na wymianę. Przed wymianą podejrzę czy się pojawiły błędy, a później na nowym oleju będę obserwował i monitował ewentualne błędy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×