Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai J10 MR20 regulacja zaworów


PeterG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś regulował zawory w QQ J10 MR20? Ostatnio jakby słychać stukot przeważnie na zimnym silniku. Ile to kosztuje?

Edytowane przez PeterG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukać może łańcuch, panewka, zaworów raczej nie słychać. Poza tym luzy z czasem się kasują a nie powiększają. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, zolti2 napisał:

Żadne luzy się nie kasują , bo tam są szklanki.

No i co z tego? :D Myślisz że ten typ popychaczy nie podlega regulacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kłócić się, tylko pomóżcie. Tylko na zimnym silniku po ruszeniu delikatne tykanie , przede wszystkim w okresie od jesieni do wiosny. W lecie nie słyszę. Łańcuch swoją drogą słychać chyba najbardziej przy zmianie biegów. Jak to fachowo zdiagnozować?  ile kosztuje wymiana szklanek? Może ktoś na forum zna solidnego fachowca w okolicach Rzeszowa. Zazwyczaj korzystam z pomocy strony Nissan4U i serwisu autoryzowanego Nissana, ale tam już się takie ceny porobiły że strach do nich jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, zolti2 napisał:

zamiana lub wymiana szklanek, to regulacja?

Tak, a co ty z choinki się urwałeś?  Szklanki można jeszcze szlifować, tańsza opcja.

Wracając do tematu moim zdaniem nie będą to szklanki, aczkolwiek sprawdzić luzy możesz, nie zaszkodzi. Do ściągnięcia pokrywa zaworów, przy okazji można zobaczyć w jakim stanie jest łańcuch i ile wysunięty jest napinacz.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, PeterG napisał:

Nie kłócić się, tylko pomóżcie. Tylko na zimnym silniku po ruszeniu delikatne tykanie , przede wszystkim w okresie od jesieni do wiosny. W lecie nie słyszę. Łańcuch swoją drogą słychać chyba najbardziej przy zmianie biegów. Jak to fachowo zdiagnozować?  ile kosztuje wymiana szklanek? Może ktoś na forum zna solidnego fachowca w okolicach Rzeszowa. Zazwyczaj korzystam z pomocy strony Nissan4U i serwisu autoryzowanego Nissana, ale tam już się takie ceny porobiły że strach do nich jeździć.

Z tego co wiem, to 1 szklanka coś koło 40-45pln. Mało który mechanik chce się bawić w "regulację" tych zaworów. Miałem kiedyś takie podejrzenie u siebie, to jak któryś usłyszał, że szklanki ,od razu wycofywał się z tematu. Jedź do fachowca , niech osłucha, bo tak będziesz po kolei wszystko wymieniał.Jak nie latasz na LPG, to nie powinien występować luz zaworowy w tym aucie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo, auto ma przejechane 120 tys sprawdzałem luzy zaworów i jest wszystko ok to tykanie (cykanie) słychać najbardziej przy zimnym silniku przy niskich tem. I tylko i wyłącznie przy przyspieszaniu jeśli puszczę pedal gazu to nic nie słychać. Osluchiwalem kilka takich silników i wychodzi na to że wjekszosc tak ma. Tylko że niektórzy nie zwracają nawet na to uwagi. Byłem u kilku mechaników i wszyscy stwierdzili żeby się tym nie przejmować bo być może ten typ tak ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kabiny po ruszeniu?

w Qashqajach to słychać wszystkie mechanizmy i luźne plastiki.

Klepanie zaworów (krzywek wałka rozrządu o szklankę) nie ma związku z ruszaniem,

moim zdaniem to nie jest problem silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być sworzeń na którymś z tłoków, lub luz samego tłoka. U mnie też tak stukało, przy przyśpieszaniu i na wolnych. Okazał się luźny tłok. Zrobiłem głowicę + kompletne nowe tłoki. Przy okazji panewki wymienione na nowe. Problem stukania znikł. Miałem szczęście, ze stukania dosłuchałem się zaraz po zakupie,  wziąłem poprzedniego właściciela za d*pę i dołożył połowę kasy za naprawę silnika.

Edytowane przez zolti2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, zolti2 napisał:

może być sworzeń na którymś z tłoków, lub luz samego tłoka. U mnie też tak stukało, przy przyśpieszaniu i na wolnych. Okazał się luźny tłok. Zrobiłem głowicę + kompletne nowe tłoki. Przy okazji panewki wymienione na nowe. Problem stukania znikł. Miałem szczęście, ze stukania dosłuchałem się zaraz po zakupie,  wziąłem poprzedniego właściciela za d*pę i dołożył połowę kasy za naprawę silnika.

U mnie nie ma "dzięcioła" pod maską. U mnie jest raczej "świerszcz" i to taki malutki, a słychać go tylko z kabiny a nie z zewnątrz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć

Robiłem regulację luzów w Łodzi w moim QQ J10 2,0 benzyna.

Koszt: uszczelka +robocizna 440zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
W dniu 12.12.2019 o 12:15, Bartollini napisał:

Cześć

Robiłem regulację luzów w Łodzi w moim QQ J10 2,0 benzyna.

Koszt: uszczelka +robocizna 440zł

 

Podaj jakieś namiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Cześć, podepnę się pod temat. Mam QJ10 2008 z LPG. Na gazie przeleciałem 40 000 km i podczasz okresowej wymiany filtrów poprosiłem o sprawdzenie check'a. Błąd odczytany - wypadanie zapłonu. Poradzili bym wymienił świece. Przy wymianie świec sprawdzili kompresję i na 1 i drugim cylindrze odczyt wskazywał 6 na manometrze, a na 3 i 4 cylindrze 12. Proszę o opinię czy regulacja luzów zaworowych pomoże coś w tym temacie? Rozbieżność cenowa pomiędzy 5 warsztatami jest od 550 zł do 7 000 zł. Masakra. Ktoś wie ile taka regulacja mniej więcej powinna kosztować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka różnica w kompresji to masz silnik (głowica tłoki) do roboty to nie ma nic z luzami na zaworach. Ja bym poszedł jeszcze do innego mechanika żeby jeszcze raz sprawdził ciśnienie na cylindrach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje silnik 2,0 benzyna o oznaczeniu MR20, nie ma "szklanek" do samoregulacji luzu zaworów (niestety), tylko regulacje płytkową luzu. Na gazie szczególnie zalecane jest ich sprawdzenie, regulacja następuje poprzez wyjęcie płytek i zmniejszenie ich grubości u ślusarza. Jest ryzyko wypalenia gniazd zaworowych. Niestety nie generuje to hałasu ale raczej spadek mocy.

Edytowane przez kier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kier napisał:

Z tego co się orientuje silnik 2,0 benzyna o oznaczeniu MR20, nie ma "szklanek" do samoregulacji luzu zaworów (niestety), tylko regulacje płytkową luzu. Na gazie szczególnie zalecane jest ich sprawdzenie, regulacja następuje poprzez wyjęcie płytek i zmniejszenie ich grubości u ślusarza. Jest ryzyko wypalenia gniazd zaworowych. Niestety nie generuje to hałasu ale raczej spadek mocy.

Nie wiem co tam jest czy płytki czy szklanki. Na rysunku to się nazywa lifter Valve i znajduje się pod numerem 13 i 17

12142577137546.png

Screenshot_20200209-214521.png

Screenshot_20200209-214457.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PeterG napisał:

Nie wiem co tam jest czy płytki czy szklanki.

Są to szklanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są szklanki, choć tak wyglądają, regulacja luzu następuje poprzez zeszlifowanie wewnętrznego grzybka.

https://forum.nissanklub.pl/topic/81043-mr20-luz-zaworowy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kier napisał:

To nie są szklanki, choć tak wyglądają

:laie_67: No dobra popychacze :D

1 godzinę temu, kier napisał:

zeszlifowanie wewnętrznego grzybka.

No co ty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę na regulację luzu zaworowego. Koszt takiej operacji - Katowice 550 zł. Trochę mnie kolega agit11 zmartwił. Ile za taką robotę głowic i tłoków? Orientuje się ktoś może i czy to opłacalne przy 190 000 km? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w qashqaiu będzie tak samo jak powyżej? Co do szlifowania raczej bym się nie obawiał, tylko że zlecił bym to ślusarzowi. Tak robiłem z płytkami w tino i nie było problemu.

Kolego Markusos mechanik może zrobić próbę olejową kompresji i będzie wiedział czy problem leży w pierscieniach, czy też w gniazdach zaworowych.

Regulacje i tak warto zrobic przy okazji niech mechanik oceni stan silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...