Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zbyt duży pobór prądu - 150/250 mA


damian22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jako, że zawsze na tym forum otrzymuję bardzo trafną i rzeczową pomoc, której niejednokrotnie niestety brakuje nawet od mechaników, do których trafia samochód, postanowiłem poprosić raz jeszcze o rady w sprawie mojej Primery. 

Zacznę od tego, że po kilku dniach postoju akumulator w samochodzie rozładowywał się. Mechanik sprawdził jakie jest ładowanie przy włączonym silniku i uznał, że skoro multimetr pokazuje ponad 14 V, to wszystko jest w normie. Zalecił wymianę akumulatora i po problemie. Uznałem, że faktycznie akumulator miał już swoje lata, więc tak też uczyniłem. 

Ku mojemu zdziwieniu, problem pojawił się także przy nowym akumulatorze. Zaobserwowałem, iż dzieje się to także po kilku dniach. Postanowiłem sprawdzić u elektromechnika pobór prądu w samochodzie. Oczywiście pomiar był dokonywany po około 10 minutach po zamknięciu pojazdu. Pomiar wskazał około 150 mA. Pomiar był wykonany u elektromechanika. Dodam, iż w warunkach domowych, postanowiłem także sam sprawdzić pobór. Na moim multimetrze pomiar wykazał AŻ około 250 mA. Nie wiem, czy to dlatego, że u mnie był wskaźnik pomiaru 5A i należy wykonać jeszcze jakąś operację matematyczną. Jeśli nie, to multimetr pokazał mi  0,25 czyli 250 mA. 

Udałem się z problem do elektromechanika. Po sprawdzaniu bezpieczników ukazało się, że po odłączeniu bezpiecznika przy silniku AUDIO, pobór prądu spada do 50 mA. Mechanik wymontował radio, DVD, kamerę cofania, wyświetlacz i problem nie zniknął. Dopytywał mnie, czy nie ma w pojeździe zmieniarki płyt. Mi nic nie wiadomo, aby w moim modelu kombi była taka zmieniarka - sprawdzałem w bagażniku, w okolicach siedzenia oraz w systemie komputera, czy mam możliwość włączenia muzyki z innego dysku CD. Mechanik także nie znalazł zmieniarki, a ja nadal pozostałem z problemem, który chciałbym rozwiązać. Oczywiście przy codziennej jeździe nie mam problemu z odpalaniem, lecz już po kilku dniach postoju może zrobić się problem. 

Moje pytanie jest takie, czy w modelu kombi (2004 r., 119 km DCi) jest przewidziana zmieniarka płyt, jeśli tak, to gdzie mam jej szukać? 

Co jeszcze można sprawdzić celem znalezienia odbiornika prądu, który wręcz pożera prąd? Mechanik pokazywał mi, że po wyciągnięciu bezpiecznika AUDIO problem znika. 

Uprzejmie proszę o pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem zmieniarkę w bagażniku, prawa strona, schowana za taką klapką. Kombi 2002. Była uszkodzona i system audio jej nie widział, ale fizycznie była właśnie w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kogos temat zainteresował i ma podobny problem, to u mnie zwiększony pobór prądu generował moduł kamery cofania. Po zmianie modułu wszystko wróciło do normy - 20 mA. 

Postanowiłem także zrobić przy tej okazji test akumulatora, gdyż był narażony czasem na rozładowanie z przyczyn wyżej wskazanych. 

Test wyszedł następująco: 

1) Napięcie - 12,40 V;

2) Stan techniczny - 74 %; 

3) stan naładowania - 76 % 

komunikat: Zepsuty - Wymień. 
 

Czy te parametry wskazują na zły stan akumulatora? Napięcie wydaje mi się całkiem dobre, a wręcz książkowe? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie akumulator tracił swoje właściwości aż pewnego dnia wyzionął ducha. Zrobiłem pomiary i było poniżej 10V czyli zgon. Nowy akumulator i ładowanie testowałem miernikiem. Po podłączeniu miał 12,5V, przy pracującym silniku i ładowaniu około 14,3V a gdy włączyłem światła, radio, nadmuchy było w okolicach 13V-13,5V. Od tamtego momentu o temacie aku zapomniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...