Jump to content
zibi079

Mój pierwszy Nissan Tiida

Recommended Posts

zibi079

Witam na początku chcę powiedzieć, że stałem się właścicielem Nissana Tiida z 2010 r. z silnikiem benzynowym 1,6 z potwierdzonym przebiegiem 89 tyś. km. Samochód z polskiego salonu z pełną dokumentacją, żaden Niemiec po nim nie płakał;)

Mam kilka pytań ogólnych dotyczących eksploatacji samochodu. Przez ostatnie 4,5 roku samochód przejechał ledwie nieco ponad 8 tyś. km a od czerwca tego roku raptem ok. 400 km. Moje pytania to:

1. Na co zwrócić szczególną uwagę po takim przebiegu?

2. Czy wymieniać olej w skrzyni?

3. Jaki olej silnikowy i filtry zastosować do tego silnika? (w czerwcu był zalany castrolem 5w30) myślałem nad millersem longlife 5w40.

4. Warto zafundować mu płukanie przed kolejną wymianą jeżeli tak to jaką?

4. Co polecacie jako zabezpieczenie antykorozyjne podwozia może i nie tylko podwozia?

5. Warto lać benzynę 98 czy 95 w zupełności wystarczy?

6. Prośba o ogólne sugestie i porady co do eksploatacji tego modelu

Tiida wygląda jak wygląda :) ale przy zakupie kierowałem się mam nadzieje nie tylko teoretyczną bezawaryjnością jak i funkcjonalnością samochodu. Przede wszystkim przy zakupie używanego samochodu wg. mnie najważniejsza jest pewność jego historii a ten egzemplarz spełnił te wymagania.

Jeżeli ktoś z Was wie gdzie można kupić lotkę/spoiler tylnej klapy będę wdzięczny za info na zibi079@wp.pl. Nam tu na myśli delikatny spoiler, chcę choć odrobinę mu wyglądu.

Np. coś takiego kolor czarny obowiązkowy :

https://m.carzone.ie/buying-guides/Nissan/Tiida/2006-2011/440

Z góry dziękuje za wszelkie porady i sugestie.

Pozdr. Zbyszek

Share this post


Link to post
Share on other sites
JacekJQ

1. Wydech, zawieszenie, ew. świece jeżeli nie były wymieniane i sprężarka klimatyzacji, hamulce i przewody hamulcowe z tyłu.

2. Po co?

3.  Chcesz zmienić olej na na Millersa to zmień jeżeli poprawi to Twoje samopoczucie.

4. Płukanki to dyskusyjna sprawa.

4 (a). Jak w każdym samochodzie. Tiida pod tym względem wypada bardzo dobrze. 

5. Nie uważam by ten silnik był jakoś specjalnie wymagający. Zawsze możesz kupić jakiś dodatek STP czy Millers do benzyny.

W Gruzji jeździ ich pełno z przebiegiem po 300 - 400 tys. i więcej  km więc nie masz się czym szczególnie przejmować.

Generalnie dobre i niezawodne auto. Dobry wybór.

Zaczynam żałować, że sprzedałem swoje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
zibi079

Dzięki Jacek

1. Hamulce tył zrobione od razu po zakupie (raczej nie były wymieniane od nowości a blisko pięcio miesięczny postój raczej im nie pomógł), klimatyzacji jeszcze nie sprawdzałem, reszta... mój mechanik twierdzi, że na razie nie ma w nim nic więcej do roboty. Po zimie zrobię gruntowniejszy przegląd.

2. To samo powiedział mechanik

3. Co do oleju nie mam jakichś specjalnych upodobań także rozumiem, że wymieniać na czas na olej o odpowiedniej specyfikacji i tyle.

4. do przemyślenia

5. zostanę przy 95 :)

"Generalnie dobre i niezawodne auto" Właśnie takiego szukałem.

Lotki poszukam w Gruzji :)

Jeszcze raz dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JacekJQ

Spoiler dostaniesz na  Aliexpress lub Ebay.

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

Linki hamulca ręcznego potrafią się blokować.
Tankuj 95
Taśma kierownicy też czasem może niedomagać (problemy ze sterowaniem z kierownicy)
Cena aut zdecydowanie zaniżona przez wygląd i nie adekwatna do tego co oferuje .
Tuleje itp pasują z renault (zdecydowanie taniej )


Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
zibi079

Dzięki. Dokładnie tym się kierowałem w cenie 15000 ciężko dostać coś lepszego z 2010 r. z tak niskim pewnym przebiegiem i silnikiem 1,6 żeby dawał radę i na trasie. Poza tym samochód bardzo funkcjonalny przesuwana tylna kanapa to  jak dla mnie spory plus 4 osoby bez nadmiernego bagażu mogą podróżować komfortowo.

Dzięki wszystkim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krawiec1974

Po 90 tyś świece do wymiany i przy okazji jeżeli chcesz to uszczelka kolektora dolotowego (ta gumowa).

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcintju

2. Zdecydowanie tak, wylać ten żur z opiłkami i zalać świeży taki jak przewidział producent, patrz instrukcja.

3. Może jakiś motul, lepkość taką jak zaleca producent 5W30.

4. Jestem za, Liqui moly, albo tec

5. Wolę lpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
krawiec1974
3 minuty temu, marcintju napisał:

5. Wolę lpg

 

Ale nie do tego silnika, w końcu przecież nie pali on znowu aż tak dużo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcintju
7 minut temu, krawiec1974 napisał:

nie pali on znowu aż tak dużo.

To dobrze, to znaczy że lpg też by dużo nie palił :)

A tak na poważnie nie wiem jak ten silnik znosi gaz i jakie przebiegi robi autor wątku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zibi079

Przebieg roczny to coś ok 10 tyś. także niewielki. Gaz odpada parkuję w garażu podziemnym  ale i tak bym nie zakładał cyklonu.

Płukanka do przemyślenia ale raczej tak, co do lepkości oleju to prośba o jednoznaczną odp. jedni mówią 5w40 inni 5w30 instrukcji nie posiadam także 100% pewności nie mam co zaleca producent. Teraz jest zalany 5w30 castrol olej na bagnecie żółty od czerwca przejechał raptem ok 400 km.

Samochodu w przyszłości nie zamierzam sprzedawać raczej będzie mi służył do końca opłacalności co przy moich przebiegach oznacza, że raczej długo albo bardzo długo.

Dzięki za opd.

Edited by zibi079

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

5w 30

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
zibi079

Dzięki czyli coś 5w30 jakieś sugestie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
JacekJQ
2 godziny temu, zibi079 napisał:

Dzięki czyli coś 5w30 jakieś sugestie?

 

Insrukcja obsługi TIIDA

Screenshot_2019-11-29 Instrukcja obsługi Nissan Versa (2008) (304 stron).png

Edited by JacekJQ
Obrazek

Share this post


Link to post
Share on other sites
zibi079

Dzięki Jacek.

Mam do was jeszcze pytanie czasem, na pedale gazu czuję pod nogą lekkie drżenie i głośniejszą pracę silnika, szczególnie po przekroczeniu 60 km/h to normalne czy np. jakiś luz może być tego przyczyną?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
JacekJQ

Nie wiem czy to normalne bo miałem inny silnik (1.8) i 6 biegową skrzynię. Moje obserwacje są takie, że przy 3000 obrotów w aucie było najgłośniej( co nie znaczy, że głośno).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
zibi079

Wg mnie nie jest to normalne obstawiam jakiś luz ale co to ciężko stwierdzić. Mój jest 1,6 i trochę brakuje mi 6 biegu. Ogólnie rzecz biorąc to dal tego samochodu wg mnie max. podróżna autostradowa prędkość to 120 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
jugo1

Witaj w klubie:)

Moją TIIDĘ kupiłem w polskim salonie NISSANA jako trzylatka. W salonie był samochodem demonstracyjnym rocznik 2007, sedan. Podczas poszukiwań, historia miała duże znaczenie. Samochód za chwilę będzie miał 13 lat i jestem z niego bardzo zadowolony. Są oczywiście wkurzające usterki (np. daszek przeciwsłoneczny) ale nie wpływają one na ogólną bardzo dobra ocenę TIIDY.

1. Większość podzespołów oryginalna od nowości. Wydech - był wymieniany łącznik elastyczny bo m. in. przy wyższych obrotach wpadał w dziwny rezonans co z kolei przenosiło się na karoserię. Tarcze przód zbliżają się do wymiany. Sprawdź tylne prowadnice zacisków hamulcowych - u mnie po prawej stronie jeden prawdopodobnie skorodował i nie pracuje.

2. W skrzyni wymieniłem w tym roku na  ELF-a ale stary olej nie wydawał się przepracowany.

3. 5w30 shell, filtr FILTRON.

4. Jak przez cały czas był lany syntetyk to płukankę można sobie odpuścić.

4. Zero śladów korozji podwozia czy karoserii.

5. Spokojnie  E95.

Łącznik w kolumnie kierowniczej był wymieniany (6 lat temu), mimo to dzisiaj czuć i słychać pojedyncze stuki.

Ostatnio TIIDA pojawiła się w tygodniku MOTOR jako jedno z polecanych aut dla seniora.

Generalnie dbać o samochodzik, co roku dać mu to co się należy (olej, filtry, inne płyny) a zawiezie ciebie na koniec świata o każdej porze dnia i roku. Pozdrawiam.

Jurek z Poznania.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
zibi079

Dzięki Jurek :) hamulce tył od razu po zakupie zrobiłem bo miały już dość zwłaszcza, że tak jak pisałem wcześniej samochód od czerwca praktycznie stał.

Drażnią mnie te drgania dochodzące z komory silnika czuć to na pedale gazu. Jak się z tym uporam to będzie idealnie.  Nie wiem tylko co jest tego przyczyną? Może napinacz łańcucha rozrządu, może trzeba wymienić świece, poduszka silnika? Zawieszenie u mnie jest zupełnie ok nic nie stuka nic nie puka samochód jedzie równiutko bez jakiegokolwiek ściągania. Hamulce przód są prawie nowe przynajmniej tarcze.

Tak jak piszesz co roku wymieniać olej filtry itd. i mam nadzieję cieszyć się bezawaryjnością.

Pozdrawiam z Warszawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix

Może być poduszka, lub jak wyżej kolega pisał ten łącznik elastyczny ?

Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
zibi079

Łącznik elastyczny czego?

Dzięki pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
manix
Łącznik elastyczny czego?
Dzięki pozdr.
Kolega wyżej napisał
"1. Większość podzespołów oryginalna od nowości. Wydech - był wymieniany łącznik elastyczny bo m. in. przy wyższych obrotach wpadał w dziwny rezonans co z kolei przenosiło się na karoserię."
Może to jest to?


Wysłane z mojego BAH-L09 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
zibi079

Byłem wczoraj u mechanika i diagnoza brzmi łożysko oporowe sprzęgła. Słychać lekkie chrobotanie. Przeglądam części i już nie wiem czy łożysko oporowe to część wysprzęglika centralnego? Na zdjęciach wysprzęglik centralny wygląda tak samo jak łożysko oporowe.  Mam prośbę polecacie coś konkretną firmę ? Ceny zaczynają się od ok 100 pln ale dziadostwa nie chcę kupować. Mechanik mówi żebym dał sobie spokój i tak jeździł ale drażni mnie to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
marcintju
9 godzin temu, zibi079 napisał:

wygląda tak samo jak łożysko oporowe

Bo wysprzęglik jest zintegrowany z łożyskiem, jest to sprzedawane jako jedna część. Na pierwszy montaż montowany był wysprzęglik firmy Valeo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×