Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Doświetlanie zakrętów


JACKO29
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wrzucam temat dla chętnych do dyskusji i zakręconych inaczej :D

Wiele razy spotkałem się z pytaniami tu na forum,jak i na innych forach o doświetlanie zakrętów.Dowiadywałem się w różnych firmach które produkują moduły i efekt jest taki,ze w Kaśkach ta opcja realizowana jest tylko przez kierunkowskaz.Może w Polsce,nikt by tego nie zauważył,ale w Niemczech z tego co słyszałem taka opcja jest niedopuszczalna i jeżeli tak to w innych starych krajach RWPG :D również.

W Qashqai.u funkcja ta nie może być zrealizowana bo nie ma adekwatnego czujnika skrętu....

'I tu rodzi się moja myśl!Przecież czujnik skrętu jest zamontowany na wspomaganiu elektrycznym,drugi jest pod kierownicą i to z niego czerpie aktywację abs i esp,tylko czy działa on non stop podczas skrętu kierownicy? Jak działa wspomaganie kierownicy? Czy cały czas w czasie wykonania skrętu podtrzymywane jest napięcie? 

Warte sprawdzenia,gdyby się okazało że tak i wspomaganie lub czujnik wykrywa i podtrzymuje non stop lewy lub prawy sygnał,może warto byłoby się pokusić o zastosowanie tego rozwiązania? Przypuszczam,że Ci którzy produkują takie moduły nie chcą ingerować dalej w elektrykę auta,prościej wpiąć sygnał pod kierunki i problem z głowy...co Wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tak.

Na razie jestem za a nawet przeciw.

Na elektryce się nie znam.

 

Podłączenie powinno być chyba skierowane nas halogeny.

Tak jest w innych autach.

 

W qq halogeny wg mnie to tylko dla jadących z przeciwka.

Choć to plus np na rondzie gdzie nie widzę kierunkowskazu.

 

W starej cromie i brawo halogen rzeczywiście doswietlał zakręt . Drogę w lewo, prawo.

 

Co do czujnika . Musiałby też być czujnik prędkości.

We fiacie doświetlanie działało do 20km/h.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym nie ma problemu Brzyku.Moduły mają odczyt prędkości i załączają od kierunku przy 40km/h,więc problem jest tylko w uzyskaniu s do modułu sygnału innego niż z kierunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modele QQ z dynamicznym doświetlaniem zakrętów na pewno na szynie CAN mają sygnał kąta skrętu.Nie wiem jak to jest w pozostałych modelach. Jest firma o której już wcześniej pisałem, że robi moduły  między innymi do QQ, że sygnał do jego sterowania pochodzi z CAN. Nie piszą o żadnym ograniczeniu dla którejś z wersji wyposażenia. Można więc się domyślać, że to może być już standard i taki sygnał musi być na szybie CAN.

Edytowane przez Czech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz powtórzyć tą firmę? Nie chce mi się szukać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to też właśnie steruje modułem poprzez załączony kierunkowskaz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że nie czytałeś instrukcji. Wszystko programuje się z komputera

Edytowane przez Czech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem opis modułu i wyraźnie pisze że aktywuje go kierunkowskaz :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz podpunkt C

Tytan.jpg

Trzy warianty do wyboru: kierunkowskazy, kąt skrętu i jednocześni jedno i drugie

Edytowane przez Czech
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem...no niby jest! I mówisz że firma ma Qashqaia J11 w opiece? Wobec tego nie warto kombinować....

Jak wyslałem do sklepu HADRON zapytanie o ten moduł,to odpowiedzieli,że tylko sterowanie kierunkami....Niedoinformowani?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem taki moduł zamontować w poprzednim QQ. Miałem wszystko przygotowane do montażu, ale mając nieogrzewany garaż czekałem na wiosnę (2019). Po kradzieży pod koniec kwietnia 2019 kupiłem wyższy model i mam teraz dynamiczne doświetlanie.

6 minut temu, JACKO29 napisał:

Doczytałem...no niby jest! I mówisz że firma ma Qashqaia J11 w opiece? Wobec tego nie warto kombinować....

Jak wyslałem do sklepu HADRON zapytanie o ten moduł,to odpowiedzieli,że tylko sterowanie kierunkami....Niedoinformowani?

Tego nie wiem, Taką możliwość ten moduł posiada, ale może rzeczywiście nie w każdym aucie informacja o kącie skrętu jest wpuszczona w CAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę u źródła w poniedziałek....W firmie montującej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisie modeli aut do których można montować przy Nissan Qashqai J11 odznaczenie ,że wszystkie 3 sygnały są dostępne w szynie CAN - prędkość, załączenie kierunków, skręt kierownicy. Dla modeli J10 i Qashqai +2 - brak sygnału skrętu kierownicy na CAN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i świeże info,moduł  Tytan obsługuje doświetlanie w Qashqai'u po szynie CAN bez udziału kierunkowskazów. Koszt montażu 150 zł + koszt modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacyła!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest opisane jakie sygnały doprowadzić. Ja pierwotnie planowałem montaż pod maską. Pod wlotem powietrza do filtra jest moduł w którym masz CAN oraz obwody wyjściowe wszystkich lamp. Jednak zaletą szyny CAN jest to , że występuje w każdym module auta. Można podłączyć się pod złącze diagnostyczne lub w jego okolicy. Każdy obwód wyjściowy oświetlenia jest zakończony tranzystorem mocy smart-fet. Teoretycznie można bezpośrednio podłączyć się pod nie. Jednak nie mam pewności co jest na wyjściu Tytana i bezpieczniej jest albo przez podwójną diodę Shotki lub zastosować przekaźnik. Ale w Szczecinie powinien być jakiś auto-elektrym który miał do czynienie z tym modułem. Przecież to duże miasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Elektryk się znajdzie tylko myślałem że montaż będzie prostszy sam to zrobię. Gdzie można ściągnąć instrukcje instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodam swoje doświadczenia: zakupiłem moduł CLM02-CAN (Producent QUASAR ELECTRONICS  -W-wa), wymieniłem w reflektorze p/mgielnym żarówkę H8 35W  na led 36 Wat, ok.4000 lumenów, dołożyłem Halogen dalekosiężny, Model: FF 75 Producent: Hella (mocowany na grilu, skierowany na boki) z wymienioną żarówką H7 55W na led 13 W, 3600 lumenów i w sumie nie jestem z efektu zadowolony. Reflektor p/mgielny samochodu jest tak ulokowany, że świeci głownie na wprost. Ograniczenia prądowe modułu 5 A- uniemożliwiają zastosowanie mocniejszych żarówek.

Tak więc koszt całości ok. 1 tysiąca zł,  dużo eksperymentów - a zdecydowanych efektów w doświetleniu zakrętów  brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile zapłaciłeś za Hella a ile za moduł? Bo z tego co wiem ceny Hella są z kosmosu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za moduł ok.330 zł, za halogeny Hella ok.300 zł. Podstawowe problemy utrudniające uzyskanie zakładanego efektu to: schowane głęboko org. halogeny oraz ograniczenia prądowe 5A modułu (limituje wartość mocy zastosowanych  żarówek/led).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...