Jump to content
Olimpkrk

Problem z dpf w 1.6dci

Recommended Posts

Olimpkrk

Hej,

W czerwcu miałem problem z dpf i on powrócił dzisiaj

Zapaliła sie ikonka stop star fail

Potem check żółta

Potem czerwona

Okazało się w serwisie że to DPF - zblokował się.

Serwis go wypalił na trasie zmienili olej i filtry.

Na przyszlość jak bład wróci polecili mi przejechać okolo 50km na obrotach 2.6/2.8 powyżej 2.5

Dziś znowu błąd dpf... jechałem na autradzie 60km na 4 biegu  90km/h tak jak zalecili

Ale nic kompletnie sie nie zmieniło. Brakuje mu mocy objawy takie same jak poprzednio ale nie wypalil sie tak jak sugerował serwis Nissana..

Jakieś sugiestie jak sie tego pozbyc odlaczyc aku?? :)  oprocz kolejnej wizyty w serwisie i tysiaku nie moim?

Share this post


Link to post
Share on other sites
scanik
Hej,
W czerwcu miałem problem z dpf i on powrócił dzisiaj
Zapaliła sie ikonka stop star fail
Potem check żółta
Potem czerwona
Okazało się w serwisie że to DPF - zblokował się.
Serwis go wypalił na trasie zmienili olej i filtry.
Na przyszlość jak bład wróci polecili mi przejechać okolo 50km na obrotach 2.6/2.8 powyżej 2.5
Dziś znowu błąd dpf... jechałem na autradzie 60km na 4 biegu  90km/h tak jak zalecili
Ale nic kompletnie sie nie zmieniło. Brakuje mu mocy objawy takie same jak poprzednio ale nie wypalil sie tak jak sugerował serwis Nissana..
Jakieś sugiestie jak sie tego pozbyc odlaczyc aku?? :)  oprocz kolejnej wizyty w serwisie i tysiaku nie moim?
Jaki masz przebieg i czy pewny?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olimpkrk

Tak pewny 190kkm 

Share this post


Link to post
Share on other sites
grabo_s

Mi wywalało czerwony check jak padła przepustnica na wydechu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olimpkrk

Tylko że w czerwcu miałem to samo spadek mocy stop start fault potem zolta i czerwona. Zakładam że to znowu dpf..

Share this post


Link to post
Share on other sites
scanik

Musisz jechać na kompa, ze swojej strony możesz posprawdzac rury dolotowe czy nie pękła któraś. W 1,5 dci lubi pekac rura od intercoolera i identyczny skutek

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafsty

Powiem szczerze że nie wiem jakiego silnika dotyczy usterka w opisie 1,5 w tytule 1,6 i czy jest to j10 czy j11 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olimpkrk

Gdzie niby w opisie jest mowa o 1.5? 

Auto z 2015 j11 1.6dci tekna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafsty

@Olimpkrk w opisie Twojej osoby wpisałeś silnik 1.5 :)  Powiem szczerze że dziwna sprawa z tym Twoim DPFem. W opisie wypalania to nie ważne są obroty silnika z tego co piszą w instrukcji. Ja 1,5 przejechałem ledwie 46 tysi więc cięzko się wypowiedzieć ale znajomy w 1,6 ma ponad 140 tysi i nigdy nie miał z tym problemu. Jedynie co mi przychodzi na myśl to czy używasz dobrego oleju :question1:i gdzie się tankujesz zazwyczaj? A może jednak przebieg jest 2 razy większy a o tym nie wiesz :)

Edited by rafsty

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olimpkrk

Auto jest od deleara nissana jako 2 wlaściciel

Olej filtry robiony w seriwisie w nissanie

A tankuje sie zawsze na tej samej stacji BP od lat.

Według instrukcji jak się go powinno wypalić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
grabo_s

Tak jak koledzy piszą - dobra diagnoza i kody błędów.
Wiem coś o tym bo sam walczyłem, serwis tez kazał jeździć i obserwować... wiec pojechałem do innego i zdiagnozowali problem.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olimpkrk

U mnie sie swoeci czerwona woec juz nie chce nim jezdzic.

W piatek idzie do serwisu.. kicha z tymi dislami jest.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafsty
7 godzin temu, Olimpkrk napisał:

Auto jest od deleara nissana jako 2 wlaściciel

Olej filtry robiony w seriwisie w nissanie

A tankuje sie zawsze na tej samej stacji BP od lat.

Według instrukcji jak się go powinno wypalić?

To że jest od dealera nissana nie oznacza że przebieg jest prawdziwy :bezradny: Zerknij sobie do instrukcji. U mnie pisze żeby utrzymywać prędkość powyżej bodajże jak dobrze pamiętam 60 km. Nie pamiętam dokładnie gdyż nawet nie mam pojęcia kiedy się wypala i nigdy z tym problemów nie miałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olimpkrk

Dpf musi sie rozgrzac chyba jakos do 450stopni więc predkosc powyzej 60km to nie jedyny warunek tu musi byc cos jeszcze :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafsty

W kaśkach zastosowali bezpośredni wtrysk paliwa do DPFu więc nie leje do silnika żeby rozgrzać. I jedynym warunkiem jest ta prędkość w/g instrukcji.

U mnie po kupnie auta DPF się wypalał już podczas przejazdu odcinka ok 8 kilometrów, jak stawałem to S&S nie wyłączał silnika i było czuć temperaturę spod samochodu i charakterystyczny zapach. Niestety po czasie zapach znikł i teraz nawet nie mam pojęcia kiedy wypala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
scanik
W kaśkach zastosowali bezpośredni wtrysk paliwa do DPFu więc nie leje do silnika żeby rozgrzać. I jedynym warunkiem jest ta prędkość w/g instrukcji.
U mnie po kupnie auta DPF się wypalał już podczas przejazdu odcinka ok 8 kilometrów, jak stawałem to S&S nie wyłączał silnika i było czuć temperaturę spod samochodu i charakterystyczny zapach. Niestety po czasie zapach znikł i teraz nawet nie mam pojęcia kiedy wypala.
Jeżeli w 1.6 dci jest tak jak piszesz czyli dodatkowy wtryskiwacz do FAP to nie ma wymogów wypalania go z jakąś tam prędkościa itp. Z tego co się zorientowałem to po ok 200 trzeba go juz po prostu wymienić i tyle

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olimpkrk

Głównie jezdze nim po miescie gdzie nie zdazy sie zagrzac moze to jest przyczyna. Na trase leci 60km zazwyczaj raz na 2tygodnie tylko

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafsty

 

15 godzin temu, scanik napisał:

Jeżeli w 1.6 dci jest tak jak piszesz czyli dodatkowy wtryskiwacz do FAP to nie ma wymogów wypalania go z jakąś tam prędkościa itp. Z tego co się zorientowałem to po ok 200 trzeba go juz po prostu wymienić i tyle

Nie FAP tylko DPF jest zamontowany. Prawdopodobnie w nowych dieslach montują FAP ale nie jestem pewny? W książce obsługi pisze wyraźnie tylko o prędkości. Co do wymiany to w książce serwisowej nie ma żadnej wzmianki o wymianie DPFa.

 

@Olimpkrktyle trasy wystarczy na wypalenie DPFa. U mnie zawożąc dziecko 8 km po mieście wypalało filtr. Więc jazda po mieście też aktywuje proces ale może faktycznie jeśli jeździsz 4 km dziennie to może nie zdążyć się załączyć proces wypalania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
scanik
 
Nie FAP tylko DPF jest zamontowany. Prawdopodobnie w nowych dieslach montują FAP ale nie jestem pewny? W książce obsługi pisze wyraźnie tylko o prędkości. Co do wymiany to w książce serwisowej nie ma żadnej wzmianki o wymianie DPFa.
 
[mention=109466]Olimpkrk[/mention]tyle trasy wystarczy na wypalenie DPFa. U mnie zawożąc dziecko 8 km po mieście wypalało filtr. Więc jazda po mieście też aktywuje proces ale może faktycznie jeśli jeździsz 4 km dziennie to może nie zdążyć się załączyć proces wypalania.
Ja mam 1.5 2012 i mam FAP, kolega w 2011 też ma FAP a 1.6 dci to chyba nowsza konstrukcja..

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafsty

Może w starych j10 były FAPy ale w j11 jest DPF. Nie mam żadnego jak i kolega w 1,6 zbiorniczka na płyn do FAPa a wątpię żeby oryginalny zbiornik miał pojemność że starczałby na ponad 140 tysięcy km w przypadku kolegi.

Co ile km uzupełniasz płyn do FAPa i jaki jest koszt takiego płynu?

Edited by rafsty

Share this post


Link to post
Share on other sites
cezzar1
13 godzin temu, rafsty napisał:

Może w starych j10 były FAPy ale w j11 jest DPF.

 

W dniu 3.12.2019 o 22:32, rafsty napisał:

Nie FAP tylko DPF jest zamontowany.

To jest tylko i wyłącznie kwestia nazewnictwa, wynikającego z różnic językowych:

Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF lub  fr. filtre à particules, FAP) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych. (cytat z wikipedii).

Nie przejmuj się, dużo ludzi robi nieświadomie te błędy, używając określenia FAP na filtr "mokry". Ze względu na to, że R9M jest konstrukcji francuskiej (renault, przy współudziale nissana), więc w publikacjach często jest właśnie FAP.

W dniu 2.12.2019 o 23:35, rafsty napisał:

W kaśkach zastosowali bezpośredni wtrysk paliwa do DPF

Niczego takiego nie zastosowali. Zwiększenie temperatury uzyskuje się na skutek odpowiedniej sekwencji dawkowania wtryskiwaczy.

W dniu 29.11.2019 o 19:48, Olimpkrk napisał:

Okazało się w serwisie że to DPF - zblokował się.

FAP w tych silnikach jest bezproblemowy, trzeba się bardzo postarać, aby go zepsuć. Sprawdziłbym przede wszystkim przepustnicę wydechu oraz wężyki do czujnika różnicowego przy FAP. Lubią pękać od przegrzania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Olimpkrk

Tak, tylko że w czerwcu miałem dokładnie to samo strata mocy trzy kontrolki serwis nissana stwierdził zapchany DPF, podłączyli komputer i wypalili go na trasie. Pięć miesięcy spokoju i znowu to samo. Jade do serwisu dowiem się czegoś więcej to dam znać

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafsty
2 godziny temu, cezzar1 napisał:

 

To jest tylko i wyłącznie kwestia nazewnictwa, wynikającego z różnic językowych:

Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF lub  fr. filtre à particules, FAP) – filtr montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych. (cytat z wikipedii).

Nie przejmuj się, dużo ludzi robi nieświadomie te błędy, używając określenia FAP na filtr "mokry". Ze względu na to, że R9M jest konstrukcji francuskiej (renault, przy współudziale nissana), więc w publikacjach często jest właśnie FAP.

Niczego takiego nie zastosowali. Zwiększenie temperatury uzyskuje się na skutek odpowiedniej sekwencji dawkowania wtryskiwaczy.

FAP w tych silnikach jest bezproblemowy, trzeba się bardzo postarać, aby go zepsuć. Sprawdziłbym przede wszystkim przepustnicę wydechu oraz wężyki do czujnika różnicowego przy FAP. Lubią pękać od przegrzania.

@cezzar1 działanie filtra DPF I FAP to dwie różne zasady działania. Jeśli byłby zamontowany FAP to niestety trzeba by dolewać płyn który jest dość drogi i żaden serwis by Ci tego gratisowo nie uzupełnił a nie słyszałem aby któryś z forumowiczów zapłacił za dolewkę tego płynu. Więc nie możliwe aby był FAP. 

Co do dodatkowego wtrysku to niestety mylisz się, akurat w kaśsce jedyny super pomysł to własnie z tym dodatkowym wtryskiem zamontowanym w DPFie. Dzięki temu nie masz problemów z mieszaniem niespalonego paliwa z olejem i najważniejsze że nie musisz go gonić obrotami ani się martwić jak wyłączysz silnik podczas wypalania. po prostu sobie jedziesz 60 km/h i filtr się ładnie wypala :)

Oczywiście mam na myśli wypalanie w j11 gdyż w j10 nie wiem jak sprawa wygląda z wypalaniem.

Edited by rafsty

Share this post


Link to post
Share on other sites
cezzar1
10 godzin temu, rafsty napisał:

działanie filtra DPF I FAP to dwie różne zasady działania. Jeśli byłby zamontowany FAP to niestety trzeba by dolewać płyn który jest dość drogi i żaden serwis by Ci tego gratisowo nie uzupełnił a nie słyszałem aby któryś z forumowiczów zapłacił za dolewkę tego płynu. Więc nie możliwe aby był FAP. 

Ale uparty jesteś. Przeczytaj uważnie i ze zrozumieniem, to co napisałem i zajrzyj do wikipedii, jest tam jasno wytłumaczone, skąd się wzięły skróty FAP, DPF. To tak jak z butami sportowymi-wszystkie to adidasy, bez znaczenia jakiej marki. Powiem Ci inaczej. Mam jeszcze francuski samochód z FAP i nic do niego nie dolewałem, a mam go 7 lat. I co Ty na to? :)

10 godzin temu, rafsty napisał:

Co do dodatkowego wtrysku to niestety mylisz się, akurat w kaśsce jedyny super pomysł to własnie z tym dodatkowym wtryskiem zamontowanym w DPFie.

Masz na to jakieś poparcie w wiarygodnych dokumentach? 

Może masz na myśli 1,5dci? Tam jak mnie pamięć nie myli, 5 wtryskiwacz był stosowany. Wątek dotyczy jednak 1,6dci, w którym go nie ma.

Edited by cezzar1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czech

Panowie różnica jest taka, że jeden jest filtrem mokrym (FAP) a drugi filtrem suchym (DPF). W filtrze suchym wypalanie następuje poprzez zwiększenie dawki paliwa, albo przez podstawowe wtryskiwacze lub przez dodatkowy wtryskiwacz.  W filtrach mokrych stosuje się dodatkowe płyny dawkowane do paliwa. Zasada dawkowania jest taka, że każdorazowe otwarcie wlewu paliwa podaje za każdym razem taką samą dawkę płynu (ad blue lub eolys). Tak więc tankując po 10 litrów bardzo szybko można ten zapas wyczerpać. Ekonomicznie i najbardziej polecane jest tankowanie do "pełna". Ilość przejechanych kilometrów do wyczerpania płynu może w związku z tym być na poziomie 20000km ale można również przejechać i 100000km przy tankowaniu do "pełna"

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×